نمایشگاه ها

انرژی ایران

مهندس علی‌اکبر خوئینی، مدیرعامل گروه انرژی ایران: حضور فعال در نمایشگاه، گامی مهم برای گسترش بازار و معرفی توانمندی‌هاست

علی‌اکبر خوئینی، مدیرعامل شرکت انرژی ایران با اشاره به سوابق خود در صنعت انرژی اظهار داشت: اینجانب نزدیک به بیست سال است که در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی مشغول فعالیت هستم و در پانزده سال اخیر افتخار همکاری با گروه انرژی ایران را داشته‌ و اکنون به‌عنوان مدیرعامل و عضو موظف هیئت‌مدیره مشغول به کار هستم.

وی افزود: شرکت انرژی ایران (IEIC) با هدف اجرای پروژه‌های EPC و تولید محصولات مرتبط با صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت خود را توسعه داده و دارای سابقه‌ای ۴۰ ساله در صنعت می باشد.

 شرکت ماشین‌سازی کاوه (KMC) که یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گروه می‌باشد، بیش از بیست سال است که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعال است و توانسته برند خود را در این عرصه تثبیت کند.

خوئینی در ادامه با اشاره به اهداف حضور این گروه در نمایشگاه بین‌المللی امسال گفت: ما با رویکرد توسعه بازار، معرفی دستاوردها و ارائه توانمندی‌های فناورانه خود در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم. گروه انرژی ایران که شامل چندین شرکت تخصصی در حوزه انرژی است، از معدود شرکت‌هایی به شمار می‌رود که علاوه بر اجرای پروژه‌های EPC، تجهیزات موردنیاز پلنت‌های پالایشگاهی و نیروگاهی را نیز در داخل گروه، توسط شرکت ماشین‌سازی کاوه طراحی، تولید و نصب می‌کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین پروژه‌ای اخیرا” روی آن تمرکز کرده‌ایم، پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در چهار ایستگاه در شهر آغاجاری واقع در استان خوزستان است که با بهره‌برداری از این پروژه، روزانه از سوختن حدود ۱۰۰ میلیون فوت‌ مکعب گاز جلوگیری خواهد شد. این گاز به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل شده و پس از فرآورش، به‌عنوان خوراک اولیه مصرف و به مشتقات قابل استفاده در حوزه خانگی و صادراتی تبدیل می‌شود. این پروژه ضمن برخورداری از جنبه‌های اقتصادی، از منظر زیست‌محیطی نیز اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت انرژی ایران درباره معرفی محصولات جدید گفت: نمایشگاه امسال فرصتی مغتنم برای معرفی دو محصول جدید شرکت ماشین‌سازی کاوه است که در سال‌های اخیر به سبد محصولات اضافه شده‌اند ، این محصولات شامل پکیج‌های نمک‌زدایی اولیه (Desalter) و پکیج‌های نم زدایی (Dehydration) هستند. معرفی این محصولات در چنین رویدادی می‌تواند موقعیتی مناسب برای معرفی و ارتقای جایگاه شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان فناور در میان کارفرمایان و مدیران صنعت نفت فراهم کند.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه، جلسات متعددی با مدیران میانی و ارشد شرکت‌های نفت و گاز برگزار می‌شود که زمینه‌ای مناسب برای شناسایی فرصت‌های همکاری و گسترش بازار خواهد بود. تلاش ما این است که بتوانیم با استفاده از این فرصت‌ها، سهم خود را در بازار افزایش دهیم و سال آینده نیز با محصولات جدیدتر و توانمندی‌های بیشتر در نمایشگاه شرکت کنیم.

در پایان خوئینی با اشاره به سابقه و اهداف بلندمدت گروه انرژی ایران اظهار داشت: گروه انرژی ایران تحت مالکیت خانواده آقای عظیمی، که سابقه‌ای حدود ۹۰ ساله در تجارت دارند، توانسته با اتکا به این پشتوانه، مسیر رشد و توسعه را به‌خوبی طی کند و برنامه‌های مدونی برای توسعه محصولات، گسترش روابط تجاری و اجرای پروژه‌های جدید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این برنامه‌ها را محقق سازیم و جایگاه برند گروه انرژی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن را بیش از پیش ارتقا دهیم.