نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

سپیده تبریزی

مشتری مداری اصل اساسی شرکت سرامیک کوثر است

سپیده تبریزی مدیر عامل شرکت سرامیک کوثر: مشتری مداری اصل اساسی شرکت سرامیک کوثر است

شرکت سرامیک کوثر یکی تولید کنندگان قطعات سرامیکی برای صنایع مختلف در کشور است و در صنعت نساجی ۴ هزار قطعه سرامیکی تولید میکند، که طبق درخواست مشتری روزانه به این تعداد اضافه می‌شود. ناظرهای نخ، راهنمای نخ که به دو صورت پولیش و لعاب‌دار، بسته به سفارش مشتری و بر اساس دستگاه مورد استفاده آن ها، نمونه ای از قطعاتی است که شرکت سرامیک کوثر تولید می کند. کیفیت محصول برای ما این شرکت اصل اساسی است. سرامیک کوثر در زمینه مشتری مداری گام های زیادی برداشته است و به خواسته ها و نظرات مشتریان خود بسیار اهمیت می دهد.
نشریه اقتصاد و نمایشگاه با سپیده تبریزی مدیر عامل شرکت سرامیک کوثر گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
خودتان را معرفی کنید؟
سپیده تبریزی هستم؛ مدیر عامل شرکت سرامیک کوثر. حدود چهل سال پیش پدرم، اصغر سلام تبریزی این شرکت را در تهران بنیان نهاد و سپس فعالیت های خود را به شهر میبد یزد منقل کرد. تولید کننده‌ی سرامیک‌های صنعتی هستیم. سرامیک هایی که در صنعت نساجی، صنعت برق، صنعت تاسیسات و … به کار می‌روند.
سرامیک کوثر در چه زمینه ای فعالیت دارد؟
شرکت ما تولید کننده قطعات سرامیکی برای صنایعی است که سرامیک را به عنوان یکی از مواد مورد استفاده‌ قرار می‌دهند. به عنوان مثال برای صنعت نساجی که سرامیک یکی از پر کاربردترین قطعات مورد استفاده آن ها است، حدود ۴ هزار قطعه سرامیکی تولید می‌کنیم که طبق درخواست مشتری روزانه به این تعداد اضافه می‌شود. ناظرهای نخ، راهنمای نخ که به دو صورت پولیش و لعاب‌دار، بسته به سفارش مشتری و بر اساس دستگاه مورد استفاده آن ها، نمونه ای از قطعاتی است که شرکت سرامیک کوثر تولید می کند.
شرکت سرامیک کوثر مواد اولیه خود را چگونه تامین می کند؟
اخیرا به علت مشکلات ارزی، مشتری‌های خیلی بیشتری نسبت به سال‌های پیش به ما مراجعه می‌کنند. این موضوع از جهتی برای ما خوب تلقی می‌شود ولی از جهت تهیه‌ی مواد اولیه بالعکس است.
آیا صادرات دارید؟
درباره‌ی صادرات محصول به کشورهای دیگر باید عرض کنم شرکت ما مشخصا صادرات ندارد ولی برخی از مشتریان قطعات را از ما تهیه می‌کنند و به کشورهای ترکیه و عراق و روسیه و… صادر می‌کنند .
در زمینه اشتغالزایی چه اقداماتی صورت گرفته است؟
از زمان فوت پدرم که حدود شش سال می‌گذرد من مدیر عامل شرکت شدم؛ در این مدت تلاش شده است نیروهای باتجربه و متخصص شرکت را حفظ نماییم. عمده نیروهای فعال در شرکت سرامیک کوثر جزو نیروهایی هستند که قبل از مدیریت من مشغول به فعالیت بودند. ما سعی می کنیم از نیروهای متخصص و جوان نیز استفاده نماییم. با قطعیت می توان گفت شرکت سرامیک کوثر از لحاظ نیروی انسانی دچار کمبود یا مشکل خاصی نیست.
شرکت شما با چه مشکلات و دغدغه هایی روبرو است و چه برنامه هایی برای رفع آن ها پیشنهاد می کنید؟
تنها مشکل ما مواد اولیه است. یکی از مشکلاتی که سال گذشته با آن روبرو شدیم در مواجه با همین مورد بود. مواد اولیه خارجی اصلاً در ایران یافت نمی شد و مواد ایرانی هم هیچ کدام برای کار ما چندان مناسب نبود در نتیجه برای تهیه مواد اولیه سختی زیادی متحمل شدیم و در نهایت مواد اولیه را قیمت بسیار بالا تهیه کردیم.
در زمینه مشتری مداری چه اقداماتی انجام داده اید؟
کیفیت محصول برای ما مهم‌ترین مساله است و هدف ما رفع نیاز مشتری است. این موضوع برای من خیلی مهم است که مشتری راضی باشد و یکی از افتخارات شرکت ما است. گاهی اوقات مشتری قطعه‌ای می‌خواسته ولی امکانات تولیدش را نداشتم اما از راه‌های دیگر قطعه را برایش تولید یا فراهم کردم که در مواقعی حتی بهتر از قطعه سفارش داده شده بوده است. فکر می‌کنم این قطعاتی که شرکت ما جایگزین کرده در هیچ جای از دنیا نتوان پیدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top