نمایشگاه ها

احمد بستان چی

مدیرعامل شرکت دمنده مطرح کرد: دمنده با 15 سال  پیشتازی  در بازار منطقه و 4 سال کسب تندیس صادرکننده برتر – اخبار نمایشگاه ها

احمد بستانچی، مدیرعامل «شرکت دمنده» در گفت وگو با اقتصاد و نمایشگاه اعلام کرد: شرکـت دمـنده نخسـتین روزهای کـاری خـود را در سال 1346در محله پامنار تهران شروع کرد و  از آن روزها بیش از 53 سال میگذرد. محصولات شرکت دمنده بر اساس نیاز بازار کشور و با تنوع بیش از 350 مدل در گروههای خانگی، صنعتی، تاسیساتی و تهویه پارکینگ،  پیشتاز در صنعت هواکش بوده و این افتخار را دارد که با کمک و تلاش حدود 1000نفر از همکارانمان در دمنده، اولین جایگاه را در ایران و خاورمیانه به خود اختصاص دهد .

ما در سالهای ابتدایی با نام الکترومکانیک پارس اقدام به تولید کردیم و بخاطر قیمت رقابتی و کیفیت مطلوب توانستیم رقبای خارجی بازار را پشت سر بگذاریم. بعد از مدتی دیگر شرکت ها نیز با برند ما اقدام  به  تولید کردند و ما هم که آن برند را به ثبت نرسانده بودیم نتوانستیم در مقابله با آنها کاری صورت دهیم. این بود که نام دمنده را انتخاب کردیم و به ثبت رساندیم.

لوگوی آن را هم در همان زمان خودم طراحی کردم .کار ما از تولیدات کم شروع شد و بتدریج به بار نشست. شرکت های قدیم که در آن زمان موجود بودند موتورهای فن را خودشان تولید نمی کردند و ضعیف بودند، متاسفانه اکثرشان هم در نسل بعدی با ورشکستگی روبرو شدند و از بازار رقابت خارج شدند. ما از قدیمی ترین تولید کننده های فن و الکتروموتور در ایران هستیم. تفاوت ما با دیگر شرکت های موجود در این حوزه تولید کننده بودن است و تمایز ما با سایر تولید کنندگان فن در ایران این است که ما الکترو موتور فن هایمان را خودمان میسازیم. دمنده بزرگترین تولید کننده فن در ایران و بزرگترین ها در خاور میانه می باشد.

محصولات دمنده چه ویژگی های منحصر به فردی نسبت به محصولات برندهای دیگر دارد؟

در طراحی محصولات شرکت دمنده جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا به کار گرفته شده است و این تکنولوژی ها بر اساس شرایط بازار کشور بومی سازی شده است.تلاش کلیه متخصصین این شرکت ارائه محصول جدید و با کیفیت منطبق بر نیاز مشتریان می باشد.به همین دلیل موفق به تامین بیشترین سهم بازار داخلی شده ایم .

با توجه به تمایل مشتریان به محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب، این شرکت با ارتقا هر چه بیشتر کیفیت و تولید محصول مطابق استانداردهای روز دنیا  موفق شده است سهم وسیعی از بازار را تامین کرده و به راحتی در دسترس کلیه مشتریان قرار گیرد و پرچم دار بازار در این صنعت باشد.

دمنده تاکنون موفق به کسب دستاوردها، استانداردها و گواهینامه هایی شده است؟

شرکت دمنده در راستای ارائه محصولات و خدمات شایسته به مشتریان خودکیفیت تمامی محصولات تولیدی را با نشان استاندارد ایمنی از موسسه استاندارد تضمین می نماید.

در راستای توسعه بازارهای صادراتی موفق به اخذ گواهی CE اتحادیه اروپا شده است و انواع گواهینامه های مدیریت و کیفیت ایزو، محیط زیستی، بهداشتی، و محیط کار را دریافت کرده است و موفق به اخذ ایزوهای  ISO9001 . ISO 14001. ISO10002. ISO10004.          ISO14001. ISO15001. ISO18001 شده است.

از افتخارات کسب شده شرکت دمنده می توان به : اخذ گواهینامه و تندیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده طی چندین سال اخیر بصورت متوالی و اخذ گواهینامه و تندیس وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان صادرکننده برتر بصورت متوالی طی سال های اخیر اشاره کرد.

چه برنامه ها و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟

از دستاوردهای جدید شرکت دمنده می توان به محصولات ذیل اشاره کرد :

پنکه رومیزی – فن کانوکشن و تانزانت  ( جهت استفاده در فرهای توکار ،  اجاق گازهای فردار و یخچال های ویترینی ) – بلوور پکیج ( اگزاست دود پکیج های دیواری فن دار ) – فن های مخصوص سیستم های آتش نشانی در پارکینگ ها – AIR CONDITION و …

شرکت دمنده در زمینه افزایش استغال چه اقداماتی انجام داده است و در حال حاضر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با چه تعداد نیروی انسانی همکاری می کند؟

یکی از بحث های مورد توجه مجموعه ما همین بحث اشتغال زایی است که یکی از دلایل ما برای راه اندازی کارخانه ای جدید بوده است که 1000 نفر پرسنل در سایر قسمت های این شرکت فعالند. در بدنه مدیریت، کارشناسی و تحقیق و توسعه مجموعه دمنده از افراد زبده و آزموده استفاده شده است و بسیاری از اساتید دانشگاه با ما همکاری دارند. می توان گفت امروز حدود هزار نفر به ‌طور مستقیم و پنج هزار نفر به ‌طور غیر مستقیم از مجموعه ما منتفع هستند.

در زمینه مشتری مداری چه اقداماتی انجام می دهید؟

توجه به نظرات مشتریان با استفاده از فرم های نظرسنجی و رعایت قوانین حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات مناسب و سریع و فراهم آوردن شرایط مناسب در جهت ارتباط با مشتری از اهداف این شرکت بوده و هست.

در بحث صادرات دمنده چه اقداماتی انجام داده است؟

شرکت افتخار این را دارد که بیش از 15 سال  در زمینه صادرات از دیگر رقیبان جلوتر بوده و با صادرات به بیش از 15 کشور جهان موفق به کسب تندیس صادرکننده برتر طی 4 سال متوالی شد. شرکت دمنده با ثبت برند در کشورهای مقصد صادراتی و اخذ استانداردهای بین المللی موفق شده سهم زیادی از بازار منطقه را به خود اختصاص دهد.

شرکت با چه موانعی روبرو است و چه برنامه هایی برای رفع آن دارید؟

در سال 1399 با توجه به وعده های مسئولین در جهت تسهیل مشکلات تولیدکنندگان و قوت بخشیدن به فعالیت این شرکت ها متاسفانه هیچگونه عملکردی در راستای تحقق قول های مسئولین صورت نگرفت و شرایط در جهت محدود شدن پیش رفت. مشکلات عدیده ای از قبیل تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی به وجود آمده است . می توان با رفع مشکلات و موانع تولیدکنندگان، تسهیل بخشیدن روند تولید داخلی و تحقق وعده های مسئولین جهت همکاری بیشتر با تولیدکنندگان داخلی در جهت حمایت از تولید داخل خلا محصولات وارداتی را پر کرد .

تاریخچه دمنده را برای مخاطبان ما شرح دهید؟ دمنده چه جایگاهی در بازار دارد؟

شرکـت دمـنده نخسـتین روزهای کـاری خـود را در سال 1346در محله پامنار تهران شروع کرد و  از آن روزها بیش از 53 سال میگذرد. محصولات شرکت دمنده بر اساس نیاز بازار کشور و با تنوع بیش از 350 مدل در گروههای خانگی، صنعتی، تاسیساتی و تهویه پارکینگ،  پیشتاز در صنعت هواکش بوده و این افتخار را دارد که با کمک و تلاش حدود 1000نفر از همکارانمان در دمنده، اولین جایگاه را در ایران و خاورمیانه به خود اختصاص دهد .

ما در سالهای ابتدایی با نام الکترومکانیک پارس اقدام به تولید کردیم و بخاطر قیمت رقابتی و کیفیت مطلوب توانستیم رقبای خارجی بازار را پشت سر بگذاریم. بعد از مدتی دیگر شرکت ها نیز با برند ما اقدام  به  تولید کردند و ما هم که آن برند را به ثبت نرسانده بودیم نتوانستیم در مقابله با آنها کاری صورت دهیم. این بود که نام دمنده را انتخاب کردیم و به ثبت رساندیم.

لوگوی آن را هم در همان زمان خودم طراحی کردم .کار ما از تولیدات کم شروع شد و بتدریج به بار نشست. شرکت های قدیم که در آن زمان موجود بودند موتورهای فن را خودشان تولید نمی کردند و ضعیف بودند، متاسفانه اکثرشان هم در نسل بعدی با ورشکستگی روبرو شدند و از بازار رقابت خارج شدند. ما از قدیمی ترین تولید کننده های فن و الکتروموتور در ایران هستیم. تفاوت ما با دیگر شرکت های موجود در این حوزه تولید کننده بودن است و تمایز ما با سایر تولید کنندگان فن در ایران این است که ما الکترو موتور فن هایمان را خودمان میسازیم. دمنده بزرگترین تولید کننده فن در ایران و بزرگترین ها در خاور میانه می باشد.

