نمایشگاه ها

مبلیران

علی افشار، مدیرعامل شرکت مبلیران: مبلمان کلاسیک، نوبرانه «شرکت مبلیران»

علی افشار، مدیرعامل شرکت مبلیران: مبلمان کلاسیک، نوبرانه «شرکت مبلیران»

گارانتی در ایران نباید یک موضوع نمایشی باشد و اغلب شرکت ها در برابر مشتری، باید بی تفاوتی فعلی را به احساس مسئولیت لازم تبدیل کنند. از سوی دیگر، بحث وارانتی در ایران به شدت کمرنگ است. در حالی که شرکت ها باید آمادگی تعویض کالا را داشته باشند و به دلیل عدم علاقه خریدار یا خرابی و مشکلات دیگر، حاضر باشند که محصول را تعویض کنند تا مشتری احساس رضایت داشته باشد و به مقصود خود و کسب خشنودی دست یابد.
علی افشار، مدیرعامل شرکت مبلیران، با اعلام این مطلب، در گفت وگو با نشریه اقتصاد و نمایشگاه، ضمن تاکید بر اصل مشتری مداری به عنوان سرمایه اصلی صنعت مبلمان کشور، تاکید کرد: شرکت مبلیران از جمله شرکت هایی است که کالای خراب را برای مشتری تعمیر نمی کند، بلکه آن را مطابق خواسته مشتری تعویض می کند تا نظر و رضایت مشتری در نهایت جلب شود. زیرا برای مدیران شرکت مبلیران، واقعیت این است که مشتری، ولی نعمت ما است و تولید کننده و فروشنده باید به مشتری احترام بگذارند.
مدیرعامل شرکت مبلیران در این گفت وگو به مهمترین دستاوردها و هدف ازحضور این شرکت باسابقه در نمایشگاه مبلمان اشاره کرده است.
ضمن معرفی خودتان، فعالیت های شرکت مبلیران را تشریح نمایید.
علی افشار، مدیرعامل شرکت مبلیران هستم. سابقه فعالیت شرکت مبلیران به حدود بیست و پنج سال قبل برمی گردد و بازار، فعالان صنعتی و مشتریان با این نام سال هاست که آشنایی دارند. شرکت مبلیران در زمینه تولید انواع مبلمان فعالیت می کند. از دستاوردهای شرکت مبلیران، تولید انواع مبل راحتی و کلاسیک و آوانگارد می باشد که به طور اختصاصی در شرکت طراحی می شوند و از طرح های خارجی کپی نشده اند.
مزیت های رقابتی مبلیران نسبت به رقبا چیست و چه جایگاهی را در بازار مبل ایران دارد؟
از مهم ترین ویژگی های برند مبلیران، می توان به کیفیت بالای متریال آن اشاره کرد. برای مثال، وقتی عنوان می شود که چوب این مبل از راش است، حتماً با چوب راش آن مبل را تولید می کنیم و چوب های دیگر را جایگزین نمی کنیم. متأسفانه در حال حاضر به دلیل رقابتی که در بازار مبل ایجاد شده است، برخی از تولیدکنندگان برای کاهش قیمت تمام شده و افزایش سودشان، از متریال ارزان قیمت در محصولاتشان استفاده می کنند؛ اما شرکت مبلیران، از بهترین متریال برای تولید بهره می برد و از سوی دیگر، میزان حاشیه سود ما بسیار کم است اما کاری که ارائه می دهیم، حرفه ای و باکیفیت می باشد.
برای رعایت اصل مشتری مداری، چه اقداماتی را انجام داده اید؟
اگر کسی برای خرید مبل به ما مراجعه می کند، یعنی به ما احترام گذاشته است و ما باید اعتماد او را جلب کنیم. تا به حال، مشتریان از محصولات ما راضی بوده اند. اگر نگاهی به صفحه اینستاگرام شرکت مبلیران بیندازید، رضایت مشتریان را می بینید که از بابت کیفیت محصولات ما راضی هستند. ما مشتری هایی داریم که در حدود پانزده سال است با ما همکاری می کنند و خریدهای خود را از شرکت مبلیران انجام می دهند و این اتفاق بسیار خوبی است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، وقتی مشتری برای خرید کالایی پول پرداخت می کند، یعنی با سختی زیاد آن را کسب نموده و به ما می دهد، پس ما باید قدردان این موضوع باشیم.
آیا محصولات مبلیران را به کشورهای دیگر صادر می کنید و آیا شرکت، برنامه ای برای توسعه بازارهای صادراتی خود دارد؟
شرکت مبلیران پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات دارد. یکی از هدف های ما از حضور در نمایشگاه بین المللی، این است که شرکت های فعال در زمینه صادرات را بشناسیم تا بتوانیم محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر نماییم.
با چه هدف و رویکردی در نمایشگاه بین المللی مبلمان شرکت کرده اید و از چه محصول جدیدی رونمایی نموده اید؟
تمامی همکاران و مشتریان ما می دانند که حوزه کاری شرکت مبلیران، فقط مبل راحتی بوده است. در این نمایشگاه، در حدود پنج سرویس از کارهای کلاسیک مبلیران را در کنار مبل های راحتی شناخته شده شرکت مبلیران رونمایی کرده ایم. زیرا تقاضای زیادی در بازار برای این سبک وجود داشته است و ما می خواهیم که مشتری در کنار مبل راحتی خود که از شرکت ما تهیه می کند، مبل کلاسیک خود را نیز از ما بخرد.