نمایشگاه ها

شركت نمايشگاه بين المللي مشهد دروازه اقتصادي آسياي ميانه

شركت نمايشگاه بين المللي مشهد از پيشگامان صنعت نمايشگاهي در خاورميانه است . اين شركت در سال 1372 تاسيس و از سال 1377 بهره برداري از آن با هدف توسعه صنعت نمايشگاهي و تسهيل تبادلات تجاري در منطقه آغاز به كار نمود و توانسته با بهره گيري از تسهيلات فني پيشرفته‌، خدمات تخصصي،فعاليتهاي نمايشگاهي و همايشي خود را در سطح منطقه ارائه نمايد.

مساحت سایت نمایشگاه بین المللی مشهد نزدیک به 55 هکتار می‌باشد که علیرغم فاصله از مرکز شهر، دارای دسترسی مناسب به بزرگراه بوده و همچنین به علت ارتباط نزدیک این سایت با ایستگاه قطار شهری یک ارتباط سریع و خالی از ایجاد آلاینده های محیط زیست با مرکز اصلی شهر و فرودگاه بر قرار کرده است.

نمایشگاه بین المللی مشهد با برگزاري نمايشگاه هاي تجاري در مشهد و مراكز نمايشگاهي خارج از ايران و به طور خاص آسياي ميانه و افغانستان، به عنوان مجري نمايشگاهي آسياي ميانه مطرح شده است و همه ساله تجار و بازرگانان تبادل تجاري خود را با حضور در نمايشگاه هاي اين مركز برنامه ريزي مي كنند و همين تبادلات باعث شده تا نمايشگاه مشهد را به عنوان دروازه اقتصادي آسياي ميانه بشناسند.

هر ساله بیش از 60 عنوان نمایشگاهی در این مرکز برگزار می شود. نمایشگاه بین المللی مشهد برگزاری 72 رويداد خارجي در 4 قاره دنیا در قالب برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران ، مشاركت در نمايشگاه هاي بين المللي و تخصصي و اعزام هياتهاي تجاري بازاريابي را در کارنامه خود ثبت کرده است.


مدیریت شرکت نمایشگاه های بین المللی مشهد بر عهده مهندس سعید صیفی است.

برخی از دستاوردها
تدوین تنها استاندارد خدمات نمایشگاهی کشور واخذ مصوبه از اداره کل استاندارد
دارنده طرح توسعه جامع نمایشگاهی
تدوين اولین برنامه استراتژی نمایشگاهی کشور
تهیه و نشر تنها فرهنگ لغات نمایشگاهی کشور
دارنده گواهینامه استاندارد ایزو 9001
اخذ مقام برتر در دو دوره مسابقه پوسترهاي انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI-پاریس
خادم صادرات نمایشگاهی کشور در سال 87
نمایشگاه بین المللی مشهد
همگام با صنعت نمایشگاهی جهان
عضویتها
انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی (UFI)
انجمن بین المللی نمایشگاهها و رویدادها IAEE
اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران
اتاق بازرگاني مشترك ایران – افغانستان ، روسیه، ایتالیا، چین، فرانسه، عراق، هند، ترکیه، استرالیا
اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی
انجمن مدیران صنایع
شركت نمايشگاه بين المللي مشهد
مشوقي براي تجارت و سرمايه گذاري

شركت نمايشگاه بين المللي مشهد مركزي پرجاذبه براي برگزاري تخصصي نمايشگاههاي بين المللي، ملي و منطقه اي در كشور محسوب مي شود. اين مركز نمایشگاهی جایگاهی مناسب براي ايجاد و توسعه روابط تجاري است.
اين مرکز با مدیریت متخصص و حرفه اي خود مكاني چندكاربردي براي برگزاری نمايشگاهها و همایشها است كه با طراحي پيشرفته خود پاسخگوي نيازهاي غرفه داران و بازديدكنندگان می‌باشد.

نمایشگاه بین المللی مشهد در مسیر توسعه
در راستای بستر سازی جهت پیاده سازی صنعت MICE و مشابه روشهای نوین پکیج نمایشگاهی در کشورهای موفق، طرح توسعه شامل توسعه سالنها ( به مساحت 40000 متر مربع شامل 4 سالن نمایشگاهی) وپروژه های ذیل توسط شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد تعریف شده است :
1- برج تجاری 27 طبقه با زیر بنای کل 59090 متر مربع
2- هتل 3 ستاره 12 طبقه با زیر بنای کل 14180متر مربع
3- هتل 5 ستاره 14 طبقه با زیر بنای کل 20020 متر مربع
4- هایپر مارکت 3 طبقه با زیر بنای کل 10490 متر مربع
5- فضای ورزشی 3 طبقه با زیر بنای کل 4790 متر مربع
6-نمایشگاه دایمی 4 طبقه با زیر بنای کل 3630 متر مربع
7- رستوران لوکس 2 طبقه با زیر بنای کل 2790 متر مربع
8- سایر ساختمانهای پیش بینی شده (انبارها، کارگاهها، بخش های اداری، خدمات، آتش نشانی، اورژانس، گمرگ، پست، انتظامات و …

نمایشگاه بین المللی مشهد ارائه دهنده دانش نمایشگاهی
بخش تحقیقات نمایشگاه ارايه دهنده تحقيقات و پژوهش هاي صنعت نمايشگاهي كشور است که با هدف ترويج تصوير، ارزش و رشد صنعت نمايشگاهی، بزرگترين مجموعه مقالات تحقيقاتي ، مجموعه های آموزشی و استانداردهای این صنعت را ارایه داده است.

نمایشگاه بین المللی مشهد با چاپ بيش از 300 مقاله و پنج عنوان كتاب تخصصي در زمينه هاي مديريت نمايشگاهي و مراكز اجتماعات و برگزاري سمينارهای تخصصي نمايشگاهي اثربخشي و ثمربخشي نمايشگاهها را به منزله واسطه مهم بازاريابي ثابت مي كند و در جهت افزايش سطح كيفي نمايشگاهها و مشاركت غرفه داران پيش مي‌رود. هدف ما در نمایشگاه مشهد تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی است