نمایشگاه ها

شرکت صنایع امرسان

شرکت صنایع امرسان به عنوان یکی از قطب های تولید لوازم خانگی در کشورمان ایران، سابقه ی بیش از 40 سال حضور مستمر و چشم گیر داشته و در این صنعت برنامه های پنج ساله و چشم انداز بلند مدتی دارد که هر سال متناسب با آن گام هایی را برمی‌دارد. این شرکت به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر لوازم خانگی بزرگ محسوب می شود و محصولات خود را از قبیل یخچال فریزر بالا و پایین ، یخچال فریزر دوقلو و ساید بای ساید و اجاق گاز در کیفیتی ممتاز به بازار راهی کرده است.

شرکت صنایع امرسان

گفت و گو با مدیر کسب و کار صنایع امرسان

جناب آقای مجید پورمحمدی

مجید پورمحمدی مدیر کسب و کار شرکت صنایع امرسان هستم. ما در انتهای دهه ۹۰ بعد از آزمون بازارهای صادراتی به این نتیجه رسیدیم که از نظر محصول و قیمت امکان حضور چشم گیر و فراگیر در بازار منطقه را داریم. بنا براین در دهه ۱۴۰۰ تمرکز ویژه داریم در بحث صادرات و حضور در منطقه، تا به عنوان یک برند منطقه ای به جایگاه ویژه ای دست یابیم. بدین منظور توسعه سبد لوازم خانگی و توانمندسازی در حوزه ی دیجیتال و فضای مجازی و بازسازی و نوآوری در فضای خدمات پس از فروش، در برنامه توسعه شرکت قرار دارد و جزو اهداف پیش رو و برنامه های یک الی دو سال آینده ی ما خواهد بود و با هدف حضور در بازارهای منطقه ای، برنامه ریزی کرده ایم.

نمایشگاه تهران نسبت به نمایشگاه های دیگر متفاوت است. در نمایشگاه های دیگر با هدف B2B شرکت می کنیم یا با هدف B2C. بعضی از نمایشگاه ها را برای مشتریان و مصرف کنندگان استفاده می کنیم و بعضی از نمایشگاه ها برای خریداران عمده‌ی خودمان و کانال های توزیع برگزار شده است. اما نمایشگاه تهران هر دو مزیت را دارد و در این نمایشگاه هم مصرف کنندگان حضور دارند و هم کانال های توزیع می توانند برنامه های خود را داشته باشند، محل مناسبی هم برای تقویم شرکت های لوازم خانگی ایران است که آن جا جدیدترین محصولاتشان را عرضه می کنند و نظر مصرف کننده و کانال های توزیع در مورد محصولات را ارزیابی می کنند. لذا به عنوان عرضه اولیه محصولاتی که می خواهند عرضه کنند این نمایشگاه جای خوبی است زیرا هم می‌توانند از مصرف کننده بازخورد بگیرند و هم از کانال های توزیع نظرخواهی می کنند. ما از دو کالا در محصول یخچال رونمایی کرده ایم. یک یخچال دوقولو با یخ ساز اتومات، و یک محصول کلاسیک عرضه کرده ایم. بقیه محصولات کلاسیک را داریم که سبد محصول و طیف رنگ محصولات ما را تکمیل می کند، همچنین یک پنل جدید در کولرگازی را رونمایی کرده ایم و محصولات پخت و پز نیز که سبدش تکمیل شده بود را با چند محصول در این نمایشگاه عرضه کرده ایم.

