EXHIBITIONS NEWS

نمایشگاه ها

گفت و گوی نشریه اقتصاد و نمایشگاه با نوید ایزدپناه مدیرعامل شرکت صنایع استیل البرز در نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تهران | اخبار نمایشگاه

توصیه نوید ایزدپناه مدیرعامل شرکت صنایع استیل البرز: مسئولان و هموطنان، استاندارد کالاها را جدی بگیرند

شرکت صنایع استیل البرز (سهامی خاص) تولیدکننده و صادرکننده پیشگام سینک ظرفشویی در خاورمیانه فعالیت خود را از سال‌ها پیش با پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات در شهر شیراز آغاز کرد.
شرکت صنایع استیل البرز اکنون پس از سال‌ها تجربه ظرفیت تولیدات خود را در محصولات سینک، اجاق گاز و هود به بیش از 1.500.000 قطعه محصول در سال ارتقاء بخشیده و تولیدات خود را در بیش از 200 مدل در بازارهای داخلی و بیش از 40 کشور جهان از جمله کشورهای خاورمیانه، خاور دور، کانادا، جنوب آفریقا، اقیانوسیه و اروپا عرضه می‌نماید.
در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان به سراغ نوید ایزدپناه؛ مدیرعامل توانمند و پر تلاش استیل البرز رفتیم تا تجربه‌ها و دانش این مدیر کارآمد را در اختیار مخاطبان «اقتصاد و نمایشگاه» بگذاریم.