محصولات دمنده چه ویژگی های منحصر به فردی نسبت به محصولات برندهای دیگر دارد؟

در طراحی محصولات شرکت دمنده جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا به کار گرفته شده است و این تکنولوژی ها بر اساس شرایط بازار کشور بومی سازی شده است.تلاش کلیه متخصصین این شرکت ارائه محصول جدید و با کیفیت منطبق بر نیاز مشتریان می باشد.به همین دلیل موفق به تامین بیشترین سهم بازار داخلی شده ایم .

با توجه به تمایل مشتریان به محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب، این شرکت با ارتقا هر چه بیشتر کیفیت و تولید محصول مطابق استانداردهای روز دنیا  موفق شده است سهم وسیعی از بازار را تامین کرده و به راحتی در دسترس کلیه مشتریان قرار گیرد و پرچم دار بازار در این صنعت باشد.

دمنده تاکنون موفق به کسب دستاوردها، استانداردها و گواهینامه هایی شده است؟

شرکت دمنده در راستای ارائه محصولات و خدمات شایسته به مشتریان خودکیفیت تمامی محصولات تولیدی را با نشان استاندارد ایمنی از موسسه استاندارد تضمین می نماید.

در راستای توسعه بازارهای صادراتی موفق به اخذ گواهی CE اتحادیه اروپا شده است و انواع گواهینامه های مدیریت و کیفیت ایزو، محیط زیستی، بهداشتی، و محیط کار را دریافت کرده است و موفق به اخذ ایزوهای  ISO9001 . ISO 14001. ISO10002. ISO10004.          ISO14001. ISO15001. ISO18001 شده است.

از افتخارات کسب شده شرکت دمنده می توان به : اخذ گواهینامه و تندیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده طی چندین سال اخیر بصورت متوالی و اخذ گواهینامه و تندیس وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان صادرکننده برتر بصورت متوالی طی سال های اخیر اشاره کرد.

چه برنامه ها و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟

از دستاوردهای جدید شرکت دمنده می توان به محصولات ذیل اشاره کرد :

پنکه رومیزی – فن کانوکشن و تانزانت  ( جهت استفاده در فرهای توکار ،  اجاق گازهای فردار و یخچال های ویترینی ) – بلوور پکیج ( اگزاست دود پکیج های دیواری فن دار ) – فن های مخصوص سیستم های آتش نشانی در پارکینگ ها – AIR CONDITION و …

شرکت دمنده در زمینه افزایش استغال چه اقداماتی انجام داده است و در حال حاضر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با چه تعداد نیروی انسانی همکاری می کند؟

یکی از بحث های مورد توجه مجموعه ما همین بحث اشتغال زایی است که یکی از دلایل ما برای راه اندازی کارخانه ای جدید بوده است که 1000 نفر پرسنل در سایر قسمت های این شرکت فعالند. در بدنه مدیریت، کارشناسی و تحقیق و توسعه مجموعه دمنده از افراد زبده و آزموده استفاده شده است و بسیاری از اساتید دانشگاه با ما همکاری دارند. می توان گفت امروز حدود هزار نفر به ‌طور مستقیم و پنج هزار نفر به ‌طور غیر مستقیم از مجموعه ما منتفع هستند.

در زمینه مشتری مداری چه اقداماتی انجام می دهید؟

توجه به نظرات مشتریان با استفاده از فرم های نظرسنجی و رعایت قوانین حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات مناسب و سریع و فراهم آوردن شرایط مناسب در جهت ارتباط با مشتری از اهداف این شرکت بوده و هست.

در بحث صادرات دمنده چه اقداماتی انجام داده است؟

شرکت افتخار این را دارد که بیش از 15 سال  در زمینه صادرات از دیگر رقیبان جلوتر بوده و با صادرات به بیش از 15 کشور جهان موفق به کسب تندیس صادرکننده برتر طی 4 سال متوالی شد. شرکت دمنده با ثبت برند در کشورهای مقصد صادراتی و اخذ استانداردهای بین المللی موفق شده سهم زیادی از بازار منطقه را به خود اختصاص دهد.

شرکت با چه موانعی روبرو است و چه برنامه هایی برای رفع آن دارید؟

در سال 1399 با توجه به وعده های مسئولین در جهت تسهیل مشکلات تولیدکنندگان و قوت بخشیدن به فعالیت این شرکت ها متاسفانه هیچگونه عملکردی در راستای تحقق قول های مسئولین صورت نگرفت و شرایط در جهت محدود شدن پیش رفت. مشکلات عدیده ای از قبیل تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی به وجود آمده است . می توان با رفع مشکلات و موانع تولیدکنندگان، تسهیل بخشیدن روند تولید داخلی و تحقق وعده های مسئولین جهت همکاری بیشتر با تولیدکنندگان داخلی در جهت حمایت از تولید داخل خلا محصولات وارداتی را پر کرد .