شرکت کارت اعتباری ایران کیش بهعنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت از اعتبار و محبوبیت بسیاری برخوردار است. این شرکت که یکی از اولین شرکتهای ارائهکننده خدمات پرداخت در ایران عزیز است. این شرکت بر آن است تا با ارائه راهحلهای مبتنی بر پرداخت الکترونیک ، ضمن برخورداری از سود منطقی، ارتقای سطح تکنولوژی داخلی، رعایت کامل قوانین و مقررات و بهداشت کاری و حفظ مسئولیتهای اجتماعی در جهت کسب رضایت مشتری، ارائه خدمت کند. دستگاه کارتخوان، درگاه پرداخت اینترنتی، اپلیکیشن پات، MPOS PDT (هم پات)، هایپرپات (صندوق فروشگاه مانند آسان خرید، پرداخت درون برنامهای، پیپات (کیف پول الکترونیکی)، پات سی (اپلیکیشن پرداخت کرایه تاکسی)، پین پد، ماشین خودکار فروش (Vending Machine) به عنوان محصولات و خدمات ایران کیش در مجموعهای به نام اکوسیستم پات گردهم جمع شده اند به این معنا که ایران کیش می خواهد تمام نیازهای زندگی ایرانیان در حوزه پرداخت های متفاوت را به صورت یکپارچه تامین کند. در این مجموعه اخیرا مجموعه ای به نام معاونت کسب و کارهای نوین نیز راه اندازی شده است تا در این حیطه و با قدرت بیشتری کار خود را دنبال کند.
پیمان طبری سرپرست شرکت کارت اعتباری ایران کیش در گفتگو با «اقتصاد و نمایشگاه» به مناسبت برگزاری الکامپ 2019 توضیح داده است که ایران کیش با 13 بانک و موسسه اعتباری طرف قرار داد است. این شرکت خدمات شبکه پذیرندگی (دستگاههای کارتخوان)، درگاه پرداخت موبایلی، درگاه پرداخت اینترنتی و پروژههای خاص دیگر را به بانک های بزرگ کشور ارائه می کند. در کنار این، سایر پروژهها نیز وجود دارد. نمونه آن پروژه آسان خرید است که متولی آن بانک تجارت بوده و در حال حاضر شبکه بازاریابی دارنده و پذیرنده و تمام زیر ساخت ها ی فنی آن با مشارکت بانک تجارت طراحی و راه اندازی شده است. در حوزههای مختلف و بازارهای جدید مانند اپلیکیشن موبایلی پات به طور ویژه وارد شدهایم. یکی از اهداف ما بحث ورود به بازارهای جدید است، نمونه اش راه اندازی معاونت کسب و کارهای نوین با هدف و حمایت از استارت آپ ها ، فین تک ها و ایده های جدید است. امروز می توانیم بگوییم که ایران کیش به دلیل اقداماتی که در سال های گذشته انجام شد و حمایت هایی که در این زمینه داشتیم هم اکنون صاحب بزرگترین شبکه پرداخت خرد کشور است.
بیشترین قراردادها، بیشترین رضایتها
پیمان طبری یادآور میشود که ایران کیش شبکه گسترده ارائه خدمات پس از فروش را دراختیار دارد ، بیشترین تعداد قرار دادهای بانک های طرف قرارداد را به خاطر سطح سرویس و خدمات و رضایت موسسات دارد. ما می توانیم وارد این مبحث شویم و این بازار را به انحصار خودمان در آوریم و چه در پرداخت های خرد و آفلاین که با کمک و مشارکت شرکت سیمرغ و شبکه ششصد هزارتایی پوز با قابلیت NFC ایران کیش داریم، چه در حوزه پرداخت های خرد آنلاین که به صورت موبایلی واز طریق خواندن QRCODEدر اپلیکیشن پات است میتوانیم این شبکه را سریع بسط و گسترش دهیم. کارت اعتباری ایران کیش به عنوان بزرگترین شرکت پرداخت کشور از منظر شبکه پذیرندگان مطرح است. امروز تمر کز ویژه ای روی توسعه اپلیکیشن موبایلی انجام داده ایم. در حال حاضر نزدیک به 3.5 میلیون دانلود اپلیکیشن پات انجام شده است. نو آوری در اپلیکیشن پات باعث شد تا جایزه «نوربخش» سال گذشته، به این اپلیکیشن بابت ارائه خدمات ویژه برای روشندلان، تعلق بگیرد. معتقدم می توانیم اپلیکیشن پات را با افزایش کیفیت، بهتر و بهتر کنیم.
