نمایشگاه ها

مگنت

 مدیرعامل آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت: تیم مگنت پروژه‌‌‌ها را مدام رصد می‌کند – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شبکه تبلیغات آنلاین مگنت، در سال 1392 خورشیدی توسط شرکت خدمات هوشمند حصین همراه پردیس، راه‌ اندازی شد. مگنت یک شبکه تبلیغاتی آنلاین با محوریت تبلیغات هوشمند بر روی وب، موبایل وب و اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا به شکلی هدفمند تبلیغات خود را در معرض دید میلیون‌ها مخاطب قرار دهند و به ناشران و توسعه دهند‌گان کمک می‌کند تا از رسانه خود جریان درآمدی جدیدی داشته باشند. مگنت همچنین با راه‌اندازی اولین سامانه‌ تبلیغات همسان(Native) در ایران، دایره‌ فرمت‌های نمایشی خود را گسترش داده است و از انواع فرمت‌های نمایشی تبلیغات آنلاین پشتیبانی می‌کند.

مگنت حضور پر شوری در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ دارد. به همین مناسبت با محمد حسین‌پور، مدیرعامل خلاق و خوشفکر آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم که می‌خوانید.

درباره مگنت و ایده‌ای که منجر به شکل‌گیری این کسب‌وکار شد، توضیح دهید.

مجموعه حصین که از شرکت‌های پیشرو و با سابقه در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک به شمار می‌رود، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تصمیم گرفت تا با توجه به روندهای جهانی در گسترش گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند، به حوزه کسب ‌و‌کارهای  ‌B2C وارد شود.

اولین محصول در این حوزه در واحدی به نام mServices (خدمات همراه) با نام مایکت توسعه داده شد که یک بازار برای ارائه بازی‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی بود.

با توجه به رشد قابل توجه مایکت در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و با درنظر گرفتن تاثیرات شگفت‌انگیز تبلیغات هدفمند و هوشمند بر روی کاربران، پروژه تحقیقاتی  MyAds در ابتدای سال ۹۳ کلید خورد. این پروژه تحقیقاتی منجر به طراحی مفهومی پلتفرمی برای پرفورمنس مارکتینگ شد و در ادامه با  بررسی پلتفرم‌های بین‌المللی به خصوص (Doubleclick) محصولی به نام مگنت طراحی شده و توسعه پیدا کرد.

مگنت در مردادماه ۹۴ اولین تبلیغات هوشمند خود در بستر موبایل ‌وب را با همکاری دو سایت پربازدید90TV و نمناک منتشر کرد و در طول ۳ ماه بعدی از فاز آزمایشی خارج و خدمات خود را در رسانه‌‌های مختلف و با فرمت‌های نمایشی متنوع گسترش داد.

امروز پس از گذشت ۵ سال از آن تحقیقات اولیه، آژانس دیجیتال مارکتینگ مگنت متشکل از دو تیم با سابقه و حرفه‌ای در زمینه‌های تکنولوژی تبلیغات دیجیتال و نمایش تبلیغ بر اساس عملکرد کاربر از یک سو و فروش تخصصی محتوای تبلیغاتی اعم از اینفلوئنسر مارکتینگ، بنر، متن و ویدئو از سوی دیگر است.

ساز و کار تبلیغات در مگنت به چه صورت است؟

مشتری با رویکردهای مختلف به آژانس تبلیغاتی مگنت مراجعه می‌کند و هر رویکرد، فرایند متفاوتی دارد. عده‌ای از شرکت‌ها دقیقا می‌دانند به‌دنبال چه هدفی هستند پس برای آن، هدف و ایده محوری طراحی و آرت ورک‌ها و کپی‌های کمپین را تهیه کرده‌اند. در این مرحله وارد شرکت ما می‌شوند تا ما بهترین مدیا پلن را با توجه به هدف و پیام کمپین، مخاطب هدف و زمان آن تهیه کنیم و پس از تایید مشتری، آن را در رسانه‌های مختلف پیاده کنیم. در حین اجرا، تیم مگنت مدام در حال مانیتور کردن پروژه‌ها هستند تا بهترین نتیجه و بهره‌مندی حاصل شود.

رویکرد دیگر، برای مشتریانی‌ست که با یک مساله یا چالش به مگنت مراجعه می‌کنند، تا ما در فضای آنلاین به آن‌ها راه‌حل بدهیم. به همین دلیل، ما از گام ابتدایی، استراتژی‌محور پیش می‌رویم، به این معنا که در گام اول پس از تعیین استراتژی، ایده‌پردازی و طراحی کمپین را انجام می‌دهیم و پس از آنکه مطمئن شدیم کمپین می‌تواند به حل مساله کمک کند، آن را اجرا می‌کنیم.

چه تعداد تبلیغ‌دهنده و رسانه تبلیغاتی با مگنت همکاری می‌کنند؟

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن و ده‌ها سایت در پلتفرم مگنت در کنار صدها کانال و صفحه در شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه با ما همکاری می‌کنند.

آیا به درآمدزایی رسیده‌اید؟

خوشبختانه با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده گروه حصین در چند سال گذشته بر روی مگنت و به دنبال آن گسترش تیم و اضافه شدن نیروهای متخصص به تیم مگنت، رشد قابل توجهی در درآمدزایی به وجود آمده و افزایش فروش چشمگیری داشته‌ایم.