نمایشگاه ها

Search
Close this search box.
ویناک

به دنبال گسترش دانش استاندارد سازی یراق آلات در ایران/ برند ویناک؛ تولید مرغوب درب و پنجره های UPVC

بهمن نظری، مدیرعامل شرکت پویش پارت سیمین و «ویناک»: به دنبال گسترش دانش استاندارد سازی یراق آلات در ایران/ برند ویناک؛ تولید مرغوب درب و پنجره های UPVC 

«ویناک»، تولید کننده یراق آلات درب و پنجره در ایران، سبد کالای مورد نیاز مشتریان را به طور کامل در داخل کشور تولید می کند. از لحاظ کیفیت، آزمایشگاهی را برای تست کیفیت تمامی محصولات مطابق با استانداردهای بین المللی راه اندازی کرده و کالایی که به مشتری ارائه می دهد از لحاظ قیمت و کیفیت، متناسب با قدرت خرید مشتریان و سلیقه های مختلف در بازار است و تمامی نیاز مشتری را در سبد کالایی شرکت تأمین کرده است. نشریه اقتصاد و نمایشگاه، برای اطلاع از آخرین دستاوردهای برند «ویناک»، با بهمن نظری، مدیرعامل این شرکت، گفت وگویی انجام داده است.

ضمن معرفی خود، فعالیت های شرکت پویش پارت سیمین و برند «ویناک» را تشریح کنید.
– بهمن نظری، مدیرعامل شرکت پویش پارت سیمین و برند ویناک هستم. ویناک، دارای چهل سال سابقه فعالیت در تولید قطعات موتورسیکلت و قطعات خودرو است و همچنین در حدود یازده سال است که کار تولید درب و پنجره های UPVC را شروع کرده است.
در طی این سال ها، چه جایگاهی را در بازار کسب نموده اید و دارای چه مزیت رقابتی خاصی نسبت به رقبا در بازار هستید؟ و در راستای مشتری مداری چه اقداماتی انجام داده اید؟
– تمرکز اصلی ما تولید یراق آلات است. در طی همکاری هایی که در صنعت خودرو با شرکت های خارجی داشته ایم، تجربه های زیادی کسب کردیم که منجر به تکمیل زنجیره محصولاتمان در پروسه R&D شده است. در حال حاضر، سبد کالای مورد نیاز مشتریان را به طور کامل در داخل کشور تولید می کنیم. از لحاظ کیفیت، آزمایشگاهی را برای تست نمودن کیفیت تمامی محصولات مطابق با استانداردهای بین المللی راه اندازی نموده ایم. کالایی که به مشتری ارائه می دهیم، از لحاظ قیمت و کیفیت، تناسب بسیار خوبی دارد و تمامی نیاز مشتری را می توانیم در سبد کالایی شرکت تأمین کنیم. مزیت رقابتی دیگر ویناک، ثبات کیفیت است و در این یازده سال که شبکه نمایندگی شرکت در حال گسترش است، علاوه بر جذب مشتری های جدید، مشتری های قدیمی خود را حفظ کرده ایم. همچنین تمامی محصولات ما گارانتی ده ساله دارند. با توجه به اینکه کارخانه ما در داخل ایران است، در صورت بروز مشکل برای هر محصولی، می توانیم سریعاً قطعات مورد نیاز را تهیه کنیم.
در بحث فروش نیز هیچگاه فروش مستقیم نداشتیم و فروش از طریق نمایندگی های شرکت انجام شده است. تمامی این کارهایی که ما انجام داده ایم، مزیت رقابتی شرکت ویناک است که توانایی شرکت و دستاوردها و شاخص های کیفی محصولات را ارتقا داده است.
در حال حاضر به کدام کشورها صادرات دارید و چه طرح های صادراتی را در دستور کار دارید؟
– از دو سال پیش صادرات را شروع کرده ایم و به کشورهای افغانستان، آذربایجان، پاکستان و ارمنستان صادرات داریم. مذاکرات گسترده ای را با کشورهای عراق، عمان، تاجیکستان، ازبکستان و گرجستان شروع کرده ایم تا در آینده ای نزدیک به اهداف صادراتی ما نیز اضافه شوند. در سازمان فروش شرکت ویناک، یک دپارتمان اختصاصی برای گسترش صادرات محصولاتمان ایجاد کرده ایم و به دنبال دست یابی به چشم انداز تعیین شده در دو الی سه سال آینده هستیم.
در نمایشگاه بین المللی درب و پنجره با چه هدف و رویکردی شرکت کردید و از چه محصول جدیدی رونمایی کرده اید؟
– هفت سال است که در این نمایشگاه شرکت می کنیم. شرکت ویناک از اولین شرکت ها در زمینه تولید یراق آلات درب و پنجره است. این نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل با نمایندگان و معرفی شرکت ویناک به مصرف کنندگان است. هر ساله تست های استاندارد ساخت درب و پنجره را به نمایشگاه می آوریم تا سایر همکاران نیز با این استانداردها آشنا شوند؛ زیرا این موضوع در ایران مورد غفلت قرار گرفته و به دلیل شرایط سخت اقتصادی کشور، بیشتر تمرکز شرکت ها بر قیمت محصولات است. ما این رسالت را در خود احساس می کنیم تا دانش تولید یراق آلات را در ایران توسعه دهیم.