شکلات باراکا
باراکا در سال ۱۳۵۸، به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه صنعتی باراکا شروع به فعالیت کرده است. امروزه با بیش از ۴۰ سال تجربه در زمینه تولید شکلات، توانسته ایم از صفر تا صد فرایند تولید را پیاده سازی کرده و با تولید بیش از ۴۰ نوع محصول متنوع، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکلات ایران شناخته شویم. باراکا همچنین با صادر کردن شکلات به کشورهای همسایه، سهم مهمی در صادرات کشور داشته است.
گفتگو با مهدی بلوغی مدیرعامل شرکت رضوان (شکلات باراکا)
در پاسخ به سوال شما باید بگویم که شرکت رضوان شکلات در چهار گروه اصلی در حال فعالیت است: گروه محصولات فانتزی: شامل محصولات پذیرایی، کادویی، تک نفره، فله، انواع محصولات پودری و شکلات صبحانه؛گروه محصولات صنعتی: شامل انواع محصولات مورد نیاز در صنایع بستنی، لبنی، کارخانجات کیک کلوچه و صنایع نان؛گروه محصولات قنادی: شامل انواع روکشهای کیک، مغزی کیک، ژلهای قنادی، کرمفیل ، فوندانت و انواع محصولات تزئینی و گروه محصولات دستساز: شامل محصولات قالبی، ترافل و محصولات روکشی که تماماً با دست و کاملاً مشابه شکلاتهای بلژیکی تولید میشود و در سالهای گذشته با برند بارشین اقدام به تولید پشمک با طعمها و بستهبندیهای متفاوت نموده است.
شرکت رضوان شکلات با بیش از ۴۲ سال فعالیت در زمینه تولید انواع شیرینی و شکلات با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و منابع انسانی متخصص و کارآمد داخلی سعی بر آن داشت تا محصولاتی با کیفیت جهانی در اختیار مصرفکنندگان داخلی و خارجی قرار دهد از این رو با توجه به هزینههای زیاد واردات این گروه صنعتی با تکیه بر دانش داخلی بیشتر ملزومات خود را با استفاده از شرکت های درون گروه خود تامین مینماید و به جهت کاهش قیمت مصرف کننده از شرکت پخش سراسری و شعبات سراسر کشور جهت فروش محصولات و ارائه آنها به مصرف کننده نهایی استفاده میکند.
گروه صنعتی باراکا در تلاش است تا محصول شکلات که یک خوراکی غیر سنتی برای ملیت ایرانی است را با استفاده از متخصصین تغذیه و تحقیق و توسعه هر چه بیشتر به ذائقه ایرانی نزدیک کند. از اینرو اقدام به تولید پشمک با روکش کاکائو با طعمهای مختلف و مناسب ذائقههای متفاوت نموده است که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در سه سال گذشته موجب کاهش کیفیت زندگی شهروندان شده است ولی پیرو منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید، گروه صنعتی باراکا بصورت پایدار در جهت توسعه شرکتها و خطوط تولید و افزایش کیفیت محصولات گام برمیدارد و همواره از منابع انسانی متخصص خود که سرمایه اصلی این سازمان است در جهت نیل به این اهداف بهره خواهد برد.
مشتری در کار و تجارت ما یک هدف زود گذر نیست بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات کسب و کار ما است. مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ما میباشد، او به ما وابسته نیست بلکه ما به او وابسته هستیم. از این رو گروه صنعتی باراکا با داشتن واحد CRM در تلاش است تا ارتباط بین مشتری نهایی و تولید همیشه برقرار باشد و رضایت کامل مشتریان از مصرف محصولات را جذب نماید.
با توجه به اینکه مهارت آموزی و خلأ مهارت در جامعه همیشه یکی از مشکلات پیش روی نیروی انسانی بوده است بنابراین یکی از اهداف گروه صنعتی باراکا آموزش مستمر مهارت به نیروی انسانی، شکوفا کردن و استفاده از استعدادهای نهفته آنها میباشد. لذا با همکاری سازمان فنی و حرفهای و مدیران متخصص شرکت ورکشاپهای آموزشی جهت پرسنل داخلی و علاقهمندان خارج از سازمان به طور دورهای برگزار میشود. بنا بر طرحهای توسعه گروه صنعتی باراکا افراد مستعد و توانمند از طریق این دوره های آموزشی شناسایی شده و جهت تکمیل کادر تخصصی جذب و مشغول به کار می شوند.