در زمینه خدمات پس از فروش و مشتری مداری، استیل البرز چه اقداماتی انجام داده است؟
خدمات پس از فروش در استیل البرز جزو خط قرمزهای ما است. یکی از کارهایی که در راستای مشتری مداری انجام داده ایم این است که بودجه تبلیغات شرکت را طی 4-5 سال گذشته کاهش دادیم که بتوانیم در بخش خدمات پس از فروش سرمایه بیشتری بگذاریم. اینک می‌توانم بگویم در بخش سینک و گاز و هود، به اذعان تمام مصرف کنندگان بهترین خدمات پس از فروش که در کالاهای ایرانی و خارجی ارائه می‌شود، متعلق به استیل البرز است. در تهران در کمتر از 24 ساعت نصاب ما در مکان مشتری حضور می‌یابد. اگر مصرف‌کننده از نصاب ناراضی باشد، نصاب دیگری اعزام می‌کنیم. پاسخگویی مان به مشتری 24 ساعته است. به اذعان مصرف کننده‌ها خدمات پس از فروش ما بی‌ نقص است.
نظرتان را در خصوص کم وکاستی هایی که در صنعت ساختمان وجود دارد، بیان کنید.
صنعت ساختمان مثل خیلی از صنایع دیگر از نداشتن استانداردهای اجرایی لطمه خورده و می‌خورد. در زمینه تولید محصولاتی که در صنعت ساختمان استفاده می‌کنیم شاید در دنیا یکی از بهترین تولیدکننده‌های انواع محصولات از جمله تولید سیمان و فولاد تا کاشی و سرامیک هستیم، ولی از نظر استانداردسازی در صنعت دچار مشکل هستیم. اینکه نصاب‌ها و افرادی که قرار است این محصولات را روی هم سوار کنند شناسنامه کاری ندارند و اگر شما ناراضی باشید هیچ جایی نیست که نظارت کند و تذکر بدهد، بسیار مساله‌ساز و مشکل ساز است. این مورد را در زمینه اجرای اسکلت فلز تا بتن‌ریزی هم می‌توانید ببینید. یک بتن ریز می آید کار بتن را انجام می‌دهد ولی اگر از او ناراضی باشید مرجعی برای شکایت و رسیدگی به موضوع نمی‌یابید. به عبارتی سیستم‌های استاندارد با اینکه تدوین شده ولی درست اجرا نمی‌شود.
مهم‌ترین دستاوردهای شرکت شما در سال 97 چه بوده است؟
زنده ماندن! به قول آقای وزیر می‌گویند هدفشان در سال 97 این بود که یک سری صنایع زنده بمانند. ما جزو آن صنایعی بودیم که زنده ماندیم.
وضعیت صادرات محصولاتتان به چه صورت است؟
اگر اجازه دهند می‌توانیم صادرات انجام دهیم ولی فعلا تحریم‌های داخلی در جهت صادرات داریم. از سوی وزارتخانه‌ها، بانک مرکزی و اداره دارایی نگاه بدی به ما می‌شود. فضای سنگینی در کشور ایجاد شده که صادرکننده خیانت می کند و کالا از ایران بیرون می‌برد و این باعث شده نگاه عمومی و ذهنی غلط در کشور ایجاد شود. در واقع باید گفت که نهضت صادرات تبدیل به نهضت عدم صادرات و ممنوعیت آن شده است. سال 97 را می توان سال نهضت ممنوعیت صادرات نامید.
باتوجه به موانع و مشکلات چه درخواستی از مسئولان دارید؟
خواهشم از مسئولان این است که در زمینه صنعت ساختمان، آنچه را که در قانون آمده از جمله محدود کردن کارهای غیر استاندارد را جدی‌تر انجام دهند. طبق قانون اکثر مصالح ساختمانی شامل استاندارد اجباری هستند. این نکته خیلی خوبی است که نهادهای نظارتی در مورد اجبار استاندارد بودن کالا برای مواد غذایی سخت‌گیری می‌کنند یعنی برای مثال اگر محصول لبنی غیر استاندارد را در یک مغازه ببینید و گزارش دهید ضابط غذایی برخورد می‌کند و می‌گوید این محصول لبنی استاندارد ندارد و تاییدیه بهداشت ندارد و باید جمع‌آوری شود. در نتیجه وقتی به عنوان مصرف کننده وارد سوپرمارکت می شوید با اطمینان خاطر رفتار می‌کنید و می دانید کالای غیراستاندارد در این شبکه وجود ندارد و اگر هم موجود باشد برخورد قضایی می‌شود. اگر شما هم جایی محصول غیراستاندارد دیدید به خود این حق را می‌دهید که شکایت کنید. ولی در صنعت ساختمان اینطور نیست. وقتی به اداره استاندارد مراجعه می کنیم، به پلیس قضایی می‌گوییم محصولی که در بازار وجود دارد مهر استاندارد ندارد و تست استاندارد درباره آن اتفاق نیافتاده بسیار با بی‌تفاوتی برخورد می‌شود و در نتیجه مصرف‌کننده نهایی دچار سردرگمی شدیدی است. اگر به جایی مثلا به زیر پل حافظ بروید،80-90 درصد کالاها در آنجا غیراستاندارد است و کسی به عنوان ضابط قضایی نمی‌گوید وقتی چنین مارک خارجی روی کالا زده شده، تاییدیه استانداردش کجاست؟ تقریبا می‌توانم به قاطعیت بگویم به جز 7-8 برند استانداردی که نشان دارند و در وبسایت اداره استاندارد می‌توانید چک بکنید که اینها استاندارد دارد، مابقی برندها دیگر چه مشهورترین برند خارجی روی آن خورده باشد چه نه، کلا کالای غیراستاندارد است. می‌خواهم چند مثال بزنم شاید شما را شوکه کند. یکی همین اجاق گاز است. یکی ماکروویو است. 95 درصد ماکرو ویوی که در ایران فروخته می شود استاندارد نیست. استیل البرز جزو چند تولید کننده‌ای است که نشان استاندارد ماکروویو دارد. نشان سخت گیرانه‌ای هم هست. ماکروویو عرضه شده در بازار را تست کرده‌ایم و دیده‌ایم 30 برابر حد استاندارد تشعشع تولید می‌‌کند. مردم هم استفاده می‌کنند. خیلی بی‌تفاوت و فقط به خاطر اینکه اسم ژاپنی و آلمانی روی آن خورده در حالی که اینها قاچاق می‌شوند و بدون استاندارد در شبکه توزیع فروخته می‌شوند. بی‌توجهی به استاندارد یک فاجعه است که در صنعت ایران اتفاق می‌افتد و حتی در تیرآهن و محصولات ساختمانی و اجاق گاز و ماکروویو و کولر هم می توانید ببینید. اکثر کولرگازی هایی که در ایران می‌بینید استاندارد ندارند.
حتی برندهای معروف؟
برندهای معروف را هم که می بینید 15 درصدشان استاندارد دارند. 85 درصد برند کپی شده و فیک است. می‌توانید این را چک کنید. شکل محصول را نگاه می‌کنید شماره سریال محصول را در وبسایت سازنده بزنید ببینید چنین سریال و طرحی وجود ندارد. از مصرف‌کننده می‌پرسید می‌گوید این مخصوص ایران ساخته شده است. فکر می‌کنید بازار ایران بازار بزرگی است که کالا برایش تولید شود؟ این دروغ محض است. اسم محصول را در وبسایت تولیدکننده چک کنید چنین محصولی وجود ندارد. متاسفانه توجه به کالای بدون استاندارد و خرید مصرف کننده بزرگ‌ترین چالش ما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top