نمایشگاه ها

«چشم‌نواز»، رضایت مشتری را مایه برکت کسب و کارش می‌داند

صنایع لوستر «چشم‌نواز»  فعالیت خود را با تولید انواع لوستر‌های پروفیلی، دایکاستی، برنزی، گلاسه و … آغاز کرده است. این گروه صنعتی از نیروی انسانی با سابقه و با تجربه بسیار بهره می‌برد. لوستر‌های تولیدی این شرکت توسط طراحان مجموعه طراحی می‌شود که دارای تنوع زیادی است. اولویت مدیران ارشد شرکت، ارائه کالای متنوع، شکیل و در عین حال باکیفیت است. طراحی و تولید لوستر در این گروه تولیدی یک کار هنری است و مدیران و پرسنل شرکت معتقدند که نباید با آن به شیوه تولید «بازاری» برخورد کرد.

غرفه چشمگیر و چشم نواز این گروه تولیدی در بیست و هفتمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزئینی، ما را بر آن داشت تا با احسان استیری، مدیرعامل توانمند و خلاق صنایع لوستر چشم‌نواز گفت‌و‌گویی داشته باشیم که می‌خوانید.

گروه تولیدی صنعتی چشم نواز به تولید چه محصولاتی می‌پردازد؟

انواع لوستر‌های پروفیلی، دایکاستی، برنزی، گلاسه و … توسط پرسنل شرکت ما طراحی و تولید می‌شود. تولیدات ما متریالش برخی آلومینیومی و برخی برنزی و آهنی است. تنوع آبکاری ما آنتیک، برنزی، فرانسوی، طلایی، مسی، نقره‌ای و کروم است. تنوع آبکاری بالاست و قطعاتی که در آن استفاده می‌شود سرامیکی و تلفیقی و آلومینیومی و برنجی باهم هستند. لوستر یک کار هنری است و نمی‌شود و نباید از مدل‌های دیگران کپی‌برداری کرد. این کار از نظر حرفه‌ای درست نیست و باعث می‌شود اعتماد مشتری را از دست بدهیم. با توجه به این نکته، سعی ما در شرکت صنایع لوستر چشم‌نواز همواره این بوده است که نوآوری و خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

صادرات هم دارید؟

بله، به الجزایر، تونس و ترکیه صادرات داریم.

نظرتان راجع به نحوه برگزاری نمایشگاه چیست؟

از برگزارکننده‌های نمایشگاه راضی هستم چون باوجدان هستند، ولی اولویت‌بندی آنها در جانمایی اشتباه است. برای مثال کسی که تولیدی ندارد و پخش کننده است. 200 متر مربع فضا می‌گیرد اما به کسی که 30 کارگر دارد و 70 مترمربع جا می خواهد، می‌گویند پر شده است. اولویت‌بندی باید براساس سابقه کاری و لیست بیمه باشد. اولویت‌بندی در غرفه دادن اشتباه است.یا یکی امسال برای اولین بار در نمایشگاه حضور دارد که به او سالن 8 و 9 داده‌اند. اما به کسی که سی سال سابقه کاری دارد و 20 سال است که در نمایشگاه شرکت می‌کند، در سالن 11-12 فضا داده‌اند. مشکلم این است که کسی که غرفه‌ها را جانمایی می‌کند افراد را و صنف را نمی‌شناسد. از جنس لوستر نیست.

مزیت تولیدات شما نسبت به تولیدات مشابه چیست؟

هر تولیدکننده می‌تواند مزیت‌های گوناگونی داشته باشد. یک تولیدکننده مشتری مداری را مزیت می‌داند و تولیدکننده دیگری، پرسنل خوب را مزیت می‌داند یا هنر ساخت لوستر و یا خلاقیت لازم برای تولید محصول جدید را مزیت مهم برای گروه تولیدی‌اش می‌داند. برخی تولیدکنندگان می‌نشینند تا کسی طرحی بدهد و از روی آن کپی می‌کنند. اما برخی خودشان طراح دارند و طراحی می‌کنند. مزیت یک تولیدکننده که موفق در صنف خود باشد،خیلی زیاد است. باید یک کارافرین خوب، فرد متشخص، باسلیقه، تحصیلکرده و برنامه‌ریز باشد و مدیریت بازاریابی و صنعتی بلد باشد. چون لوستر تلفیقی از چند صنف و صنعت است. مزیت‌هایی که بخواهیم از خودمان عرض کنیم این است که کارهایمان را به روز رسانی می‌کنیم و کارهایی که قدیمی می‌شود را سریع از دور خارج می‌کنیم. طرح‌های جدید می‌زنیم. شاید ماهیانه 5 طرح جدید بزنیم یا کارهایمان 10 سال گارانتی کتبی دارد یا تبلیغات تلویزیونی داشته‌ایم. ببینید در صنف ما چند نفر تبلیغات تلویزیونی داشته‌اند. در کارخانه ما مواد اولیه داخل می‌شود و لوستر بیرون می‌آید. تیم فروش خوبی داریم که همه جای ایران و تهران را می‌شناسند. برخی از اعضای تیم تولید من سابقه تولید لوستر بیش از من دارند.

دستاوردهای شما تا کنون چه بوده است؟

درمورد دستاوردها من خودم راضی هستم. رقبای من بیش از 30 سال سابقه کاری دارند. طوری شده که فرد 30 سال از من بزرگتر است و خود را رقیب من می‌داند. این خوشحال کننده است. دیگر اینکه تنوع کاری من و ضمانت نامه‌های ما مطلوب است. دستاورد مهم من رضایت مشتریان است. وقتی مشتری از من جنسی می‌برد و می‌گوید دستت خوب است، این بالاترین دستاورد برای من است که مشتری از من راضی است. مشتری وقتی از کسی راضی باشد شریان کسب و کارش در جریان است.