نمایشگاه ها

حسن شوندی، مدیرعامل شرکت زیبا سازان کیانا و نامزد انتخابات اتحادیه پلاستیک تهران

حسن شوندی، مدیرعامل شرکت زیبا سازان کیانا و نامزد انتخابات اتحادیه پلاستیک تهران – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شرکت زیباسازان کیانا در فضایی مناسب و با مجهزترین دستگاه‌های به روز دنیا یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ظروف بلور و پلاستیک کشورمان ایران است.

تمامی محصولات شرکت زیباسازان طوری طراحی شده اند تا در کنار عملکرد مناسب و ظاهر برازنده از دوام بالایی نیز برخوردار باشند. کیفیت برتر، زیبایی و هنر محصولات زیباسازان کیانا، زبانزد مصرف‌کنندگان و مشتریان است.

شرکت زیباسازان کیانا با شناخت سلیقه‌های منحصر به فرد و طراحی متمایز و پیشرو “مجموعه ای از لوازم زندگی” با کیفیت را در رنگ‌های خاص، متنوع و طرح‌های امروزی تحت برند “زیبا” به بازار عرضه می‌کند.

امروزه “زیبا” با داشتن فناوری پیشرفته، جایگاه به سزائی را در بازارهای داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است که از فروشگاه های زنجیره‌ای کشور و فروشگاه‌های معتبر می توانید تولیدات زیبا را تهیه کنید.

حسن شوندی، مدیرعامل توانمند و برنامه محور شرکت زیباسازان کیانا و نامزد انتخابات اتحادیه پلاستیک تهران، فوق‌لیسانس روانشناسی بالینی با گرایش خانواده درمانی دارد و دارای گواهی‌نامه پایان دوره MBA از دانشگاه شهید بهشتی تهران است و بیش از بیست سال است که در صنعت پلیمر و پلاستیک فعالیت دارد. شرکت زیباسازان با حضور شکوهمند خود در سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، ما را بر آن داشت تا در گفت و گو با وی چند و چون فعالیت‌ها و نظراتش را جویا شویم.

حسن شوندی با اشاره به موانع و چالش‌ها در مسیر تولید و توسعه گفت: نه تنها در صنعت پلاستیک بلکه در تمام صنایع و حوزه های فعالیتی دیگر، عدم حضور نیروهای انسانی توانمند، مسئولیت‌پذیر و با همت به چشم می خورد، که این موضوع مانعی بزرگ برای پیشرفت در مسیر توسعه به شمار می‌رود. طبیعتا راهکار برون رفت از این چالش‌ها، تشکیل ستاد بحران برای شناسایی و جذب این نیروهاست. در واقع نباید منتظر به وجود آمدن شرایط حضور و معرفی افراد باشیم بلکه باید به سراغشان برویم و فضایی ایجاد کنیم که افراد توانمند،آگاه و کاردان بیایند و خود را معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت زیبا سازان کیانا، خواستار پرداختن عمقی تشکل‌ها به مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی هر صنف شد وگفت: فعالان اقتصادی امروزه با چالش‌های بسیاری روبه رو هستند که تشکل‌ها می‌توانند بخشی از آن را با همکاری و هماهنگی برطرف کنند. از تشکل‌ها انتظار می‌رود که عدم موازی کاری و تمرکز بر هم‌افزایی را سرلوحه فعالیت‌ها و مسیر خود قرار دهند. باید تاکید کنم که کلید واژه ارزیابی هر تشکلی، خروجی و اثر بخشی آن تشکل است.

به گفته وی، توانمندی و قابلیت‌های بخش خصوصی تابعی از آموزش و پرورش، ثبات اقتصادی و چند مولفه دیگر است و از دولت در جهت رشد و شکوفایی بخش خصوصی انتظاری ندارم.

شوندی، وضعیت صادرات صنعت پلیمر و پلاستیک را متناسب هر شرکت و میزان فعالیت و ارتباط آن شرکت با خارج از مرزها، متفاوت دانست و افزود: در واقع اگر موفقیت‌هایی را در این زمینه در برخی شرکت‌ها می بینید به طور نسبی است، نه اینکه با ظرفیت و فضای موجود درکشور این موفقیت حاصل شده باشد. وی ادامه داد: به بیان دیگر مقوله صادرات تحت قالب یک استراتژی و جامعیتی در کشور هدایت نمی‌شود. به همین خاطر است که ما در ایران، فلان شرکت را به عنوان صادر کننده نمونه معرفی می‌کنیم اما وقتی پا را فراتر می‌گذاریم و با دیگر کشورها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم در بسیاری از موارد در اقتصاد جهانی حرفی برای گفتن نداریم. اما باید با افتخار اعلام کنم که شرکت زیباسازان به تمامی کشورهای منطقه و دورتر صادرات دارد.

مدیرعامل شرکت زیبا سازان کیانا، تاکید کرد: افزایش صادرات پیوسته یک کار تخصصی و حساب شده است که افراد خاص، تلاشگر و خلاق را می‌طلبد، البته با حوزه مناسبات سیاسی کشورها هم رابطه مستقیم دارد.

وی از نحوه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست به دلیل نزدیکی زمان برگزاری نمایشگاه با نمایشگاه لوازم خانگی انتقاد کرد و گفت: نزدیکی تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها باعث شده بسیاری از شرکت ها همچون ما، تمایل زیادی برای حضور نداشته باشیم. به علاوه اینکه ایران پلاست نمایشگاه تخصصی و پیش نیاز فعالیت‌های پلیمر است، اما فعالیت ما محصول نهایی است.