نمایشگاه ها

صنعت یاران

رونمایی از فیلتر هوای جدید «صنعت یاران» و سه برابر شدن عبور هوا با مصرف انرژی کمتر

امیرحسین منتظمی مدیرعامل شرکت «صنعت یاران» خبر داد: رونمایی از فیلتر هوای جدید «صنعت یاران» و سه برابر شدن عبور هوا با مصرف انرژی کمتر

شرکت تولیدی و صنعتی صنعت یاران در زمینه ی تولید فیلتر هوای صنعتی کار می کند و محصولات آن عمدتا در هواسازها استفاده می شود، بالغ بر 37 سال است که در عرصه تولید و بازار فیلترها و هواساز ها حضور دارد. در حاشیه برگزاری نمایشگاه تاسیسات، گفت وگویی با مدیرعامل این شرکت انجام دادیم.

ضمن معرفی خودتان بفرمایید که شرکت شما از چه سالی شروع به فعالیت کرده و در چه زمینه ای فعالیت داشته و چه تجربه ای از حضور در نمایشگاه های مختلف داشته اید؟
امیرحسین منتظمی هستم ، مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی صنعت یاران ، که بالغ بر ۳۷ سال سابقه فعالیت در عرصه تولید فیلترهای هوای صنعتی دارد. شرکت تولیدی و صنعتی صنعت یاران در زمینه ی تولید فیلتر هوای صنعتی کار می کند. حدود ۲۰ سال است که در نمایشگاه های مختلف از جمله تأسیسات حضور فعال داریم. و محصولات ما عمدتا در هواسازها استفاده می شوند و تعداد زیادی از مشتریان ما جزو شرکت هایی هستند که در نمایشگاه حضور دارند و شرکت های صاحب نام در صنعت سازندگان هواساز از مشتریان ما محسوب می شوند.

در نمایشگاه امسال از محصول یا خدمات جدیدی رونمایی کردید؟
– بله. ما دو محصول جدید داریم که کاربرد فراوانی در این صنعت دارند و به شدت صرفه جویی ایجاد می کنند. این نوع فیلترها که برای دوستان و همکاران در این صنعت بسیار جذاب است در این نمایشگاه رو نمایی می شود و تا دو ماه آینده در سبد محصولاتمان قرار می گیرد.  این محصولات دارای دو شاخص اصلی هستند. ما تعداد فیلترهایی را که در هواساز استفاده می شود تجمیع کرده ایم و به یک فیلتر تبدیل کرده ایم که باعث ایجاد صرفه جویی برای شرکت های سازنده هوا ساز  می شود. شاخص دوم این است که هر فیلتر یک جریان عبوری بخصوصی را می تواند از خودش عبور بدهد. یکی از این فلیترهای جدیدی که رو نمایی می کنیم تا سه برابر می تواند جریان هوا را عبور بدهد و فیلتر دیگری با میزان جریان هوای استاندارد افت فشار بسیار پایین‌تری دارد. طبیعی است که طول عمر فیلتر هم این گونه بالا می رود؛ یعنی کاملا در راستای رسالت مشتری مداری دیده شده است. به نفع مشتری، و به ضرر ما است. چون فیلتری که باید زود تعویض بشود عمر بیشتری خواهد داشت که طبیعتاً صرفه جویی برای مشتریان است.

بفرمایید نظرتان در مورد نمایشگاه امسال چیست؟
– خیلی خوشحالیم که حضور دوباره شرکت ها را می بینیم و این نشان می دهد که صنعت ما منتظر یک فرصت برای حضور در رویدادها و بازارهای مختلف است و خوشحالم که بسیاری از دوستانی که در نمایشگاه قبلی بوده اند اکنون نیز حاضرند و با آنها ملاقات خواهیم داشت.

جایگاه شرکت در بازار را چگونه ارزیابی می کنید و محصولات شما دارای چه مزیت های منحصر به فردی است ؟
بعد از گذر این زمان طولانی، ما در صنایع مختلف فعال هستیم. از جمله می توان به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت پزشکی، صنعت بیمارستانی، صنایع غذایی و تهویه مطبوع اشاره کرد. در طول این سال ها نگاه ما به این صنعت بر مبنای R&D بوده است؛ یعنی شروع فعالیت ما با یک مطالعه سه ساله رخ داد؛ بازار را شناختیم، روی مواد اولیه کار کردیم، و بعد وارد بازار شدیم. می توان گفت جزو سه شرکت اول این صنعت در ایران هستیم.

در مورد طرح های توسعه توضیح دهید؟
در دوسال گذشته، با دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، جهت توسعه فضای R&D زیر نظر دکتر گل بابایی که در این صنعت کاملاً شناخته شده هستند برای به روز کردن آزمایشگاه همکاری داشتیم. وسه لاین موازی آزمایشی را جلو می بریم که در روزهای آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

وضعیت نیروی انسانی‌ به چه صورت است؟ آیا برنامه ای برای افزایش اشتغال‌زایی در سال جاری دارید؟
در دو سالی که درگیر بیماری کرونا بودیم یکی از افتخارات شرکت این است که نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم، بلکه به کرات نیرو اضافه کردیم. به دلیل اینکه فضا در شرایط بحرانی باید گسترده شود، در منابع انسانی خیلی کار کردیم، و در فروش، نیروها را دو برابر کردیم؛ و این نشان می دهد که نیروی انسانی برای ما جایگاه ویژه ای دارد.

در بحث مشتری مداری، چه گام هایی برداشتید ؟
به هر صورت مشتری تاج سر ما هستند و این صرفا یک شعار نیست، تجربه موفق ۳۷ ساله مجموعه ما به خاطر مشتریان اتفاق افتاده است. این باور را در ذهن مشتری ایجاد کرده ایم که شما کیفیت را از ما می خرید. نه یک محصولی که طول عمری مشخص دارد و تمام نگاه ما این است که اول بازار خود را نگه داریم، طبیعی است که اتفاقات جذاب تر به دنبالش رخ می‌دهد.

صادرات هم دارید؟
ما یک شریک تجاری هم در ترکیه داریم که البته بیشتر مرتبط با مراودات اطلاعاتی در بحث R&D است. و یکی از محصولات سبد کالایمان را صادر می کنیم.

چه ارزیابی از وضعیت این صنعت در حال حاضر دارید و به نظر شما برای بهبود کسب و کار شما در این صنعت، دولت و نهادهای حمایتی باید چه گام هایی را بردارند؟
– متأسفانه ما حمایتی در صنعت و تولید نمی بینیم، همه روی پای خودشان ایستاده اند. صنعت تهویه هوای مطبوع صنعت بسیار جذابی است. و صنایع نیاز به هوای پاک دارند، و دلیل حضور ما در این نمایشگاه فقط به دلیل این تعامل با صنایع دیگر است. به سبب این که توانایی ها را ببینیم و توانایی هایمان را ارائه دهیم. حداقل انتظارم این است که این فضا بتواند همیشه میسر باشد که صاحبان صنایع بتوانند این تعامل را برقرار بکنند و بتوانند خدماتشان را ارائه دهند.