نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

رامین رحیمی

مبلمان ترکیبی مدرن و نئوکلاسیک، ابداع «مبل مانتل» است

رامین رحیمی، مدیرعامل شرکت «مبل مانتل»: مبلمان ترکیبی مدرن و نئوکلاسیک، ابداع «مبل مانتل» است

گروه تولیدی مبلمان مانتل در سال 1380 پس از تدوین اهداف استراتژیک خود، در زمینه تولید تخصصی مبلمان مدرن خانگی فعالیت‌های تولیدی‌اش را آغاز نمود.
در حال حاضر، گروه تولیدی مبلمان مانتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ایران، با طراحی محصولات جدید خود در سبک‌های مختلف، منطبق با سلایق و انتظارات مشتریان فعالیت می‌کند و طیف وسیعی از نیازها در انواع مبلمان خانگی، سرویس‌های غذاخوری، تجهیزات دکوراسیون، سرویس خواب، سرویس غذا خوری، اکسسوری را تامین ‌نماید. شرکت مبلمان مانتل امسال نیز مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل حضوری پرتاثیر و پر رنگ دارد. به همین منظور نشریه «اقتصاد و نمایشگاه» با رامین رحیمی، مدیرعامل توانمند و خلاق گروه تولیدی مبلمان «مانتل» گفت‌و‌گویی انجام داده است که می‌خوانید.

