ابوالفضل فشارکی، مدیرعامل البرز پلیمر سپاهان میگوید: خط تولید سنگ مصنوعی (سنگ PVC) را هم در ایران طراحی کرده و ساختهایم. این خط در استان خراسان رضوی و استان البرز در حال کار است. این خطوط در سال های 95 و 96 نصب و راهاندازی شده و در حال حاضر بر روی پروژه خطوط تولید لولههای آبیاری تحت فشار در حال کار هستیم.
البرز پلیمر سپاهان (ASP) از دهه 70 در صنعت پلیمر آغاز به کار کرده و به گفته مدیر مجموعه در دهه 80 به بلوغ کامل و گستردگی فعالیت مورد نظر رسیده است. این مجموعه برای صنعت ساختمان، خطوطی از قبیل خط تولید لولههای پلی اتیلن، از اندازه 16 تا 1200 میلی متر، خطوط تولید لولههای پی وی سی از 20 تا 400 میلیمتر، ماشینآلات UPVC، خط تولید انواع پروفیل های در و پنجره، خطوط تولید نوارهای آبیاری قطرهای، خط تولید داکت برق، دیوار پوش و کف پوشهای PVC و به طور کلی کلیه خطوط پیوسته اکسترودری را طراحی و تولید میکند.
ابوالفضل فشارکی، مدیرعامل البرز پلیمر سپاهان گفت: ما به کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان صادرات داشتهایم. در کشورهای افغانستان و عراق هم سعی کردهایم تا با حضور موثر و بررسی تقاضا، نیازشان را تامین کنیم. برنامه ما این است که صادرات خود را به کشورهای بیشتری توسعه بدهیم.
ما با توجه به تحریم ها و شرایطی که بر اقتصاد حاکم است، توانستهایم سرپا بمانیم. صنعت لاستیک و پلاستیک جزو صنایعی هستند که با وجود تحریمها توانستهاند سرپا بمانند.
ما بسیاری از ماشین هایی را که امکان ساختش در ایران نبود و یا واردات گسترده ای داشت، با اتکا به واحد طراحی قوی خود، امروز در این مجموعه میسازیم. در صنعت لوازم خانگی هم توانستهایم فعالیتهایی انجام بدهیم. بخشی از قطعاتی که در تولید تلویزیون و ماشین لباسشویی مورد استفاده است را طراحی کرده و به تولید صنعتی رساندهایم.
فشارکی در خصوص حضور این شرکت در نمایشگاه ایران پلاست می گوید: از اولین دوره ایران پلاست تا امروز در نمایشگاه ایران پلاست حاضر بوده ایم. سعی کرده ایم در نمایشگاه های مربوط به صنعت پلاستیک و پلیمر از جمله این نمایشگاه شرکت داشته باشیم. در نمایشگاه های استانی مانند اصفهان پلاست هم حاضر بودهایم.
از مشتریان قدیمی خود برای دیدار از ایرانپلاست دعوت میکنیم و ملاقاتهای صمیمانهای با آنان در نمایشگاهها داریم. هدف ما از شرکت در نمایشگاهها این است که بتوانیم سهم بیشتری از بازار را به دست بیاوریم.
فشارکی معتقد به فعالیت های صنفی و تشکلی است: چنان که میدانید یک انجمن صنفی کارفرمایی ماشینآلات پلیمری در ایران تاسیس شده که ما هم عضو این انجمن هستیم. سال گذشته حضور در ایران پلاست تجربه خوبی برای ما بود. با همکاری دوستان، سالنی را برای تولیدکنندگان ماشینآلات داخلی در نظر گرفتند که ما هم در آن سالن حضور داشتیم. در این دوره ایران پلاست هم همین سیاست اتخاذ شد و سالن 6 و 7 به انجمن صنفی کارفرمایی ماشینآلات پلیمری اختصاص داده شد.
در نمایشگاه سال 98 سعی کردهایم خطوط تولید جدید خود را شامل خطوط تولید لولههای گاز، خطوط تولید گرانول، خطوط تولید آبیاری قطرهای و خطوط تولید لولههای PVC عرضه کنیم. نمایشگاه ایران پلاست سال گذشته به ویژه در بحث صادرات برای ما نمایشگاه بسیار خوبی بود. امیدوارم امسال هم بتوانیم در صادرات قدمهای جدیدی برداریم. در حقیقت بازار داخل در حال حاضر توان استفاده از محصولات ما را کمتر داراست. با توجه به شرایط ارزی کشور به نظر میرسد در صادرات بتوانیم بهتر عمل کنیم.
از دوره گذشته ایران پلاست تا امروز، در حدود 15 نفر نیروی متخصص به مجموعه ما افزوده شده است. به دلیل سفارشهای جدیدی که از کشورهای اطراف دریافت کردیم ناچار بودیم نیروی متخصص جدید برای پاسخ به درخواستهای جدید استخدام کنیم. طی یک سال گذشته بیشترین فروش ما در بخش صادرات بوده است.
او در ادامه میافزاید: صنعت پلاستیک بیش از یک نمایشگاه در سال نیاز ندارد! یا این نمایشگاه را دو سال یک بار برگزار کنید یا اگر بناست هر سال برگزار شود، باید یک نمایشگاه خوب مثل ایران پلاست برگزار شود. نیاز نیست هر شهری برای خودش یک نمایشگاه پلاستیک برگزار کند. این صنعت کشش این همه نمایشگاه را ندارد. به خصوص برای شرکتهایی همچون ما که کارشان ماشینسازیست. آماده کردن ماشین برای عرضه در نمایشگاه بسیار زمان بر و سخت است. اینکه یک ماشین را در همه نمایشگاهها به نمایش بگذاریم هم، کار درستی نیست.