نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

رونق نمایشگاه‌ها، نوید بخش گذر سرافرازانه از تحریم‌ها

دکتر جم عزتی‌راد معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها:
تحریم‌ها به ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات ایرانی انجامیده است

نمایشگاه بین‌المللی تهران روز گذشته – یکشنبه 9 تیر 1398- شاهد افتتاح و آغاز به کار دو نمایشگاه بزرگ بود که هر سال مخاطبان بسیاری دارد. حضور و مشارکت 354 فعال اقتصادی و شرکت پراعتبار ایرانی و خارجی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی ایران و هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر در اوج خصومت و تحریم‌های تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران، حکایت از ریشه‌دار بودن و ظرفیت و امکانات و اعتبار بالای اقتصاد کشور دارد و نویدبخش عبور سرافرازانه ملت ایران از شرایط دشوار امروز است. در مراسم آغاز به کار این دو نمایشگاه علاوه بر فعالان تولید و تجارت این صنایع و مصرف‌کنندگان و مشتریان محصولات این بخش‌ها، مسئولان دولتی، فعالان تشکل‌ها و انجمن‌های این کسب و کارها، جعفر سرقینی معاون امور معاون و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر جم عزتی‌راد معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و بهنام عزیززاده دبیر اجرایی تولیدکنندگان انجمن کاشی و سرامیک حضور داشتند. وجاهت جهانی کاشی و سرامیک ایران بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی هم روز گذشته با حضور جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه 150 فعال ایرانی و 10 شرکت از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و چین در 16 هزارمترمربع فضای مفید نمایشگاهی مشارکت دارند. این نمایشگاه با عنوان CERAFAIR یکی از سه نمایشگاه بزرگ و معتبر این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. بهنام عزیززاده رئیس ستاد اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی با اشاره به قدمت 26 ساله این نمایشگاه گفت: تلاش ما همواره بر این بوده که نمایشگاه از نظر کمی و کیفی روندی رو به رشد داشته باشد و در این میسر، به ویژه از نظر تنوع محصولات به نمایش درآمده و عرضه محصولاتی همتراز برترین تولیدات جهان و غرفه آرایی های چشمگیر با روند رو به رشد روبرو هستیم. وی افزود: این نمایشگاه جلوه هنر و صنعت و فضایی دیدنی برای فعالان صنعت ساختمان از جمله مهندسان مشاور، معماران، طراحان داخلی و حتی خانواده‌هاست. عزیززاده یادآور شد که هر چند صنعت کاشی و سرامیک کشور طی سال‌های اخیر دچار مشکلات شدیدی شده اما ایران همچنان جز چند کشور اول تولید و صادرکننده بزرگ کاشی و سرامیک در جهان است. به گفته دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی کشورمان در حال حاضر حدود 550 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می کنند که از این رقم 350 میلیون مترمربع آن در داخل مصرف می شود و از محل صادرات 200 میلیون مترمربع بقیه سالانه بیش از 455 میلیون دلار ارز وارد کشور می شود. همچنین در صنعت کاشی و سرامیک کشور تاکنون بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و 380 هزار فرصت شغلی در آن ایجاد شده است. این دو نمایشگاه تا پایان روز چهارشنبه 12 تیرماه جاری از ساعت 10 تا 18 دایر خواهد بود. دکتر عزتی‌راد: شکوفایی تولیدات ایرانی در اوج تحریم‌ها دکتر جم عزتی‌راد معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران در آئیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر گفت: امروز شاهد تولید محصولات با کیفیت، متنوع و قابل توجهی در این صنایع هستیم؛ به ویژه با ممنوعیت واردات بسیاری از تجهیزات و لوازم این بخش‌ها، فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان داخلی برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت فعالیت، بالا بردن کیفیت تولیدات و توسعه کسب و کارشان فراهم شده است. دکتر «جم عزتی‌راد» اضافه کرد: تحریم‌ها در ۱.۵ سال گذشته سبب شد تا نگاه مثبت‌تر و عمیق‌تری به توانمندی‌های داخلی خود داشته باشیم، شاید برخی‌ها ممنوعیت واردات کالا را تهدیدی برای کسب و کارهای داخل محسوب می‌کردند، اما در حقیقت این تحریم‌ها فرصتی شده تا تولیدکنندگان، بسیاری از تجهیزاتی را که تا دیروز امکان ساخت آنها در داخل وجود نداشت به بازار عرضه کنند و در ضمن کیفیت محصولات‌شان نیز ارتقا یابد. وی تاکید کرد: دستیابی به بازارهای بین‌المللی محصولات با تمرکز بر کاهش قیمت و افزایش کیفیت محصولات امکان‌پذیر است. به گفته این مقام مسئول، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با سیاستگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری نمایشگاه در ۱۵ کشور همسایه برنامه‌ریزی کرده که به طور قطع برگزاری این نمایشگاه‌ها افزایش صادرات محصولات مختلف را به دنبال خواهد داشت.عزتی راد درباره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها از محل درآمدهای نمایشگاهی داخلی خود برای برگزاری نمایشگاه‌های خارجی هزینه می‌کند و در برخی موارد تا ۵۰ درصد هزینه‌های مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی پرداخت می‌شود. براساس این گزارش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با همت شرکت بین‌المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران با مدیریت فرهاد امینیان در 6890 مترمربع فضای مفید نمایشگاهی با مشارکت 178 شرکت ایرانی و 16 شرکت خارجی این نمایشگاه از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، فنلاند و انگلیس به تهران آمده‌اند. همچنین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر برای نخستین بار در طول برگزاری این نمایشگاه، 20 شرکت دانش بنیان حضور دارند و با توجه به تخصصی بودن نمایشگاه چندین کارگاه آموزشی در روزهای برگزاری نمایشگاه در مباحث متنوع مربوط به این صنایع برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه هم می‌توانند به طور رایگان از فضا و امکانات پیش‌بینی شده برای معرفی فعالیت خود و نحوه استفاده از محصولات و خدمات‌شان در قالب کارگاه آموزشی استفاده نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top