نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

اهداف و عملکرد سال 1399شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران

محسن شمشیری

شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 با وجود شیوع کرونا، موفق شد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، 40 نمایشگاه تخصصی را برگزار کرد.
در خرداد ماه یک نمایشگاه، در تیرماه دو نمایشگاه، در مرداد ماه یک نمایشگاه، در شهریور ماه سه نمایشگاه ، در مهرماه سه نمایشگاه، در آبان یک نمایشگاه، در دی ماه شش نمایشگاه، در بهمن ماه 17 نمایشگاه و در اسفندماه شش نمایشگاه وروی هم 40 نمایشگاه برگزار شده است.
اهداف و عملکرد سال 1399 شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، شامل اهداف اولویت بندی شده و برنامه اجرایی زیر است.
توانمند سازی شرکت های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها و رقابت های ویژه فعالان تجاری فرش دستباف
توسعه فنآوری ونوآوری در سطح بنگاه های اقتصادی و افزایش رقابت پذیری و پشتیبانی از توسعه کسب وکارهای دانش بنیان حمایت و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه دانش بنیان در طول دوره
توسعه تجارت و انعقاد پیمان ها و قراردادهای دو یا چند جانبه برای دسترسی به بازارهای صادراتی و انعقاد 2 توافقنامه همکاری با سازمان ها و اتحادیه های منطقه ای و بین المللی
توانمند سازی بخش خصوصی و ارتقای فضای رقابتی و امنیت سرمایه گذاری در محیط کسب وکار و برگزاری نمایشگاه های بورس، بانک و بیمه به منظور حمایت از سرمایه گذاران خارجی در بازار بورس کشور
حمایت از تولید داخلی به صورت هدفمند و زماندار از طریق 41 نمایشگاه تخصصی و ایجاد فضای رقابتی و بازاریابی
حمایت از تولید داخلی با برگزاری نمایشگاه های تخصصی خارجی و بین المللی
آموزش منشور حقوق شهروندان در شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت صنعت، معدن، تجارت به ویژه در حوزه های مرتبط با حقوق عمومی با برگزاری 140 دوره آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان در سال 98 و 200 دوره آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان در سال 99
به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان و تعطیلی فعالیت های نمایشگاهی در سطح بین المللی اهداف پیش بینی شده و شاخص های اختصاصی سال جاری محقق نشد و صنعت نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه اقتصادی و عدم تثبیت نرخ ارز و همچنین ممانعت از صدور ویزا از سوی کشورهای برگزاری کننده، متاسفانه علیرغم انجام کلیه فرآیندهای اجرایی نمایشگاه های پیش بینی شده در تقویم نمایشگاه های خارجی هیچ یک محقق نشده است.
اهم گزارش اقدامات صورت گرفته صنعت نمایشگاهی در سطح کشور
ابلاغ دستور العمل پروتکل های بهداشتی اجرای نمایشگاه ها به شماره نامه 99/1/5336 مورخ 11 تیر 99
بازگشایی مجدد سایت های نمایشگاهی سراسر کشور پیرو نامه 13061/1/99 مورخ 17 آذر 99
برگزاری 40 عنوان نمایشگاه تخصصی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به منظور حمایت از صنعت و تولید داخلی در سال 99
امضای تفاهم نامه های همکاری با دستگاه ها و سازمان های مختلف
برگزاری جلسات هماهنگی ستاد اکسپو 2020 دوبی و پیگیری مصوبات و موارد مطروحه در کمیته های تخصصی ستاد اکسپو
تعامل و هم افزایی با مدیران نمایشگاه های سراسر کشور در جهت ارتقا جایگاه صنعت نمایشگاهی
اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مصوب شورای فرهنگی شرکت
برگزاری نمایشگاه ها به صورت تخصصی و بازدید مسوولان ارشد کشور از روند برگزاری نمایشگاه ها
در خرداد ماه یک نمایشگاه، در تیرماه دو نمایشگاه، در مرداد ماه یک نمایشگاه، در شهریور ماه سه نمایشگاه ، در مهرماه سه نمایشگاه، در آبان یک نمایشگاه، در دی ماه شش نمایشگاه، در بهمن ماه 17 نمایشگاه و در اسفندماه شش نمایشگاه و در کل سال 1399 روی هم 40 نمایشگاه برگزار شده است.
صنعت نمایشگاهی کشور سال 1399 را در شرایطی اغاز کرد که کشور درگیر همه گیری ویروس کرونا و تحریم های بی سابقه بین المللی بود. شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران نیز به عنوان بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور از این شرایط مستثنی نبود و بسیاری از رویدادهای مهم نمایشگاهی تحت تحت تاثیر این دو مشکل عمده قرار گرفت.
در 9 ماه ابتدایی سال 1399 تعداد زیادی از رویدادهای نمایشگاهی کنسل یا به تعویق افتاد. با مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور و تغییر مدیریتی در راس نمایشگاه های بین المللی، شاهد رونق گرفتن نمایشگاه بین المللی و برگزاری نمایشگاه ها بودیم.
از سوی دیگر، برگزاری حدود 30 رویداد بزرگ نمایشگاهی در صنایع مختلف طی سه ماهه پایان سال، منجر به رونق بخشی به بخش های مختلف صنعت و اقتصاد کشور شد.
یکی از مهمترین فاکتورها برای جهش تولید و رونق اقتصادی برگزاری نمایشگاه ها است و از این رو برگزاری نمایشگاه ها برای توسعه اقتصادی در همه جوانب امر بسیار ضروری است و تعطیل شدن نمایشگاه ها می تواند خسران قابل توجه ای را به صنعت و اقتصاد کشور وارد کند
شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با رعایت پروتکل های چهارگانه بهداشتی و برگزاری نمایشگاه های صنایع مختلف نقش مهمی در رونق بخشی به اقتصاد کشور در سال جهش تولید ملی ایفا کرده است و این مهم جز با تلاش خستگی ناپذیر مدیران این شرکت قابل تحقق نبود.
شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری موفق نمایشگاههای تخصصی در شرایط کرونا نشان داد می تواند الگوی موفقی برای سایر سایت های نمایشگاهی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top