نمایشگاه ها

شرکت کاسپین طلایی چیکا بزرگترین و اولین زنجیره تولید تخم مرغ در کشور

سعید ملک‌زاده مدیرعامل شرکت زنجیره‌ای کاسپین طلایی چیکا: شرکت کاسپین طلایی چیکا بزرگترین و اولین زنجیره تولید تخم مرغ در کشور

 شرکت کاسپین طلایی چیکا در حال حاضر با ظرفیت تولید ۳ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، بزرگترین و اولین زنجیره تولید تخم مرغ در کشور محسوب می‌شود و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند. این شرکت یکی از حامیان بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته است. نشریه اقتصاد و نمایشگاه به مناسبت برگزاری این رویداد با سعید ملک‌زاده مدیرعامل شرکت زنجیره‌ای کاسپین طلایی چیکا گفت و گویی انجام داده است:

مدیرعامل شرکت زنجیره‌ای “کاسپین طلایی چیکا” با اشاره به فعالیت های این مجموعه اظهار داشت: شرکت زنجیره‌ای “کاسپین طلایی چیکا” به عنوان بزرگ‌ترین و اولین زنجیره تولید تخم‌مرغ در کشور محسوب می‌شود. این شرکت شامل دو واحد مرغ مادر با ظرفیت تولید 120 هزار قطعه، ۵ واحد پرورش پولت با ظرفیت جمعا دو میلیون قطعه، ۷ واحد مرغ‌ تخم‌گذار با ظرفیت سه میلیون قطعه، و یک واحد تولید خوراک روزانه با ظرفیت 1500 تن، که از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است، و همچنین یک واحد جوجه‌کشی با ظرفیت تولید هفتاد میلیون جوجه در سال است.

وی افزود: اولین بخش از شرکت “کاسپین طلایی چیکا” در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۱۴۰۱، تمامی بخش‌ها تکمیل و آماده به کار شدند و در حال حاضر نیز تمامی واحدها مشغول به تولید هستند.

ملک‌زاده، با اشاره به دستاوردهای این مجموعه، عنوان کرد: “مهم‌ترین هدف شرکت ما، بالا بودن کیفیت تولیداتمان است.” نماینده شرکت H&N آلمان هستیم که صاحب گله اجداد نژاد سوپر نیک بوده و جوجه های مادر را از این شرکت وارد می کنیم و نماینده انحصاری نژاد سوپرنیک در کشور هستیم. همچنین، هر ماه، تا یک‌ونیم میلیون جوجه تخم‌گذار تولید کرده و بخشی از آن‌ها در مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند و بخش دیگر نیز به فروش می‌رسد.

وی در ادامه اظهار نمود: بخش دیگری از مجموعه، واحد مرغ تخم‌گذار است که ظرفیت سه میلیون قطعه دارد. همچنین، کارخانه خوراک نیز با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، خوراک فرآوری شده‌ای تولید می‌کند که دارای هضم و جذب بهتری است و راندمان کلی مجموعه را بهبود می‌بخشد.

مدیر عامل شرکت زنجیره‌ای کاسپین طلایی چیکا، با برشمردن موانع و مشکلات موجود، خاطر نشان کرد: با توجه به انجام یک پروژه بزرگ، ما با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ مانند تهیه مواد اولیه، برقراری تعامل با دستگاه‌های دولتی و غیره. اما تاکنون به هیچ عنوان عقب‌نشینی نکرده‌ایم و با قدرت ادامه داده‌ایم. البته در حال حاضر، کمبود نهاده، یک مسئله عمومی است که تمامی واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند.

ملک‌زاده با تأکید بر اصل مشتری‌مداری و اهمیت آن در دوام و ماندگاری برندها، اظهار داشت: شرکت کاسپین طلایی در حال حاضر در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، سمنان، البرز و سایر مناطق مختلف، فعالیت خود را انجام می‌دهد. برای بهبود و ارتقاء کیفیت محصولات این مجموعه، به تأسیس یک واحد متمرکز نیز پرداخته‌ایم تا بتوانیم شاخص‌های کیفی تولیداتمان را بهبود بخشیم.

وی در انتها در خصوص حضور در نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، اظهار نمود: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه، معرفی محصولات مجموعه به بازدیدکنندگان است. البته با توجه به تلاش تیم فروش، تمامی این محصولات، جایگاه خود را در بازار پیدا کرده‌اند و این نمایشگاه فقط برای آشنایی افراد جدید با محصولات ما است.