ما به این نتیجه رسیده ایم که هیچ کسب و کاری بدون هدف گذاری در بازارهای جهانی نمی تواند از آینده ی خودش مطمئن باشد. این یک واقعیتی است که هر سازمان اقتصادی با آن رو به رو می شود. بعضی از شرکت ها ممکن است با ترفندها یا برنامه های موقت و روزمره خودشان را نسبت به بازارهای ایزوله ی منطقه ای یا داخلی راضی نگه دارند و هدف بزرگتری تعریف نکنند؛ ولی با توجه به فضای کسب وکار و وضعیت بازار و همچنین تأمین مواد اولیه، باید به سمت جهانی سازی حرکت کنیم تا دانش فنی، بهبود کیفیت مواد، بازارهای جدید، توجه به سلیقه مشتری، رعایت استانداردها، کاهش مصرف انرژی و موضوعات جهانی و منطقه ای و تغییر سلیقه ها مورد توجه قرار گیرد. در کنار این موضوعات، فضای کلان اقتصاد از جمله نرخ دلار، قیمت برق و انرژی و موضوعاتی از این دست، واقعیت محتوم کشور ما خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد و بدون توجه به آنها نمی توان تولید کرد و در بازار جایگاه داشت و افزایش صادرات را تحقق بخشید.
در آینده فضای یارانه ای انرژی و مواد اولیه و انرژی ارزان و سایر حمایت ها تغییر خواهد کرد و تقریبا تمام مواد و خدمات از حمایت یارانه ای خارج خواهد شد. در نتیجه قیمت ها به سمت جهانی شدن می رود؛ شما وقتی مدتی را با انرژی یارانه ای یا مواد یارانه ای یا حقوق یارانه ای یا خدمات یارانه ای و حمایت های دولتی به تولید و کسب وکار مشغول باشید، سخت می توانید به سمت فضای آزاد تجارت جهانی حرکت کنید و در بازار باقی بمانید زیرا بهره وری وکارایی رشد نکرده و از استانداردها فاصله خواهید گرفت. اگر بتوانید در بازار ایزوله ای حضور داشته باشید، نمی تواند ادامه دار باشد.
بنا براین ما پس از شوک سه چهارسال اخیر در مورد نرخ ارز، به این نتیجه رسیدیم که تمام فرآیندها را باید متناسب با قیمت های جهانی بازبینی کنیم و هرجا که محصولی با قدرت جهانی و محصولی با کیفیت جهانی قابل ارائه نداریم، آن جا را باید اصلاح و یا حذف کنیم. مهم ترین چشم انداز ما حضوردر بازار جهانی و تبدیل شدن به یکی از برندهای منطقه ای است. لذا در این مسیر باید به اصلاح فضای کسب وکار و تولید، بهبود روش ها و کاهش اتکا به حمایت های یارانه ای توجه کنیم تا قادر به رقابت و ادامه تولید باشیم و بهره وری را افزایش داده و هزینه ها را کم کنیم.

در بخش یخچال یکی از لیدرهای بازار هستیم، ولی چون در حوزه ی یخچال توانستیم در بازارها حضور پیدا کنیم توانستیم برخی از کالاهای دیگر را هم در کنار آن به بازارهای منطقه صادر کنیم. و در این راستا خط تولید مشترک با یک شرکت در عراق و یک شرکت در تاجیکستان ایجاد شده است.
اخیراً هم تفاهم نامه ای داریم با یک شرکت در سوریه تا به صادرات و تولید مشغول شویم. در این کشورها شاید از نظر کیفیت تولید جهانی به نسبت از بقیه کشورها پایین تر باشند ولی از نظر قیمتی تفاوت زیادی ندارند؛ یعنی رقابت قیمتی را در آن جا داریم. چون دسترسی به بازارهای چین و بازارهای ارزان دارند و در حقیقت برای ما آزمونی است که قیمت هایمان را ارزیابی کنیم. ولی حضور در بازارهایی مثل آذربایجان، ترکیه و اروپا، مناطقی است که ما کیفیت خودمان را راستی آزمایی می کنیم.

حضور امرسان در نمایشگاه بین المللی تهران

درباره امرسان

شركت صنايع امرسان از تولید کنندگان برجسته ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1360 آغاز نمود و فریزرهای خانگی را در برنامه کاری ابتدای خود داشت. این شرکت در سال 1366 یخچال فریزرهای 16 فوت را به خط تولید خود افزود و بدین ترتیب توانست با بهره مندی از مشخصاتی بی نظیر در خصوص طراحی بدنه و سیستم تبریدی که در آن به کار بسته بود، در بازار لوازم خانگی جایگاه ویژه ای را منظور نماید.

پس از آن نیز ، شرکت امرسان به سرعت طرح های دیگری در ظرفیت های مختلف را در دستور کار خود قرار داد و توانست با ارائه آن ها به بازار لوازم خانگی ، سهم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که همزمان با توسعه فعالیت های تولید، با ایجاد بخش توسعه و تحقیق و استفاده از طراحی های صنعتی مناسب، یخچال های دیگر در ظرفیت های 5 تا 20 فوت را به بازار راهی نمود.

بدین ترتیب ، موفق شد تا در سال 1383 با طرح برتر خود و ارائه یخچال فریزر هوشمند خود به نام سامل 46 ، از دیگر رقبا پیشی گرفته و از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا در تولیدات خود استفاده نماید تا مدرن ترین یخچال های قابل کنترل را ارائه کند.

به طوری که با اتخاذ استراتژی های مناسب، شرکت امرسان توانست سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء داده و به یکی از موفق ترین واحد های نمونه در سال 1383 از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی شناخته شود. این شرکت معتبر ایرانی، دارای سایت تولیدی حدود سی و پنج هزار متر مربع بوده و یخچال فریزر هایی با گرید مصرف انرژی A به بازار راهی کرده است که این خود یکی از برتری های این برند موفق و نام آشنا می باشد.

شرکت امرسان

دفتر مرکزی
تهران-شهرک صنعتی عباس آباد

تلفن تماس
021-35014000

ایمیل
info@emersun.com

شرکت امرسان

دفتر مرکزی
تهران – شهرک صنعتی عباس آباد

تلفن تماس
021-35014000

ایمیل 
info@emersun.com

شرکت صنایع امرسان