نمایشگاه ها

لوگو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

«ایساتیس»با محصولات پرکیفیت بازارهای جدید را تسخیر کرده است؛ در اوج تحریم‌ها

مهدی کرباسی، مدیرعامل شرکت تعاونی چینی بهداشتی ایساتیس
«ایساتیس»با محصولات پرکیفیت بازارهای جدید را تسخیر کرده است؛ در اوج تحریم‌ها

شركت كارخانجات چيني بهداشتي “ایساتیس” با نام تجاري ایساتیس پيشگام صنعت چيني بهداشتي خاورمیانه است. شركت ایساتیس از سال 1376 فعاليت خود را در شهرك صنعتي يزد شروع كرد و اکنون نزدیک به 20 سال است که به عنوان توليدكننده خوشنام و همچنین صادركننده نمونه ، مرزهاي تجارت را درنورديده است و با اعتلاي نام و جايگاه ايران، محصولات خود را هم تراز با ديگر محصولات جهاني با كيفيت و زيبايي يكسان ، به ايران و جهانيان عرضه مي كند.ایساتیس اكنون ، با به كارگيري دانش فني روز، مواد اوليه مرغوب و سيستم هاي كنترل كيفيت و همچنين با برخورداري از پيشرفته ترين تكنولوژي ديجيتالي توانسته توليدات خود به صورت چشم گیری افزايش داده و مرزهاي توليدات ملي راپشت سر گذارد.
شركت ایساتیس، به عنوان یکی از با سابقه ترین واحدهای صنعتي چيني بهداشتي ايران در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی حضوری پر رنگ دارد. به همین منظور برای آشنایی بیشتر با تولیدات و محصولات این شرکت بر آن شدیم تا با مهدی کرباسی، مدیرعامل توسعه‌‌گرای شرکت تعاونی چینی بهداشتی ایساتیس به گفت و گو بنشینیم.

شرکت ایساتیس به طور مشخص چه محصولاتی را تولید می کند؟
تولیدات ما شامل انواع روشویی‌ها، توالت‌های ایرانی و فرنگی است که خوشبختانه در حال حاضر جزو سه برند اصلی کشور به حساب می‌آییم.
ما در کلیه استان‌ها نمایندگی داریم و تمامی محصولاتمان در بازار سراسر کشور عرضه می شود.
از برنامه های صادراتی‌تان در سال جدید بگویید.
در حال حاضر بیشتر کشورهای همسایه را هدف صادراتی قرار داده ایم و برنامه‌مان این است که بعد از این به سراغ کشورهای اروپایی برویم، چون از نظر کیفی موقعیت خاصی پیدا کرده‌ایم، می‌توانیم فعالیت مان را گسترش دهیم و کشورهای اروپایی، قبرس ، آسیای میانه ، عراق و افغانستان را هدف قرار داده‌ایم.
مزیت تولیدات شرکت شما نسبت به رقبای شما در بازار ایران چیست؟
مزیت ما حفظ کیفیت محصولاتمان است. باتوجه به مشکلاتی که در اقتصاد کشور ایجاد شده است و تحریم‌هایی که موجب شد تا تامین مواد اولیه برای صنعتگران سخت شود ولی مجموعه ما توانست به هر سختی از طریق کشورهای واسطه این مواد را تامین کند و به موقع به تولید برساند تا هیچ تزلزلی در تامین مواد و تولید و کیفیت مان ایجاد نگردد.
میزان اشتغال زایی شرکت چینی بهداشتی ایساتیس چقدر است و چه برنامه ای برای افزایش اشتغال دارید؟
واقعیت این است که شرکت پویایی داریم و همواره کمیت به همراه کیفیت رو به افزایش بوده است و به جرات می‌توانم بگویم نیروی ما از 60 نفر در 7-8 سال پیش به 220 نفر ارتقا پیدا کرده است و برای سال 98 هم برنامه داریم پرسنل شرکت را افزایش دهیم و به 270 نفر برسانیم.
در زمینه تولیدات شرکت با چه موانع و مشکلاتی روبرو هستید و چه انتظاری از دولت و مسئولان دارید؟
از دولت و مسئولان می‌خواهم که از تصمیمات عجولانه پرهیز کنند و تصمیماتی که می‌گیرند را بررسی کنند و روش سعی و خطا را کنار بگذارند و منطقی فکر کنند و بعد تصمیم بگیرند و عمل کنند. مشکلاتی از قبیل تعهدات ارزی که وقتی شرایط و پارامترها را تغییر دادند ما با مشکل مواجه شدیم و در کشورهای همسایه که عموما با دلار کار نمی‌کنند و با ریال کار می‌کنند، ماندیم که چطور تعهد ارزی بدهیم و این موضوع تولید و فروشمان را رقابتی نمی‌کرد. ولی با الحاقیه‌های بعدی موانع کمتر شد. همچنین در زمینه بهره‌های بانکی باید تجدید نظر کنند و وام‌هایی که می‌دهند با بهره‌های منطقی‌تری باشد.
مهم‌ترین دستاوردتان در سال 97 چه بوده و چه برنامه‌ای برای سال 98 دارید؟
در سال 97 مهم‌ترین دستاوردی که داشتیم این بود که توانستیم اولا تحریم‌ها را به نوعی پشت سر بگذاریم و در تامین مواد اولیه‌مان هیچ خللی ایجاد نشود و بتوانیم کیفیتمان را با اقتدار حفظ کنیم. دوم اینکه بازارهای جدیدی ایجاد کردیم. با توجه به رکود ساخت و ساز در کشور، در تولیداتمان با رشد مواجه بوده‌ایم که بازارهای صادراتی جدیدی را توانسته‌ایم ایجاد کنیم.
به لحاظ به روزرسانی تکنولوژی کارخانه از چه روش‌های نوین برای تولید استفاده می‌کنید؟
اگر خطوط تولیدمان و وضعیت کوره هایمان را ارتقا نمی‌دادیم نمی توانستیم تولیداتمان را به این راحتی هم در کیفیت و هم در کمیت افزایش دهیم. خوشبختانه از سال 91 تصمیم گرفتیم به تدریج خط‌های قدیمی را به خط‌های جدید ارتقا دهیم.
واقعیت این است که سعی کردیم حداقل روی پای خودمان بایستیم. اینکه امید داشته باشیم اخبار چه می‌گوید و نتیجه برجام و مذاکرات چه می‌شود، ما به این حرف ها کاری نداریم و سعی کرده‌ایم به گونه‌‌ای عمل کنیم تا در هر شرایطی بتوانیم بازار خودمان را داشته باشیم. نکته‌ای که رعایت کرده ایم بهره‌وری خوب و در دل آن کمیت و کیفیت مناسب بوده تا هم به مردم کشورمان خدمت کنیم و هم جذب نیروی بیشتری داشته باشیم و خدا را شکر می‌کنیم که توانسته ایم به این اهداف
برسیم.