نمایشگاه ها

Search
Close this search box.

3 میلیون و 800 هزار بازدید مجازي سالانه از رويدادهاي نمايشگاهي در سايت اخبار نمايشگاه ها

صفحات اختصاصي نمايشگاه هاي بين المللي در پايگاه خبري اخبار نمايشگاه ها، سالانه 12 تا 127 هزار و روزانه ۲ تا ۱۲ هزار بازديدکننده داشته است

بر اساس گزارش Google Search Console و Google Analytics، تعداد کاربران فعال پايگاه خبري اخبار نمايشگاهها از 3.2 ملیون نفر در سال 1401به بيش از 3.8 ميليون کاربر فعال در سال 1402 افزایش یافته و تعداد بازديد از صفحات اختصاصي به بيش از 8 ميليون رسيده است. همچنين، تمايل شرکتها به همکاري با اين گروه رسانهاي، شامل سايت اخبار نمايشگاهها، نشريه اقتصاد و نمايشگاه و اينستاگرام اين گروه، افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، سایت این رسانه با اطلاع رساني گسترده و هدفمند از روند برگزاري نمايشگاه‌ها در هر سه مرحله قبل، حين و بعد از برگزاري، توانسته است مخاطبان زيادي را جذب کند. تا انجا که هم اکنون به يک سايت مرجع براي مخاطبان تخصصي نمايشگاه ها تبديل شده است. که همين موضوع، تمايل شرکت‌ها اعم از برگزارکنندگان نمايشگاه هاي و داخلي و خارجي،  فعالان حوزه خدمات نمايشگاهي و برندهاي شاخص حوزه هاي مختلف توليدي و تجاري به همکاري با سايت اخبار نمايشگاه‌ها، و صفحه اينستاگرام اين گروه را بسيار افزايش داده است.

طبق آمار Google Search Console و Google Analytics، سايت اخبار نمايشگاه ها، داراي جايگاه اول گوگل در معرفي نمايشگاه‌هاي تخصصي کشور است و علاوه بر ‌آن به عنوان لينک اول تا سوم گوگل در معرفي توليد کنندگان برتر حوزه‌هاي مختلف در يک سال گذشته، يکي از  پر مخاطب ترين سايت های مرجع کاربران تخصصي حوزه هاي مختلف اقتصادي بوده است که کسب و کارشان به طور مستقيم با نمايشگاه‌ها و فعاليت‌هاي توليدي و تجاري مرتبط است. به همين دليل بازديدهاي اين سايت براي رشد کسب و کار فعالان حوزه‌هاي توليدي، صنعتي، بازرگاني و به ويژه فعالان نمايشگاهي در داخل و خارج از کشور مفيد و اثرگذار است.

تعداد بازدیدکنندگان سالانه نمایشگاه ها در سایت پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها

بر اساس این گزارش، در ميان صفحات اختصاصي، صفحه نمایشگاه بین المللی ساختمان بيشترين بازديد کننده را داشته است. بازديد سالانه از صفحه نمايشگاه ساختمان 127هزار، نمايشگاه آگروفود63300، نمايشگاه قطعات خودرو 57100، نمايشگاه ايران هلث45600، نمايشگاه شيريني و شکلات    44100، نمايشگاه برق 44 هزار، نمايشگاه لوازم خانگي42700، نمايشگاه نفت42600، نمايشگاه گردشگري 42100، نمايشگاه چاپ و بسته بندي 41900،  نمايشگاه صنعت تهران   35 هزار، نمايشگاه مبلمان33900، نمايشگاه ‌الکامپ29500 ، نمايشگاه بيوتي27700، نمايشگاه بانک و بيمه 25800، نمايشگاه پوشاک25800، نمايشگاه دکوراسيون داخلي 25400، نمايشگاه ايران پلاست 24 هزار، نمايشگاه تاسيسات23400، متالورژي23 هزار، نمايشگاه دام و طيور20 هزار، نمايشگاه لوستر18300، نمايشگاه نوشيدني18هزار، نمايشگاه اکسپو16.8، نمايشگاه نساجي 15.8، نمايشگاه تلکام15.8، نمايشگاه تبليغات و بازاريابي14.8 ، نمايشگاه ورزشي13.4 ، نمايشگاه رنگ و رزين12.8 و نمايشگاه کيف و کفش12.2 هزار بوده است.