هدفها و افتخارات کارت اعتباری ایران کیش
سرپرست شرکت کارت اعتباری ایران کیش مهم ترین هدف های مجموعه تحت مدیریتاش را به شرح ذیل دستهبندی میکند:
- حفظ جایگاه ممتاز شرکت در حوزه تعداد دستگاههای کارتخوان منصوبه
- افزایش خدمات قابل ارایه بر روی اپلیکیشن پات
- افزایش سهم تعدادی تراکنشهای شرکت از مجموع تراکنش های صنعت
- توسعه فعالیتهای تحقیق و توسعه شرکت به منظور ارایه محصولات و خدمات نوین
- بهبود شاخص اثربخشی دستگاههای کارتخوان شرکت
- بهبود رضایت مشتریان شرکت
- توسعه فعالیتهای بخش تعمیر و نگهداری شرکت و ارایه خدمات به سایر شرکتهای فعال در حوزه پرداخت
- بهبود کیفیت خدمات و محصولات شرکت
- افزایش بهرهوری از طریق بهبود درآمدهای شرکت و کاهش هزینهها
وی درباره دستآوردهای ایران کیش میگوید: بیتردید اظهار نظر پیرامون افتخارات و گواهینامه های ایران کیش با توجه به سالها حضور فعال در صنعت پرداخت الکترونیک کار آسانی نیست اما کسب عناوینی مانند کسب جایزه نوربخش برای دو سال پیاپی در محصولات ایران کیش یکبار به خاطر پات روشندلان در بخش مسئولیت های اجتماعی و دیگری محصول سی ان جی در بخش سخت افزار، کسب گواهینامه جایزه ملی مدیریت مالی،اخذ دوباره افتخار شرکت برتر کشوری از نظر رشد سریع در همایش صد شرکت برتر، دریافت جایزه بالاترین سطح هوش تجاری، کسب مقام نخست در شاخص حاشیه سود خالص شرکت های پرداخت، کسب تقدیرنامه 3 ستاره در جایزه ملی تعالی، کسب تندیس بلوغ هوش تجاری، کسب لوح زرین همایش کار آفرینان و نخبگان، کسب نشان عالی مدیر سال و گواهینامه شایستگی مدیریت توسط مدیرعامل ایران کیش، دریافت نشان رضایتمندی مشتری در پنجمین اجلاس رضایتمندی، کسب تندیس زرین “اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری”، کسب رتبه نخست گواهی رتبهبندی و احراز صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی و… تنها بخشی از جوایز ایران کیش بوده است که دراین زمینه کسب شده است. دریافت گواهینامه پیادهسازی یکپارچه استاندارد ISO/IEC 27001:2013 و ISO/IEC 20000-1:2011 گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت 9001:2015ISO ، گواهینامه رتبه بندی شرکت های انفورماتیک توسط ایران کیش، گواهینامه iso 10015 بین المللی حوزه آموزش، گواهینامه ایزو10004 در حوزه رضایت سنجی مشتریان)، گواهینامه شرکت دانش بنیان بخشی از گواهینامه هایی است که ایران کیش دراین زمینه موفق به اخذ آن شده است .
طبری در پایان میگوید: از شرکتهای ارائهکننده خدمات پرداخت خواهشمندم از دامپینگ در عقد قرارداد با بانکها خودداری فرمایند. درکلان هم امیدوارم در فرایند تامین سختافزار مورد نیاز تسهیل صورت پذیرد.
