نمایشگاه ها

Search
Close this search box.
مسعود توتونچیان

تولید متنوع ترین سبد محصولات صنایع غذایی در« شرکت سحر»

مسعود توتونچیان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت صنایع غذایی سحر:تولید متنوع ترین سبد محصولات صنایع غذایی در« شرکت سحر»

صنایع غذایی سحر مجموعه ای تولیدی بر پایه صنایع تبدیلی کشاورزی است که با جذب سالانه بیش از صد هزار تن محصولات کشاورزی، تولیدات کنسروی خود را در 9 گروه محصولی و بیش از سیصد نوع بسته بندی تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی ارسال می نماید.
اقتصاد و نمایشگاه به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی آگروفود با مسعود توتونچیان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت صنایع غذایی سحر گفت و گویی انجام داده است که می خوانید:
ضمن معرفی خود، سوابق اجرایی تان را شرح دهید؟
مسعود توتونچیان هستم متولد سال 1343 در همدان بیش از 30 سال است که در عرصه فعالیت های صنعتی و بازرگانی فعالیت می نمایم . شرکت صنایع غذایی سحر در سال 1375 به جهت اشتغال زایی ، عشق به تولید و ایجاد فضای کار با 13 نفر و تولید 5 محصول فعالیت مستمر و پایدار خود را آغاز کرد و پس از گذشت 30 سال از تاسیس شرکت در سال 1370 پرسنل شاغل در این شرکت بالغ بر 1500 نفر می باشند
از جمله سوابق اجرایی من می توان به عضویت در هیئت نمایندگان اتاق همدان ،عضواتاق مشترك ایران و فرانسه ، عضو هیئت مدیره اتاق مشترك ایران و عراق ، عضو اتاق مشترك ایران و روسیه ، عضو اتاق مشترك ایران و ایتالیا ، عضو اتاق بازرگانی ایران و امارات ، عضو شوراي عالی اطلاع رسانی اتاق ایران ، عضو انجمن متخصصین علوم وصنایع غذایی ایران ، عضو شوراي ملی زیتون ،عضو انجمن ارگانیک ایران اشاره کرد.
فعالیت های شرکت سحر را تشریح کنید ؟
شرکت سحر مجموعه ای تولیدی بر پایه صنایع تبدیلی کشاورزی است که با جذب سالانه بیش از صد هزار تن محصولات کشاورزی، تولیدات کنسروی خود را در 9 گروه محصولی و بیش از سیصد نوع بسته بندی (که یکی از متنوع ترین سبد محصولات در نوع خود در کشور می باشد) تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی ارسال می نماید. شرکت صنایع غذایی سحر در سال ۱۳۷۰ در شهر همدان تأسیس شده و در سال ۱۳۷۳ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه در قالب 4 شرکت از وجود 1100 پرسنل حرفه ای و کارآمد در بخش‌های مختلف بهره می‌برد. این شرکت‌ها در زمینه تولید کنسروهای غیر گوشتی شامل انواع رب گوجه‌فرنگی و رب انار، انواع سس‌های سرد و گرم، کنسروها، کمپوت‌ها، ترشیجات، شوریجات، مرباها و عسل، همچنین بسته‌بندی انواع حبوبات، سبزیجات خشک، ادویه‌جات، قند و شکر و در آینده نزدیک و با اجرای طرح توسعه، در زمینه بسته‌بندی انواع میوه‌های خشک فعالیت می‌نمایند.
محصولات شما چه مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
شناخت ذائقه مشتری و تولید بر پایه سلایق منطقه ای با استفاده از تیم های تخصصی بازاریابی و تحقیق و توسعه، دقت در نوع و کیفیت بسته بندی محصولات، تولید محصولات سلامت محور (با کاهش میزان مصرف روغن، شکر و نمک) و موارد دیگر را میتوان بر شمرد.
برای گسترش فعالیت های خود چه برنامه و طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید؟
اجرای طرح توسعه شرکت های گروه (شرکت سحر، شرکت شکوفه سحر و شرکت نیوشه) در دو فاز که از مطالعات آن از سال گذشته آغاز و ابتدای سال جاری فاز عملیاتی آن آغاز شده و در حال اجرا است از برنامه های توسعه ای این مجموعه می باشد که با بهره برداری از آن ها توان تولیدی، انبارشی و عملیاتی شرکت به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.
سحر تاکنون موفق به کسب چه افتخارات و دستاوردهایی شده است؟
شرکت سحر از بدو فعالیت خود موفق به کسب عناوینی چون صادر کننده نمونه استان همدان برای سال های متمادی، صادر کننده برتر ( رتبه دوم کشوری ) در سال ۸۹ ، کار آفرین برتر کشوری در از سال 92 تا 95، کارآفرین برتر مسئولیت اجتماعی در سال 99 ، کارآفرین برتر ملی در سال 96، واحد صنعتی نمونه کشوری در سال 90 ، واحد برتر کیفیت کشوری از سازمان غذا و دارو در سال ۹۰ ، واحد برتر کیفیت از مؤسسه استاندارد استان همدان در سال های متمادی و واحد نمونه صنایع غذایی به انتخاب مصرف کنندگان در سال ۹۲ است و دارای نشان حلال ، گواهینامه استاندارد ISO 9001:2008 و ISO 9001:2015 از شرکت IMQ و پروانه رسمی واحد تحقیق و توسعه از وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.
در زمینه مشتری مداری چه گام هایی برداشته اید؟
ازآنجاکه سلامت محصول تولیدي و درنتیجه سلامت مصرف کننده در اولویت اهداف و برنامه هاي شرکت سحر قرار دارد، این شرکت با حرکت به سمت تولید محصولات سلامت محور در کنار عدم استفاده از نگه دارنده ها، با اقدام به کاهش میزان نمک در شوریجات و ترشیجات، کاهش میزان نمک در کنسرو رب گوجه فرنگ مطابق با استانداردهاي جدید ، تولید خیار ملس و گوجه ملس، کاهش شکر درمرباجات و کمپوت ها و کاهش میزان روغن در سس هاي سرد گام بزرگی در نیل به این هدف برداشته است. شرکت سحر همچنین یکی ازپیشگامان عضویت در انجمن ارگانیک ایران بوده و با تشکیل واحد مهندسی کشاورزي باهدف ایجاد پایلوت تحقیقاتی و تولیدي در زمینه محصولات کشاورزي ارگانیک این مهم را از چشم دور نگاه نداشته است.
در عرصه صادرات چه دستاوردهایی داشته است؟
در سال های اخیر علاوه بر صاردات عمده به کشورهای اروپائی شامل انگلستان ، آلمان و روسیه ، صادراتی نیز به کشورهای استرالیا ، کانادا ، ترکمنستان ، فیلیپین ، امارات ، عراق و مالزی ، فنلاند ، نروژ و آذربایجان نیز داشته است ، همچنین طی مذاکرات و توافقاتی که با خریدارانی از کشورهای آفریقائی ، آسیای میانه و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بعمل آمده ، برنامه صادرات به این مناطق در دستورکار قرار گرفته است .