EXHIBITIONS NEWS

نمایشگاه ها

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی | نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت نمایشگاهی تهران سال ۱۴۰۰

تاریخ برگزاری نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

صفحه تخصصی نمایشگاه صنعت نمایشگاهی
با همکاری مشترک روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا. ایران، نشریه اقتصاد و نمایشگاه و برگزارکنندگان نمایشگاه

در این صفحه می توانید اخبار مربوط به نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی 1400، اطلاعات برگزار کننده ،معرفی برندهای برتر و گفت و گو با مدیران این صنعت ، لیست شرکت کنندگان به همراه راهنمای جامع خدمات نمایشگاهی، غرفه سازی و تاریخچه نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی را مشاهده کنید.

برگزار کننده: شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران

گاه شمار نمایشگاه تخصصی صنعت نمایشگاهی 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
پوستر نمایشگاهی صنعت نمایشگاهی

اخبار نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

آرشیو اخبار >

برگزار کننده نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

شرکت  سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران  برگزار کننده نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ۱۴۰۰ (Iran Expo Show 2021)

راه های تماس با شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران:

ثبت نام در نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

جهت ثبت نام و دریافت هرگونه اطلاعات درباره نمایشگاه صنعت نمایشگاهی لطفا از طریق این لینک وارد سایت رسمی برگزارکننده نمایشگاه گردید.

دسترسی سریع به صفحات مرتبط با نمایشگاه ایران هلث

ثبت نام و درج مشخصات شرکت در سایت اخبار نمایشگاه

برای درج اطلاعات و مشخصات شرکت خود در لیست فعالان حوزه ی فعالیت تخصصی خود در سایت لطفا فرم ذیل را تکمیل کنید:

همه چیز درباره نمایشگاه ایران اکسپو 2021

نمایشگاه جایگاهی است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با کنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات بپردازند. نمایشگاه جایی است که عرضه‌کنندگان و بازدیدکنندگان با هم روبرو می شودند. نمایشگاه جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینی‌ها و اختراع هاست.
تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونیهای دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزرار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهرپاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشترفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۹ میلادی در شهر سیدنی استرالیا و در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ملبورن نمایشگاه جهانی برپا شد. در آن زمان از عمر شهر ملبورن فقط پنجاه سال گذشته بود. از این دو نمایشگاه ۴ میلیون نفر دیدن کردند که برای کشور جوانی مانند استرالیا رقمی بسیار موفقیت آمیز بود. در سال‌های دیگر نمایشگاه‌های متعدد دیگری نیز بر پا شدند که از جمله آنان می‌توان به نمایشگاه جهانی در کشور آمریکا، انگلیس، ژاپن و غیره … اشاره کرد.
در ایران نیز بیشترین نمایشگاه‌های سده‌های گذشته در کنار بندرهای بزرگ یا شهرهای بزرگ که بر سر راه کاروانها جای گرفته بودند برگزار می‌شدند. جدا از بندر و شهرهای بزرگ، در مسیر راه‌های بازرگانی همچون جاده ابریشم که از ایران گذر می‌کرد نیز نمایشگاه بر پا می‌شد. در دوره صفویان بازاری به سبک نمایشگاه در اصفهان شکل گرفت، در دوره قاجار به کوشش عباس میرزا نمایشگاه بزرگی در تبریز برپا شد که در آن ساخته‌های ایران به نمایش درآمد، در این نمایشگاه بازرگانانی از روسیه و عثمانی نیز حضور داشتند. شرکت ایران در نمایشگاه‌های خارج از کشور برای نخستین بار در سال ۱۸۵۱ در نمایشگاه کاخ بلورین لندن رخ داد. بر می‌گردد که با فراخوان امیر کبیر صنعتگران در این نمایشگاه شرکت و کالاهای ایران از جمله پارچه‌های قلمکار، فرش و صنایع دستی، کاشی و انواع خشکبار را به نمایش گذاشتند. در سال ۱۳۴۳ قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصویب و در سال ۱۳۴۸ نمایشگاه بین‌المللی آسیایی با مشارکت ۳۳ کشور در تهران برگزار شد. بعد از برگزاری سه نمایشگاه آسیایی در سال ۱۳۵۲ نخستین نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد که تا سال ۱۳۷۹ بیست و شش نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی در تهران برگزار شده بود و از سال ۱۳۸۰ به صورت تخصصی برگزار می‌شود
نمایشگاه‌ها بر پایه موضوع یا محل برگزاری به گونه زیر دسته‌بندی می‌شوند:
1. بازار (یا بازار مکاره)
2. نمایشگاه‌های محلی
3. نمایشگاه‌های منطقه ای
4. نمایشگاه‌های ملی
5. نمایشگاه‌های بین قاره ای
6. نمایشگاه‌های بین‌المللی عمومی
7. نمایشگاه بین‌المللی تخصصی
8. نمایشگاه‌های بین‌المللی اطلاعاتی
9. نمایشگاه‌های اختصاصی کشورها
10. نمایشگاه‌های اکسپو
11. نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات
12. نمایشگاه مجازی