جایگاه شرکت شما در بازار ایران کجاست؟
شرکت مبل مانتل با توجه به سابقه ای که در این صنعت پیدا کرده است ، توانسته جایگاه خوبی در بازار داشته باشد. به طوری که اگر پنج برند معروف را بخواهند نام ببرند، قطعا در آن فهرست جای خواهیم داشت. همواره با توجه به تلاشی که کرده‌ایم سعی داشته ایم جزو پیشگامان در زمینه دکوراسیون و سبک باشیم،به طوری که خیلی از همکاران و رقبا معمولا دنباله روی ما هستند. این شرکت با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و نیز تولید با دستگاه‌هایی که آخرین تکنولوژی روز جهانی در تولید مبلمان چوبی خانگی محسوب می‌شود، محصولاتی با کیفیت و متناسب با استانداردهای روز جهانی تولید نموده و موجب تفاوت این محصولات از محصولات مشابه در بازار ایران و در راستای رقابت با محصولات مشابه خارجی گردیده است.
شرکت مبل مانتل همچنین به عنوان یکی از اولین تولیدکننده‌های ایرانی، که تکنولوژی چاپ پارچه را وارد سیستم خود نموده، توانسته است فصل نوینی را در ارائه خدمات به مشتریان ایجاد نماید.
مهم‌ترین دستاوردهای شرکت شما تاکنون چیست؟
این مجموعه در راستای انطباق با آخرین استانداردهای مدیریت کیفیت، به اجرای استانداردهای لازم در این صنعت همت گمارده و موفق به دریافت گواهینامه ISO 9001:2008 گردیده است. یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت ما ابداع خلاقانه مبلمان ترکیبی در سبک مدرن و نئوکلاسیک است. هم در زمینه مبلمان و هم سرویس‌های غذاخوری جزو اولین مجموعه‌هایی هستیم که چنین ترکیبی انجام داده ایم و باعث رویکرد جدید در صنف خود شده‌ایم. به جرئت می‌توانم بگویم که باقی همکاران از ما ایده گرفته‌اند و دنباله روی طرح ها ما شده‌اند.
در زمینه خدمات پس از فروش و مشتری مداری چه اقداماتی در نظر گرفته‌اید؟
در این زمینه عقیده مان این است که تعهد اصلی مجموعه بعد از فروشمان شروع می‌شود و خود را ملزم می‌دانیم که خدمات ویژه پس از فروش برای مشتریان داشته باشیم. تمام تمهیداتش را اندیشیده‌ایم و روز به روز تلاش می‌کنیم اگر نقیصه ای وجود دارد آنها را رفع کنیم و قوی‌تر به مشتریان و دوستانی که در خدمتشان هستیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
بیش از 100 نفر نیروی متخصص و ماهر در رده‌های مختلف طراحی، مهندسی، تحقیقاتی نهایت تلاش خود را در جهت ارتقاء کیفیت، نوآوری، طراحی و تولید محصولات، منطبق با نگرش مشتری مداری در واحدهای مختلف سازمان به عمل می‌آورند. دستیابی به اهداف رضایت مندی مشتری و رسیدن به تضمین کیفیت واقعی برای کلیه محصولات تولیدی مبلمان مانتل، که دارای 2 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش بوده، از ویژگی‌های بارز گروه تولیدی مبلمان مانتل می‌باشد. ارائه محصولات مدرن و باکیفیت با قیمت مناسب باعث شده است تا همواره مشتریان رضایت کامل خود را از این برند برتر در زمنه تولید مبلمان خانگی ابراز کنند.
ایجاد سامانۀ حمایت از مشتری CRM برای رسیدگی و پیگیری مستقیم درخواست‌ها و شکایات مشتریان در حداقل زمان ممکن، یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت مبل مانتل است که باعث افزایش رضایتمندی خریداران محترم این مجموعه شده است.
آیا صادرات هم دارید؟
صادرات را هنوز شروع نکرده‌ایم و علت تاخیرش چالش‌های اقتصادی موجود بوده است، اما به زودی در صدد آن هستیم و این مورد را عملی خواهیم کرد. در این راستا، بازار هدف ما کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی هستند.
برای گسترش و توسعه فعالیت خودتان چه برنامه هایی دارید؟
در این زمینه تقریبا در اکثر مراکز استان ها نماینده داریم و تصمیم داریم روی آن ها بیشتر و قوی ترکار کنیم. در بحث توسعه برنامه تولیدی، تصمیم داریم متد جدید تری وارد این صنف کنیم و رویکرد جدیدی را به عرصه ظهور برسانیم.
در مسیر تولید با چه موارد و مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید؟
در حال حاضر توسعه و تولید در شرایط فعلی مملکت با چالش همراه است. امکانات تهیه مواد اولیه واقعا صفر است و اگر مقداری تمکن مالی نداشته باشید، اصلا از پس آن برنخواهید آمد. به دلیل عدم ثبات قیمت‌ها نمی توانیم به مشتری قیمت به روز اعلام کنیم. این صنف پایداری زیاد و آرامش زیادی را می‌طلبد. مانند اصناف دیگر همچون طلا و جواهر و خودرو نیست که بخواهید به روز هر دقیقه قیمت را بالا و پایین کنید. متاسفانه در زمینه تهیه مواد اولیه نمی توانیم ثبات را حفظ کنیم و مجبوریم خیلی مشکلات را به دوش بکشیم تا اینکه مشتریان ما اذیت نشوند. چه در مورد مشتریان تک فروش و چه در مورد مشتریان عمده مان، موظف هستیم این آرامش را برای آنها ایجاد کنیم ولی خودمان با هزار مشکل درگیر هستیم. تنها موردی که در جهت تولید در دسترس ما هست، نیروی انسانی است که آن هم به سختی می‌توانیم نگه داریم و تامینش کنیم. الباقی متکی به واردات و ارز است. همه این موارد ما را اذیت می‌کند. تنها به این فکر می‌کنیم که بتوانیم سرپا بایستیم، چه برسد به اینکه بخواهیم توسعه توانمند و متکی به اعتماد به نفسی داشته باشیم. با وجود تمام این مشکلات ایستاده‌ایم و در حال جنگیدن هستیم.
نظرتان راجع به نحوه برگزاری نمایشگاه چیست؟
نحوه برگزاری نمایشگاه نسبتا خوب است، اما به نظرم درباره تبلیغات کلی و محیطی و رسانه‌ای مقداری کوتاهی کرده‌اند و برای این بخش هزینه نکردند و اطلاع‌رسانی مناسب نشده است. از همه بدتر آلودگی هوا تماما ضربه به برگزاری مطلوب نمایشگاه می‌زند. شرکت کننده که طبیعتا هزینه‌ها را کرده و انرژی و پرسنل و هرچیزی را گذاشته است، ولی این برنامه‌ها همه دیدگاه ها را به هم می‌ریزد و در نهایت باعث می‌شود که آن طور که باید نتیجه حاصل نشود. به هر حال به طور کلی نمایشگاه خوبی است ولی بزرگ‌ترین ضعف، عدم اطلاع‌رسانی کافی به مخاطبین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top