نمایشگاه ها

Search
Close this search box.

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

داشتن یک استراتژی فروش قوی ، نیمی از موفقیت بازاریابی محصولات و خدمات  را در بر می گیرد. بخش دیگر ایجاد بستر مناسب جهت جذب  مشتریان بالقوه به سمت غرفه نمایشگاهی مان است،برای این کار باید اصول طراحی غرفه نمایشگاهی را رعایت کنیم.

اغلب کسب و کارها و شرکت ها همان عناصر طراحی که در بروشورها و کاتالوگ ها استفاده شده است را در طراحی غرفه نمایشگاهی بکار می برند. و با قرار دادن کنار هم این پیام ها سعی در فروش محصولات خود دارند و در نتیجه در نمایشگاه های تجاری انبوهی از غرفه های شبیه بهم و تکراری را ملاحظه می کنیم.

غرفه شما در نمایشگاه تجاری نیازی به متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید چیزی که شما می‌فروشید را ندارد و این کار تیم فروش شما است. در عوض باید یک پیام قدرتمند و غیرقابل مقاومت را که چشم اندازی زیبا و خیره کننده دارد در پاپ آپ نمایشگاهی لحاظ کرد، طوری که مشتریان و بازدید کنندگان را وادار به ایستادن جلوی غرفه نمایشگاهی تان و پرسیدن سوال از تیم فروش نماید .

در این جا شرح می دهیم چگونه یک غرفه نمایشگاهی تجاری غیر قابل مقاومت را طراحی و ایجاد نمایید تا هر چه بیشتر در رونق کسب‌ و کار شما تاثیر مثبت بگذارد و  دانش تیم فروش شما برای فروش بیشتر بهبود ببخشد.

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

طرحی برای نمایش بهتر غرفه نمایشگاهی شما

زمانی که برای اولین بار در یک نمایشگاه تجاری شرکت میکنید، احساس می کنید که در یک نقطه‌ ضعف هستید. وقتی برای اولین بار در نمایشگاه تجاری شرکت مینمایید در واقع یک مزیت مفید نسبت به رقبای خود خواهید داشت. شما وسوسه نمی‌شوید که برای برپایی غرفه نمایشگاهی تان با ریسک سر و کار داشته باشید. بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه های تجاری  محافظه‌کار هستند. به خصوص وقتی که این امر به برنامه‌های تجاری مربوط می‌شود.پرداخت هزینه های بالا برای اجاره  فضای کف بیشتر، ریسک نمودن بر روی یک غرفه نمایشگاهی که دید بهتر و  چشم‌نواز تری دارد، چیزی است که بسیاری ازشرکت ها مایل به انجام آن نیستند.

استفاده درست از رنگ یکی از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است :

دلیلی وجود دارد که McDonald رستوران‌های خود را با استفاده از قرمز و زرد تزئین می‌کند – آن‌ها چشم را می‌گیرند و فورا توجه شما را جلب می‌کنند. با اینکه ممکن است نمی‌خواهید نمایش شما قرمز و زرد رنگ باشد، می‌توانید از رنگ‌های برجسته دیگر برای جلب توجه شرکت کنندگان بدون به خطر انداختن نام تجاری خود استفاده کنید. انتخاب رنگ مناسب یکی از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است.

رنگ‌ها مانند قرمز عمیق چشم را برق می‌زنند و به شما حس انرژی می‌دهند که دیگر  غرفه  ها ممکن است فاقد آن باشند. رنگ‌هایی  مانند نارنجی در میان انبوهی از طراحی مطلوب ظاهر می‌شوند و به نمایش شما نگاهی می‌اندازد که نشان‌دهنده ارزش است. از طرف دیگر، رنگ‌های صورتی یا بنفش را می توان به ترتیب برای اشاره به آرامش و تجمل استفاده کرد.

رنگ‌های مختلف تاثیرات بسیار متفاوتی روی ذهن دارند و می‌توانید از رنگ‌های ویژه‌ای استفاده کنید تا بر روی مخاطبین خود در یک نمایش تجاری تاثیر بگذارید.

سیاه باعث می‌شود که جایگاه شما به نظر سنتی، آمرانه و منحصر به فرد برسد

بنفش رنگ شما را شیک، شیک و گران‌قیمت می‌کند.

رنگ زرد باعث می‌شود که غرفه شما ضروری به نظر برسد ، اما به عنوان ” زرق و برق ” در نظر گرفته می‌شود.

قرمز باعث می‌شود که جایگاه شما قوی، پر انرژی و قابل‌توجه به نظر برسد.

آبی باعث می‌شود که جایگاه شما آرام، خالص و راحت باشد

رنگ سبز باعث می‌شود که جایگاه شما طبیعی، هماهنگ، و قابل‌اعتماد باشد.

صورتی باعث می‌شود که غرفه تان به نظر شیرین، آرامش‌بخش، و آرام‌بخش به نظر برسد

رنگ نقش مهمی در طرح‌ریزی نوع پیامی دارد که کسب‌ و کار شما می‌خواهد ارسال کند، و انتخاب رنگی که تعادل مناسب ایجاد می نماید بین جلب توجه مشتریان و حمایت از برند شما یک تصمیم مهم است.

 به یاد داشته باشید که اغلب  رنگ‌های روشن  برای بهتر دیده شدن است و رنگ های تیره تر بیانگر قدرت و قدمت شرکت است و بیش از حد سنتی شناخته می‌شود.

اهمیت نمایشگر در اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

نمایش‌های دیجیتالی می‌تواند یک ابزار قدرتمند برای جذب حضار به غرفه تجاری شما باشد. اگر یک ویدئوی کوتاه بازاریابی دارید که چشم اندازهای آینده را نشان می دهد، آن را بر روی یکی از  LCD بگذارید تا مردم را به سمت غرفه نمایشگاهی تان جلب کنید. آلبرت دروس، متخصص ارتباطات غیر کلامی، نشان داده‌ است که بیش از ۹۳ درصد ارتباط ، غیر کلامی است. مغز انسان با قدرت بیشتری به تصاویر و فیلم‌ها نسبت به متن پاسخ می‌دهد و حرکت کامل فرصتی بزرگ برای کسب‌ و کار شما برای جلب توجه مخاطبان است. درست مانند یک تجارت بین اقتدار و توجه به انتخاب رنگ. استفاده بیش از حد برروی حرکت می‌تواند به ماشین تجاری شما آسیب برساند. به ویدیوهای ساده بچسبید که در معرض دید عابران نمایش داده می‌شوند نه خیلی پیچیده.

تصاویر چه کمکی به شما میکند

تصاویر ابزار بسیار موثری برای جذب مخاطبین شما هستند. مغز انسان تصاویر را  ۶۰،۰۰۰  برابر  سریع‌تر از متن پردازش می‌کند و به شما قدرت ارسال یک پیغام مفصل را در عرض چند ثانیه می‌دهد در حالی که ارسال پیام با استفاده از متون   نوشتاری بسیار طولانی‌تر است .درست مانند رنگ‌های مختلف، تاثیر بر نحوه ادراک شرکت تان دارند.استفاده از تصاویر یکی از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است.

بعنوان مثال فرض کنید که  در یک نمایش تجاری ساختمان  هستید. یک نمایشگاه  تجاری که در آن شرکت کنندگان در همه سطوح هستند از جمله  طراحی، ساخت و ساز و فروش. به عنوان یک غرفه دار می‌توانید از تصاویری که به طور انتخابی بخش خاصی از شرکت کنندگان برنامه تجاری را هدف قرار می‌دهند ، استفاده کنید:

اگر یک شرکت ساخت‌ و ساز یا شرکت طراحی و فروش ساختمان‌های اداری و تجاری و مسکونی را هدف قرار می‌دهید، می توانید از تصاویر آسمان‌ خراش‌ها و بلوک‌های آپارتمانی  سود ببرد. اگر یک آژانس املاک و مستغلات به طور خاص توسعه دهندگان مسکونی را هدف قرار می‌دهد، می‌توانید از تصاویر خانه‌هایی که  فروخته شده اند، استفاده کنید تا تصویری از موفقیت فروش در ذهن مخاطبین ایجاد کنید. استفاده از تصاویر به این شکل ممکن است ساده به نظر برسد، اما این یک واقعیت است که در بسیاری از نمایشگاه‌ های تجاری استفاده از تصاویر در یک پاپ آپ نمایشگاهی ساده که متن زیادی نداشته باشد، اجتناب می‌کنند. یک استراتژی هدفمند و تاثیرگزار دیگر استفاده از تصاویر مخاطبین هدف در پاپ آپ نمایشگاهی است. این مورد به خصوص در صورتی موثرتر خواهد بود که محصولی با هدف یک جمعیت خاص داشته باشید. اگر شرکت شما ارائه دهنده خدمات بازنشستگی است، از تصاویر بازنشستگان استفاده کنید که از زندگی خود لذت می‌برند تا تصویری که مخاطب شما به دنبال آن است را به تصویر بکشد. اگر شرکت شما خدمات توریستی ارائه می دهد،می‌توانید از تصاویر افرادی که در حال سوار یا پیاده  شدن از هواپیما هستند،استفاده کنید. اگر شرکت شما خدمات آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه ارائه می‌دهد، می‌توانید از تصاویر فارغ التحصیلان خوشحال برای ترسیم تصویری از موفقیت تحصیلی استفاده کنید. افراد به شدت به تصاویری که می‌توانند با آن‌ها آشنا شوند واکنش نشان می‌دهند، و یا تصاویری که به عنوان آرمانی نگاه می‌کنند. نشان دادن نتیجه نهایی محصول یا سرویس شما یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک واکنش عاطفی است.

محیطی برای استراحت شرکت کنندگان

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک نمایش تجاری تعاملی، ارائه صندلی راحت برای شرکت کنندگان است. خود را در کفش‌های دیگران قرار دهید – پس از یک روز طولانی سرگردانی و ایستادن، هیچ چیز به اندازه یک مبل وسوسه‌ انگیز نیست.

محصولات نمایشی خود را کنار یک مبل راحتی و یا صندلی راحتی قرار دهید و از شرکت کنندگان بخواهید که وارد شوند و آن‌ها را امتحان کنند. اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما می‌داند که صندلی‌ها فقط برای استراحت مشتریان هستند  نه برای آرامش تیم فروش. این کار با شما کمک میکند در رعایت اصول طراحی غرفه نمایشگاهی .

ارتباط با ما

جهت توضیحات و راهنمایی بیشتر با یکی از شرکت های غرفه ساز زیر تماس حاصل کنید و یا به شماره ۰۹۱۲۵۱۳۲۵۱۶ در واتساپ پیام دهید.
غرفه سازانی که به شما پیشنهاد میشود:

غرفه سازی رایمون

شماره تماس: 22382240-9821+

وب سایت : Www.raymon-co.com

آدرس ایمیل : Info@raymon-co.com

شرکت طرح پرداز پایا

شماره تماس: 88701840-9821+

وب سایت : http://tarhpardaz.com

آدرس ایمیل : info@tarhpardazpaya.com

شرکت سرو پارس

شماره تماس: 88600861-9821+

وب سایت : https://sarvepars.com

آدرس ایمیل : info@isep.ir

شرکت اشل سازان

شماره تماس: 48057-9821+

وب سایت :https://eshelsazan.com

آدرس ایمیل : info@eshelsazan.com

شرکت سهلان نما

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۵۹۹۸۵

وب سایت : sahlangroup.com

آدرس ایمیل : info@sahlannama.ir

شرکت کارا طرح بدیع

شماره تماس: ۰۲۱۴۶۸۸۴۲۱۵

وب سایت : karatarh.ir

آدرس ایمیل : faroogh.eshraghi@yahoo.com

شرکت سهل سازان

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۲۱۲۶۴

وب سایت : sahlsazan.ir

آدرس ایمیل :

شرکت طراحان سیستم پایدار

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۶۲۸۰۲

وب سایت

آدرس ایمیل :

شرکت سهلان نماد

شماره تماس: 42890000-9821+

وب سایت : sahlan.co

آدرس ایمیل : info@sahlan.co

شرکت میلاد مبتکر شرق

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۴۴۸۲۱۶

وب سایت : en.miladgroup.net

آدرس ایمیل : info@miladgroup.net

شرکت تجارت اطلاعات کوشا

شماره تماس: ۰۹۱۳۲۱۷۰۳۳۶

وب سایت : www.tejaratkoosha.com

آدرس ایمیل : info@tejaratkoosha.com