منبع

شركت نمايشگاههاي بين المللي جمهوري اسلامی ايران به عنوان يكي از مهمترين شركتهاي تجاری و اقتصادي ایران با بهره مندي از فضا، امكانات و تسهيلات نمايشگاهي منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمينه مناسبي را از طريق برپايي نمايشگاههاي تخصصی و بين المللی جهت تولیدکنندگان، بازرگانان داخلی و خارجی مهيا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمايش توانمنديها، مبادلات تجاري، سرمايه گذاريهاي مشترك و بين المللي خود را در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران توسعه بخشند .

تاريخچه

تاسیس شرکت نمایشگاههای بین المللی ایران به سال 1338 برمی گردد و پس از اختصاص اراضی نمایشگاه در مکان فعلی، در سال 1346 فعالیت ساخت سالنهای نمایشگاهی و اداری آغاز و در سال 1348 اولین نمایشگاه بین المللی خود را با نام نمایشگاه آسیایی به مدت 21 روز و با حضور 33 کشور برگزار نمود و پس از آن روند برگزاری نمایشگاهها توسعه مناسبی پیدا نمود و تهران را به عنوان یکی از زیباترین مراکز نمایشگاهی دنیا به جهانیان معرفی نمود .
شرکت نمایشگاهها در سال 1355 به عضويت اتحاديه نمايشگاههاي بين المللي UFI و اتحادیه جهانی نمایشگاهها BIE که مسئول برگزاری نمایشگاههای اکسپو جهان می باشد، در آمده است .

اهم وظایف شرکت نمايشگاههاي بين المللي جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل می باشد:
• برگزاری نمایشگاههای تخصصی، اختصاصی و بین المللی بازرگانی در داخل وخارج از ایران
• همکاری با اتحادیه های نمایشگاههای جهانی و قبول عضویت آنها و شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مربوط و اقدام به تشکیل اینگونه مجامع با رعایت قوانین و مقررات در ایران
• نمایش و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات بازرگانی فنی و مهندسی کشور جمهوری اسلامی ایران از طریق برپایی و اداره مراکز و غرفه های نمایشگاهی در داخل و خارج از ایران

 

• مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مربوط به وظایف شرکت اعم از وظایف جاری و یا تاسیس و یا مشارکت در تاسیس نمایشگاههای دائمی و موقت داخلی و خارجی از طریق سرمایه گذاری.

نگاهی به ادوار نمایشگاه اکسپو

در اینجا می خواهیم درباره ادوار نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی (Iran Expo Show 2021) صحبت کنیم.

دومین دوره نمایشگاه  صنعت نمایشگاه از ۲ تا ۵ اسفند سال 97 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران   با حضور ۵۹ شرکت داخلی برگزار می شود.

 

مطالب پیشنهادی

انتشار دهید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Scroll to Top