تاریخچه بانک
بانک ملت به موجب مصوبهی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانکها از ادغام بانکهای تهران، داریوش، بینالمللی ایران، عمران، بیمهی ایران،ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در ادارهی ثبت شرکتها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. با ادغام بانک ها،سرمایهی اولیهی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید.
به استناد مجمع عمومی فوقالعاده بانکها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 50000 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانکهای کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
مهمترین راهبردهای بانک ملت توسعهی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخصهای عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهرهوری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دستهبندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزشهای استراتژی محور، فنآوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شدهاست. جهت خواندن جزئیات بیشتر به آدرس سایت مراجعه فرمایید.
مسئولیت اجتماعی
جهان ما دارای مجموعهای از منابع و سرمایههای محدود است که به بستری برای نیازهای نامحدود تبدیل شده است. اینکه هر کدام از نهادها و سازمانها تنها در راستای تولیدات و اهداف خود در حرکت باشند، نه تنها زمینه ادامه فعالیتشان را دشوار میکند، بلکه آثار مخربی برای جامعهای که در آن مشغول فعالیت هستند به بار خواهد آورد.
از اواخر دهه ۹۰ میلادی، بسیاری از سازمانهای جهانی با داشتن رویکرد توسعه پایدار، به بازتعریف وظایف سازمانی خود پرداختند. بانک ملت نیز در ادامه فعالیتهای اقتصادی خود، امروز همگام با بسیاری از بنگاههای اقتصادی دنیا، در صدد ایفای مسئولیت اجتماعی خویش است.
مسئولیت اجتماعی، به معنای پیوند خط مشیها و راهبردهای سازمانی با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی جامعه است. به این معنا که سازمان علاوه بر اهداف خود، مسئولیتی نیز در قبال نیازهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی آن دارد. اما آنچه باید مد نظر داشت این است که مقصود از مسئولیت اجتماعی بنگاه صرفا فداکاری در راستای برآوردن خواستههای دیگران نیست، بلکه اقدامات مربوط به مسئولیت اجتماعی باید به گونهای انتخاب شود و به عمل درآید که منافع بلند مدت بنگاه و جامعه را به طور همزمان در پی داشته باشد.
بانکها با اختیارات و امکاناتی که در دست دارند سهم بزرگی در فعالیتهای مرتبط با رشد تولید خواهند داشت. همچنین مجموعه فعالیتهایی که سازمانها در حوزه ترویج آموزش، فعالیت در عرصههای فرهنگی، برگزاری نشستهای ادبی و هنری، مشارکت در جشنوارهها، همکاری با NGO ها، تخصیص امکانات به زنان بیسرپرست و کمسرپرست در جهت راهاندازی کسب و کارهای کوچک، مراقبت از محیط زیست، کنترل مصرف انرژی در درون و بیرون سازمان انجام میدهند، خود به نوعی مسئولیت اجتماعی آنها محسوب می گردد.
بانک ملت در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بانک ملت در یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه