ﺳﺎل ﻫﺎ ﭘﯿﺶ در ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ای ﺑﺎ ﻣﺎﯾﮑﻞ ﺷﻮﻣﺎﺧﺮ راﻧﻨﺪه ی اﻓﺴﺎﻧﻪ ای ﻓﺮﻣﻮل ﯾﮏ از او پرسیده شد رﻣﺰ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ مایکل شوماخر ﭼﯿﺴﺖ؟ او ﭘﺎﺳﺦ داد: ﺗﻨﻬﺎ رﻣﺰ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﻦ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ وﻗﺘﯽ دﯾﮕﺮان ﺗﺮﻣﺰ می گیرند ﻣﻦ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮔﺎز می دهم. اﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ را می توان ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺟﻮاﻧﺐ زﻧﺪﮔﯽ ﺗﻌﻤﯿﻢ داد.
در شرایط رکود، کمتر ولی بهتر مذاکره کنید!
طبیعی است که برندهای کوچکتر درشرایط فعلی بازار نا امید شده یا محتاطانه تر در نمایشگاه ها شرکت می کنند اما واقعیت این است برخلاف تصور عموم، مذاکره در نمایشگاه های به ظاهر خلوت تر ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد. مشتریانی که در نمایشگاه های کم رونق تر شرکت می کنند افراد وفادار و قدیمی به اکوسیستم صنعت های مختلف هستند و می توان گفت شانس فروش و ایجاد ارتباطات عمیق با این افراد در چنین شرایطی بیشتر است.
رفتار اشتباه برندهای بزرگ به نفع برندهای کوچکتر است
از طرفی برندهای بسیار بزرگ هم ممکن است به تبعیت از همدیگر در برخی از نمایشگاه ها شرکت نداشته باشند و این فرصت مناسبی برای تقسیم و افزایش سهم مارکت بین برندهای میانه است. نمایشگاه های پرمخاطب و شلوغ با وجود جذابیت و اتمسفر مناسب محل مناسبی برای جمع آوری لیدهای فروش نیستند چون در این شرایط پرسنل مستقر در غرفه عموما به دلیل خستگی زیاد شرایط مناسبی برای پذیرایی، مذاکره و فالو آپ کردن مشتریان ندارند.
رقابتی شدن هزینه غرفه سازی به سود غرفه دارها است
افت نمایشگاه ها می تواند باعث کاهش هزینه های طراحی و ساخت غرفه ها به دلیل رقابتی شدن مارکت غرفه سازی بین غرفه سازها شود هر چند این شرایط، کار را برای شرکت های غرفه سازی سخت می کند ولی به هر حال فرصت مناسبی برای برندهایی است که می توانند با هزینه های منطقی و مقرون به صرفه در نمایشگاه های مختلفی مانند سئول، بوستان گفتگو، برج میلاد، ایرانمال، مصلی و … شرکت کنند.

شکسته شدن قیمت رسانه های گران مانند بیلبورد
تبلیغات محیطی چه در فضای نمایشگاه های مختلف باشد چه در خیابان های منتهی به محل برگزاری نمایشگاه مورد نظر، می تواند تفاوت شما با برندهای دیگر باشد کاهش قیمت رسانه های محیطی در نهایت می تواند به نفع شرکت ها تمام شود همچنین استفاده از ظرفیت گردشی می تواند هزینه های رسانه را تا یک پنجم کاهش دهد. این مسئله به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هم می تواند تعمیم داده شود. تبلیغات محیطی در ایستگاه های مترو و نزدیک به محل برگزاری نمایشگاه های مختلف هم می تواند گزینه قابل بررسی برای انتخاب رسانه باشد.
تاثیر تبلیغات در ازدحام و شلوغی، کمتر است
فکر کنید در یک نمایشگاه بسیار شلوغ شرکت کرده اید قاعدتا ممکن است به محض نزدیک شدن به محل برگزاری نمایشگاه دچار چالش هایی مانند پیدا کردن جای پارک یا حتی ترافیک شوید طبیعی است که در چنین شرایطی حتی اگر برندهای بزرگ با روش های مختلف تبلیغات زیادی را انجام داده باشند تاثیرپذیری کمتری بر مخاطب خواهند داشت. پس لزوما نمایشگاه های بسیار شلوغ محل مناسبی برای بازدیدکننده و غرفه دار نیستند. این شرایط را به رستوران ها، ماشین های برقی، سرویس های بهداشتی و … تعمیم دهید به این نتیجه خواهید رسید که نمایشگاه های شلوغ فقط ممکن است نهایتا باعث نارضایتی بازدیدکننده باشد.
فرصت تولید و توزیع محتوا در رسانه های دیجیتال تخصصی
رسانه های تخصصی صنایع مختلف به دلایل زیادی، دارای قیمت های مقرون به صرفه هستند تولید و توزیع محتواهای حرفه ای و سریالی قبل از شروع نمایشگاه و در حین و بعد نمایشگاه می تواند افراد بیشتری را توسط رسانه های مختلف بازاریابی کند و کارکرد تکرار و تاثیرپذیری را در تبلیغات به خوبی داشته باشد. تولید ویدیوهای ترند، اسپانسرینگ رویدادها، عروسک گردانی، تبلیغات واقعیت افزوده و … همگی می توانند از تکنیک های انتخابی شما برای دیده شدن باشد.
تغییر استراتژی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی یا خارجی
با وجود شرایطی که همگی از آن آگاه هستیم ولی در چند سال گذشته شاهد رشد برندهای زیادی در صنایع مختلف مانند اف ام سی جی ها بوده ایم که این برندها برخلاف باور عموم لزوما به دلیل رانت یا … رشد نکرده اند شرکت کردن در نمایشگاه های خارجی و کشورهای همسایه به صورت منظم باعث شده است این برندها سهم بازار مناسبی از صادرات و درآمدزایی از طریق تفاوت هزینه های تولید در ایران و فروش در کشورهای خارجی داشته باشند. انتخاب استراتژی مناسب برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی به صورت ترکیبی می تواند برگ برنده ای باشد که انتخاب برندهای باهوش و فرصت طلب در شرایط کنونی است. برای مشاوره طراحی و ساخت غرفه و همچنین استعلام قیمت غرفه در نمایشگاه های داخلی و خارجی پیشرو می توانید با یک شرکت غرفه سازی بین المللی در ارتباط باشید.

انتخاب درست شرکت غرفه سازی بر اساس معیارهای حرفه ای
در شرایطی که همه شرکت ها به دنبال شرکت های غرفه ساز با قیمت های ارزان هستند شما به دنبال یک شرکت بین المللی غرفه سازی با تجربه باشید که بتواند تفاوت ها را برای شما رقم بزند. تفاوت قیمت های غرفه سازی شاید در نگاه اول ممکن است به نظر بیاید ولی واقعیت این است یک شرکت غرفه سازی حرفه ای می تواند با یک غرفه استاندارد و حرفه ای فروش شما را در طول نمایشگاه افزایش دهد و هزینه های غرفه سازی شما را به صورت چندبرابری جبران نماید. با توجه به مسائل بررسی شده شرکت بین المللی ارسطو دیزاین یک انتخاب کاملا درست برای همکاری های بلندمدت جهت شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی مختلف است.
مشاهده بهترین نمونه کارهای نمایشگاه های داخلی و خارجی به تفکیک حوزه فعالیت
شماره مستقیم مدیرعامل سرکار خانم سلطانی
09128460232
شماره پنج رقمی جهت ارتباط با مشاوران و کارشناسان فروش
02137416