علی جبین شناس مدیر تحقیق و توسعه بازار و فروش «گروه کارخانجات ماوی»: تولید پروفیل های رنگی با قیمت مناسب در «گروه کارخانجات ماوی»
گروه کارخانجات ماوی در نوزدهمین نمایشگاه تخصصی بین المللی مواد اولیه، ماشین آلات، یراق آلات، صنایع چوب و مبلمان به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد حضور چشمگیری داشته است؛ نشریه اقتصاد و نمایشگاه به همین مناسبت با علی جبین شناس مدیر تحقیق و توسعه بازار و فروش گروه کارخانجات ماوی درباره اهداف، چشم انداز و چالش های این گروه صنعتی گفت و گویی داشته است که در ادامه می خوانید:

مدیر تحقیق و توسعه بازار و فروش گروه کارخانجات ماوی با اشاره به فعالیت های این گروه صنعتی اظهار داشت: گروه کارخانجات ماوی در زمینه های مختلفی از جمله تولید نوار لبه، کاغذ شبکه ، چسب و پروفیل های upvc درب و پنجره فعالیت دارد.
وی با برشمردن محصولات شاخص گروه کارخانجات ماوی اظهار داشت: محصولات تولیدی در شرکت ماوی هریک دارای نقاط تمایز و برتری ویژه خود هستند که در زمینه نوار لبه ، کیفیت بالای محصول ، تنوع ترکیب های سایزی و تنوع رنگ ، بخشی از این ویژگی هاست و در حوزه پروفیل های درب و پنجره دوجداره نیز تنوع قیمتی محصولات و دستیابی به تکنولوژی پروفیل های مغز رنگ از نقاط تمایز این بخش از محصولات ماوی است.

جبین شناس با تاکید بر این که گروه صنعتی ماوی تنها تولید کننده ایرانی محصولات متنوع مغز رنگ با شهرت تجاری فاینال کالر است ، یادآور شد: این پروفیل های رنگی ضمن عدم نیاز به هر گونه اقدام افزوده دیگری ، از قیمت پایین تری نسبت به سایر محصولات مشابه برخوردارند و هم چنین شرایط بصری زیباتری برای ساختمان ها فراهم می آورند ، از سوی دیگر شرکت ماوی با توجه به شرایط متفاوت اقتصادی ، متناسب با هر نوع نیاز اقتصادی ، محصولی متمایز دارد.

وی با بیان اینکه رسیدن به یک دانش نهادینه داخلی و مبتکرانه در مجموعه ماوی در زمینه تولید پروفیل های رنگی ، نوار لبه ، چسب و کاغذ شبکه از مهمترین دستاوردهای ما محسوب می شود و این موضوع سبب ایجاد تمایز بین شرکت ماوی با دیگر شرکت های داخلی فعال در این حوزه است؛گفت: برای مثال دیگر تولیدکنندگان برای تولید پروفیل رنگی از نوعی پوشش برچسبی بر روی پروفیل های سفید استفاده میکنند که این موضوع از یک سو موجب افزایش هزینه ها می شود و از سوی دیگر زمان تولید پنجره را افزایش می دهد و در انتها قیمت نهایی برای مصرفکننده و ساختمان افزایش پیدا میکند .

یکی از دستاوردهایی که ما در بخش تحقیق و توسعه به آن دست پیدا کرده ایم دانش نهادینه داخلی مجموعه در تولید پروفیل های رنگی با قیمت بسیار مناسب است که امکان دسترسی به نمای کاملاً متمایز را فراهم می نماید.
مدیر تحقیق و توسعه بازار و فروش گروه کارخانجات ماوی با اشاره به بحث اشتغالزایی عنوان کرد: در حال حاضر در مجموعه کارخانجات ماوی بیش از ۲۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند، و براساس برنامه چشم انداز توسعه شرکت با فراهم نمودن منابع و مواد اولیه مورد نیاز در سال ۱۴۰۱، شاهد توسعه خطوط تولید مجموعه و افزایش اشتغالزایی خواهیم بود.
جبین شناس، کمبود مواد اولیه را یکی از چالشهای بزرگ تولید قلمداد کرد و اظهار داشت: در زمینه تامین مواد اولیه و میزان سهمیه ای که به ما تعلق می گیرد با مشکل مواجه هستیم، در این زمینه در حال پیگیری برای مرتفع شدن این مشکل هستیم، از سوی دیگر مشکل دیگر ما، بحث رقابت در مسئله صادرات است که بخش بزرگی از صنعت، امروز با این مشکل دست و پنجه نرم می کند که شامل هزینه های حمل و نقل و هزینههای تامین نهادههای مورد نیاز تولید است و چنانچه این مشکلات مرتفع شود، میتوانیم ضمن بهبود شرایط تولید ، شاهد افزایش کارآفرینی ، درآمد و ارز آوری بهینه تر برای کشور باشیم.
مدیر تحقیق و توسعه بازار و فروش گروه کارخانجات ماوی با اشاره به بازارهای صادراتی ماوی تصریح کرد: گروه کارخانجات ماوی محصولات خود از جمله نوار لبه را به برخی کشورهای همسایه صادر می کند و به دنبال گسترش بازارهای صادراتی خود است.
وی ادامه داد: در حوزه پروفیل یو پی وی سی ، شرکت های تولیدی ایرانی از ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات خود با بازارهای دنیا برخوردار هستند و برای اینکه بتوانند در این زمینه موفق باشند نیاز به حمایت و پشتیبانی سازمان های دولتی دارند.
جبین شناس با بیان اینکه یکی از وجوه تمایز شرکت هایی همانند ما با دیگر شرکت ها این است که به سبب فعالیت در مناطق مرزی ، بخشی از مهاجرت جاری را معکوس کرده اند در ادامه توضیح داد: مجموعه کارخانجات ماوی امروز بیش از ۲۰۰ خانواده را در یک منطقه مرزی(ماکو، آذربایجان غربی ) ماندگار کرده است و چنانچه فرایند گسترش فعالیت این مجموعه ادامه پیدا کند شاهد خواهیم بود، بخشی از نیروی مهاجر داخل پایتخت و شهرهای بزرگ به شهرهای مرزی جذب شوند .
وی در پایان از رسانه ها در جهت تنویر و روشن کردن اذهان عمومی درخواست کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید بلندگویی برای احقاق حقوق تولیدکنندگان و صنعتگرانی باشند که در شرایط منطقه ای خاص و با پذیرش دشواری های متداول این مناطق برای تولید به فعالیت ادامه میدهند و با این فعالیت زمینه ساز رونق، آبادانی و کارآفرینی می شوند.