صنعت شیرینی و شکلات از دهه ۸۰ شمسی رشد خوبی را تجربه کرده است از نظر ارزآوری این صنعت رتبه اول در صنعت غذایی کشور را به خود اختصاص می دهد. مسلماً در جهت پیشرفت تولید، زنجیره تامین مواد و ملزومات نقش تعیینکننده و بسزایی دارند یکی از مشکلات مربوط به مواد بسته بندی در صنعت شکلات انحصاری بودن کارخانه های بسته بندی است. گروه صنعتی باراکا با استفاده از شرکت های درون گروهی تا حدود زیادی مشکل فوق را مرتفع نموده است. حدود ۴۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز صنعت شکلات وارداتی است و نوسانات قیمت ارز بر روی امکان تامین مواد تاثیر مستقیم میگذارد. حدود ۶۰ درصد از مواد اولیه مانند شکر نیز داخلی است که با توجه به تغییرات قیمت و عدم در دسترس بودن، این صنعت را با مخاطراتی روبرو میکند. انتظار میرود دولت محترم از صنایعی که موفق هستند و واردات و صادرات دارند حمایت کنند تا موانع صادراتی از داخل دست و پای صادرات را نبندد. در این زمینه اگر سرمایه در گردش و ارز دولتی به تولیدکنندگان واقعی واگذار شود می توان صادرات را افزایش داد و به ورود ارز به کشور و همینطور اشتغالزایی داخلی کمک کرد.
درباره باراکا
باراکا در سال ۱۳۵۸، به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه گروه صنعتی باراکا شروع به فعالیت کرده است. امروزه با بیش از ۴۰ سال تجربه در زمینه تولید شکلات، توانسته ایم از صفر تا صد فرایند تولید را پیاده سازی کرده و با تولید بیش از ۴۰ نوع محصول متنوع، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکلات ایران شناخته شویم. باراکا همچنین با صادر کردن شکلات به کشورهای همسایه، سهم مهمی در صادرات کشور داشته است.
شکلات باراکا در سایه تعهد و اهتمام مدیریت ارشد و پرسنل متخصص این شرکت به مطمئن ترین گزینه برای انتخاب مشتریان عزیز تبدیل شده است. محصولات باراکا کیفیت تضمین شده، طعم ناب شکلات مرغوب و بسته بندی زیبا و منحصر بفرد را برای مصرف کنندگان گرامی به ارمغان میآورد.
چشم انداز آتی سازمان
باراکا تولید محصولات خود را تنها با استفاده از با کیفیتترین مواد اولیه؛ بهترین دستگاهها، مطمئنترین روشها و دقیقترین استانداردها ادامه میدهد تا بتواند با اطمینان محصولات تخصصی شکلات را در اختیار دوستداران شکلات قرار داده و به عنوان برند برتر در تولید محصولات شکلاتی در ایران جایگاه اول در ذهن مشتریان و در سبد خرید آنها به دست آورند.
گروه صنعتی باراکا
شکلات باراکا به عنوان یک شریک تجاری همراه برای واحدهای تولیدی مواد غذایی محسوب می گردد. طیف انواع شکلات های صنعتی با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی به حضور باراکا در بازار شکلات های صنعتی، رنگ دیگری بخشیده است.
پشمک پارشین
هم چنین گروه صنعتی باراکا در سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید خط جدید پشمک کرد و فروش محصولات و ارائه آن به بازار را از سال ۱۳۹۸ با برند بارشین روانه بازار کرد.
باراکا
آدرس: استان البرز، کمالشهر، شهرک رضوانیه ، خیابان سیزدهم، پلاک ۴
باراکا
آدرس: استان البرز، کمالشهر، شهرک رضوانیه ، خیابان سیزدهم، پلاک ۴