نمایشگاه ها

عرفان

گروه تولیدی صنعتی عرفان همه مراحل تولید لوستر از طراحی تا قالب سازی و ریخته گری و آبکاری و سایر مراحل تولید را در کارخانه متمرکز کرده است که این تمرکز با عث بالا رفتن کیفیت تولید و کاهش هزینه ها می شود. مجید دهاقیان مدیر عامل خوشفکر و برنامه ریز گروه تولیدی صنعتی عرفان، دست آوردها و برنامه‌های تحت مدیریتش را برای خوانندگان «اقتصاد نمایشگاه» توضیح داده است که می‌خوانید.

از تجربه خودتان در صنعت بگویید و تولیدات شما چیست؟

حدود 25 سال است که در لوستر سازی مشغول به فعالیت هستم. تولید انواع لوستر، قالب سازی و دایکاست برنج و آلومینیوم و آبکاری از فعالیت های مجموعه ما است. طراحی انواع لوستر برای منازل، تالارها، بیمارستان ها و رستوران ها از یک تا ده طبقه را خودمان انجام می دهیم.

لوسترها را خودتان طراحی می کنید و به تولید می رسانید؟

بله، قالب سازی هم خودمان در کارخانه انجام می دهیم. در واقع باید بگویم که صفر تا صد کارهای تولید را خودمان انجام می دهیم.

جایگاه لوستر عرفان در بازار ایران باتوجه به رقبا کجاست ؟

در این 25 سال تولید، کل ایران ما را می شناسند.

نمایندگی هم دارید؟

بله، در تبریز،کرج، گرگان و مشهد نمایندگی داریم.

به لحاظ اشتغال زایی چند نفر را مشغول به کار کرده‌اید؟

به طور مستقیم 35 نفر.

خدمات پس از فروش هم دارید؟

کلا خدمات پس از فروش ما شامل تعویض لوستر تا افزودن بر تعداد شاخه‌های لوستر می‌شود. مثلا مشتری از ما خرید می کند و خانه اش را عوض می کند یا سبک لوسترش را می خواهد تغییر بدهد، می تواند. چون قالب دست خودمان است و بایگانی می شوند تا چندین سال امکان تولید آن هست. مثلا مشتری بچه اش توپش می خورد و جایی از آن می شکند برای ما امکان ترمیم با کمترین هزینه وجود دارد. ضمانت ما تا 10سال است و اگر برای  لوستر مشکلی پیش بیاید تا ده سال لازم نیست در مغازه اعتراض کنند. شماره کارخانه هست و به آنها زنگ می زنند و لوستر را با هزینه خودمان می آوریم، مشکل را برطرف می‌کنیم و با هزینه خودمان نصب می کنیم.

صادرات هم دارید؟

در چند سال اخیر صادرات ما به گرجستان و روسیه بوده است. با چندین نفر کار کرده ایم و اگر قسمت شود از امسال صادرات ما به اتریش آغاز می‌شود.

پس به فکر گسترش بازارهای هدف هستید؟

بله، چون در شهرهای ایران 17 شعبه داریم اما به اینها قانع  نیستیم. می خواهیم وسعت کارمان را به صورتی بالا ببریم که در خارج از کشور لوسترهای ما برده شود، چون کیفیت لوسترهای دست ساز ایرانی و زیبایی آنها در دنیا حرف اول را می زند.

راجع به نحوه برگزاری نمایشگاه نظرتان چیست ؟

غرفه ای که به ما اختصاص دادند برای حجم کالایمان کافی نبود و قرار بود غرفه بزرگ تری بدهند. امیدواریم در سال های بعد  شرکت ما نقش وسیع تری در نمایشگاه داشته باشد.

برنامه های آتی شما برای گسترش تولید چیست؟

طبق برنامه ریزی که شده در درجه اول فقط به فکر گسترش بازارهای هدف صادراتی مان هستیم و لوسترها را صادر می کنیم. چون کشورهای مختلفی با ما صحبت کرده اند، اما تمرکز ما روی اتریش است که محصول ما به بازار آنجا وارد شود.

میزان تولید شما چقدر است ؟

مشتری های زیادی داریم و در 17 شهر ایران فعالیت می کنیم. بسته به نوسان بازار تولیدات ما به حدی است که کارخانه حتی یک ساعت هم نخوابیده است. چون صادرات به کشورهای مختلف زیاد داریم و در این زمینه چون کار وسیع است، امکان کار کردن بهتر است.

حرف آخر؟

دولت‌ها باید از تولید کننده ها حمایت کنند. تولید کننده های نوپا باید با حمایت دولت جان بگیرند تا بتوانند کالای خوبی دست مردم بدهند. چون اگر کسی بودجه کافی نداشته باشد نمی تواند جنس خوب برای مردم تولید کند.