نمایشگاه ها

چوبنی

هیچ نوع چوبی در محصولات شرکت چوبنی به کار برده نمی شود

سجاد محمد رضائی، مدیرعامل گروه صنعتی چوبنی: هیچ نوع چوبی در محصولات شرکت چوبنی به کار برده نمی شود
از مزایای این پلیمر میتوان به ضدآب بودن، ضدحشره بودن، دیرسوز بودن و اتصال با پیچ و مهره اشاره نمود. همچنین به علت کم حجم بودن بسته بندی محصولات، صادرات آنها نسبت به سایر مبلمان و میزها، آسانتر و با صرفه تر است

جنس محصولات شرکت چوبنی، از نوعی پلیمر به نام ABS است و از این طریق عملا چوب از محصولات این شرکت حذف شده است. رنگی که روی چوب اعمال میشود، دقیقاً روی این نوع از پلیمر نیز استفاده می شود و محصولات در ظاهر، شبیه به چوب هستند؛ ولی در واقع هیچ نوع چوبی در محصولات شرکت چوبنی به کار برده نشده است. از مزایای این پلیمر میتوان به ضدآب بودن، ضدحشره بودن، دیرسوز بودن و اتصال با پیچ و مهره اشاره نمود. همچنین به علت کم حجم بودن بسته بندی محصولات، صادرات آنها نسبت به سایر مبلمان و میزها، آسانتر و با صرفه تر است. نشریه اقتصاد و نمایشگاه جهت آشنایی با دستاوردها و محصولات شرکت چوبنی، در حاشیه نمایشگاه مبلمان 1401 با سجاد محمد رضائی، مدیرعامل گروه صنعتی چوبنی گفت وگویی انجام داده است.
فعالیتهای شرکت چوبنی را تشریح نمایید.
این شرکت از سال 1394 فعالیت خود را با تولید میز و صندلی پلیمری طرح چوب در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک، آغاز نمود. جنس محصولات ما از نوعی پلیمر به نام ABS میباشد. رنگی که روی چوب اعمال میشود، دقیقاً روی این نوع از پلیمر استفاده میشود و محصولات در ظاهر، شبیه به چوب هستند؛ ولی در واقع هیچ نوع چوبی در محصولات شرکت چوبنی استفاده نمیشود. از مزایای این پلیمر میتوان به ضدآب بودن، ضد حشره بودن، دیرسوز بودن و اتصال با پیچ و مهره اشاره نمود. همچنین به علت کم حجم بودن بسته بندی محصولات، صادرات آنها نسبت به سایر مبلمان و میزها، آسانتر میباشد.
مزیت عمده محصولات شرکت چیست و در حال حاضر شرکت چوبنی به کدام کشورها صادرات دارد و چه برنامه هایی برای توسعه بازارهای صادراتی خود دارید؟
در حال حاضر به کشورهای، عمان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، ترکیه و استرالیا صادرات داریم. همچنین برای گسترش بازارهای صادراتی خود، در بخش تحقیق و توسعه مجموعه، در حال نیازسنجی و بررسی نوع سلیقه مخاطب در کشورهای مختلف هستیم. عامل پایدارکننده صادرات، دانستن سلیقه کشورهای مقصد است.
این مزیت ها و ویژگی ها در محصولات شرکت موجب شده که مشتریان خاص خود را داشته باشد و افرادی که سلیقه خاص دارند و این نوع محصولات را می پسندند، به دنبال خرید این نوع محصولات در داخل و خارج هستند. در نتیجه در بازارهای صادراتی نیز مطابق سلیقه بسیاری از افراد و شرکت ها و سازمان ها است و بازاریابی در این کشورها، می تواند بازار و تقاضای قابل توجهی را برای محصولات ما ایجاد کند.
با چه هدف و رویکردی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مبلمان شرکت کرده اید و از چه محصولی رونمایی نموده اید؟
نمایشگاه امسال با استقبال گسترده ای روبرو شده است. تبلیغات محیطی بسیار خوبی هم در سطح شهر تهران انجام شده و امسال اتحادیه رویکرد خود را بر مشارکت حداکثری قرار داده است. اینکه هر شرکت، چه نتیجه ای را از این نمایشگاه می گیرد، بستگی به نوع محصولات و نوآوری هایی دارد، که ارائه میکند. بعد از حدود دو سال که کرونا باعث رکود این صنف شده بود، اکنون این نمایشگاه میتواند نقطه عطفی برای تمامی فعالین این صنعت باشد و موجب رونق، رشد و توسعه بازارهای مبلمان ایرانی باشد.