تعداد بازدیدکنندگان روزانه نمایشگاه ها در سایت پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها

همچنین بر اساس این گزارش، در روزهاي برگزاري نمايشگاه ها، در دوره يکساله 1402 صفحات اختصاصي نمايشگاه هاي بين المللي در پايگاه خبري اخبار نمايشگاه ها، روزانه 2 تا بيش از 12 هزار بازديدکننده داشته که روي اخبار، تصاوير، و فيلم هاي نمايشگاه ها کليک کرده و بازديدهاي متعدد از اخبار و تصاوير و فيلم ها داشته اند. تعداد مراجعه به سايت يا بازشدن صفحه سايت اخبار نمايشگاه ها براي بازديدکننده نيز تا 40 هزار مشاهده در روز بالا رفته اما از اين تعداد بين 2 تا 12 هزار نفر روي خبر و تصاوير و فيلم ها کليک کرده اند.

 در واقع، اين تعداد افراد، بازديدکنندگان مجازي نمايشگاه هاي تخصصي بوده اند که از طريق سايت اخبار نمايشگاه ها از نمايشگاه ها بازديد کرده اند.

به عنوان مثال، نمايشگاه بين المللي صنعت ساختمان در سال 1402 در ايام برگزاري  11468، بازديد روزانه داشته که بيشترين تعداد بازديد روزانه از يک رويداد بوده است.

حداکثر تعداد بازديدکنندگان روزانه صفحات اختصاصی نمايشگاه های برگزار شده در در سایت پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها، به اين شرح بوده است:

نمايشگاه شيريني و شکلات روزانه 7612 بازدید، نمايشگاه گردشگري 5750، نمايشگاه آگروفود 5327، نمايشگاه قطعات خودرو 4458، نمايشگاه ايران هلث 4041 بازديد، نمايشگاه الکامپ 3894، نمايشگاه برق 3765، نمايشگاه بانک و بيمه 3712، نمايشگاه مبلمان 3364، نمايشگاه ايران اکسپو 2990، نمايشگاه لوازم خانگي 2551، نمايشگاه صنعت تهران 2413‌، نمايشگاه چاپ و بسته بندي 2313، نمايشگاه ايران بيوتي روزانه 2304، نمايشگاه ايران پلاست 2054، نمايشگاه تاسيسات 1956، نمايشگاه دکوراسيون داخلي 1938، نمايشگاه متالوژي 1807، نمايشگاه تلکام 1637، نمايشگاه تبليغات و بازاريابي 1559، نمايشگاه نوشيدني 1549، نمايشگاه لوستر 1507، نمايشگاه پوشاک 1478، نمايشگاه تجهيزات ورزشي 1401، نمايشگاه دام و طيور 1203، نمايشگاه نساجي 1072، نمايشگاه رنگ ورزين 1052، نمايشگاه فرش ماشيني 1015، نمايشگاه آرد و نان 932، و نمايشگاه در و پنجره  659 نفر بوده است.

 صفحه پر مخاطب گروه رسانه هاي نمايشگاهي در اينستاگرام

حضور فعال در شبکه‌هاي اجتماعي، به‌ويژه اينستاگرام، تلگرام و واتساپ، به عنوان ابزاري قدرتمند براي جذب مخاطبان تخصصي و شرکت‌هاي علاقمند به حضور در نمايشگاه‌ها، مورد توجه بسياري از شرکت‌ها قرار گرفته است. صفحه اينستاگرام اخبار نمايشگاه‌ها با بيش از 31 هزار بازديدکننده تخصصي، مرجعي معتبر براي اطلاع‌رساني در خصوص رويدادهاي نمايشگاهي محسوب مي‌شود. اين گروه رسانه اي از طريق انتشار بنر، پوستر و فيلم‌هاي مربوط به رويدادها در روزهاي برگزاري نمايشگاه‌ها، اطلاعات جامعي را از طريق اينستاگرام و وب سايت خود در اختيار بازديدکنندگان قرار مي‌دهد.

هدف گذاری افزایش مخاطبان گروه رسانه های نمایشگاهی در سال 1403

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، افزایش تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام گروه رسانه های نمایشگاهی به 100 هزار نفر و افزایش تعداد کاربران سایت پایگاه خبری اخبار نمایشگاه ها به 5 میلیون نفر در پایان سال 1403 هدف گذاری شده است.