عبدالمجید علیئی، مدیرعامل شرکت فاران تابش مطرح کرد:
شرکت فاران تابش در سال 1388 با هدف تولید سیستم گرمایش تابشی با برند ثبت شده فاران تابش و کاربردی نمودن ابزار و بسط و گسترش فرهنگ بهینهسازی مصرف سوخت توسط جمعی از متخصصان و مهندسان خلاق و با تجربه تاسیس گردید.
این شرکت طی 10 سال گذشته و در راستای خط مشی خود که مهمترین آنها کیفیت بالای محصولات، خلاقیت، نوآوری، ارائه خدمات به موقع و در نهایت مشتری مداری میباشد، از مواد اولیه مرغوب مطابق استانداردهای جهانی استفاده نموده و موفق به تجهیز بسیاری از پروژههای صنعتی، ورزشی، گلخانه و فضاهای باز شده است.
حضور پرنشاط و گسترده شرکت فاران تابش در عرصه اقتصاد ملی ما را بر آن داشت تا با عبدالمجید علیئی، مدیرعامل توانمند و برنامهریز شرکت در خصوص چند و چون فعالیت ها و موفقیتهایش به گفت و گو بنشینیم که میخوانید.
تولیدات شرکت فاران تابش چیست و چه محصولاتی را در بازار و نمایشگاهها عرضه کرده اید؟
تخصص و فعالیت شرکت فاران تابش، ایجاد گرمایش در فضاهای بزرگ کارگاهی و صنعتی و فضاهای باز، مجموعه های ورزشی و رستوران های دارای فضای باز است. ما با سیستم گرمایش تابشی، به روش تابشی گرما ایجاد میکنیم.
گفتنی است که این تنها راهکار ایجاد گرمایش در فضای باز است و در صورتی که برای ایجاد گرمایش در سولههای صنعتی و اماکن ورزشی به کار گرفته شود، میتواند دستاوردهایی مانند 60 درصد کاهش مصرف سوخت و 90 درصد کاهش مصرف برق را در بر داشته باشد.
تلاشمان این است که از اجناس و مواد اولیه مرغوب در تولیداتمان استفاده کنیم که در این راستا میتوان به استفاده از لولههای آلومینایز اشاره کرد که این لوله توسط شرکتی به نام «آل رضا» وارد میشود و به لولههایی که با نامهای مختلف برای این کار معرفی میشوند، ارجحیت دارد.
اصولا تمامی سازندههای قوی جهان، از آلومینایز که یک پدیده کوتینگ است، استفاده میکنند. استفاده از این لوله یکی از مزیتهای مهم شرکت ما است که این کار را توسط شرکت آلرضا پیش بردهایم. استفاده از شیر و سنسور فشار ایمنی و قطعات اصلی با برند «سیت گروپ»، یکی دیگر از مزیتهای فاران تابش است.
گاز شهری، یعنی گاز طبیعی در کشور ما با قیمت معقول ارائه میشود و کم مصرف بودن این دستگاه و راندمان بالای 92 درصد یکی از دلایلی است که بیشتر کارخانجات خودروسازی، صنایع غذایی و سالنهای ورزشی و … مشتاق و مصر به استفاده از این دستگاه شده اند.
شرکت فاران تابش باتوجه به فعالیت رقبا جایگاهش در بازار کنونی ایران کجاست؟
بعد از افزایش قیمت دلار، دیگر رقیب خارجی نداریم. دو شرکت خارجی که در ایران دستگاه میفروختند، دیگر دستگاه وارد نمیکنند. راجع به رقبای داخلی هم ترجیح میدهم نظری ندهم.
به زعم مشتریان جایگاه شما کجاست و چقدر شما را می شناسند؟
شرکت فاران تابش برای دهمین دوره جهت معرفی سیستمها و دستگاههای خود در نمایشگاه لوازم خانگی سال 98 شرکت کرد. اینکه برند ما چقدر مطرح و معتبر است، دوستان خودشان قضاوت کرده و میکنند. خوشبختانه مشتریان ما توجه ویژه به ما داشته و معرفی ما به راحتی از طریق مشتری به مشتری در حال انجام است. یعنی مصرفکنندگان سیستم و دستگاههای ما آنقدر راضی هستند که محصولات شرکت فاران را به همکاران و دوستان دیگر خود پیشنهاد میدهند. ما در آن نمایشگاه برای معرفی محصول و نیز به منظور اشاعه فرهنگ بهینهسازی مصرف سوخت و معرفی سیستم گرمایش تابشی با سمپلهای برش خورده، دستگاه را در معرض دید و قضاوت عموم قرار دادیم.
آیا صادرات هم دارید؟
بله، صادرات به عراق و اکراین و گرجستان داشتهایم.
به لحاظ مشتری مداری و خدمات پس از فروش چه اقداماتی انجام دادهاید؟
در این زمینه یکی از مهمترین کارهایی که انجام دادهایم، این است که شرکتی دیگر هم در کنار فاران تابش بنیان گذاشتهایم به نام فاران سرویس، که بدون توجه به اینکه دستگاه از چه برندی خریداری شده، خدمات پس از فروش میدهد. مثلا برندهای خارجی که زمانی دستگاهی در کشور فروختهاند و اکنون دیگر حضور ندارند که خدمات بدهند، شرکت فاران سرویس این کار را انجام میدهد و هر گونه سرویسی لازم باشد، در اختیار مصرفکنندگان میگذارد.
در مسیر تولید و توسعه شرکت، با چه موانع و مشکلاتی مواجه بودهاید؟
بحث ترخیص از گمرک و سخت شدن واردات قطعات از مشکلات ماست. موضوع افزایش قیمتها از سال گذشته تاکنون را همه واقف هستند، ولی دغدغهای که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، ترخیص بسیار سخت کالاهاست.
متاسفانه برخی تولیدکنندگان با تولید محصولات بیکیفیت تمامی زحمات در جهت اشاعه فرهنگ استفاده از سیستم تابشی را بر باد میدهند. فقط کافی است مردم موقع خرید به قطعات دقت کنند و استانداردهای جهانی را در خریدشان مدنظر داشته باشند. تنها مشکلی که میتواند یک مشتری را از سیستم تابشی گریزان کند، خرید محصولات بیکیفیت است.
