نمایشگاه ها

پرگاس

«پرگاس» نام شناخته شده در تولید موتور گیربکس و گیرلس آسانسور

علی مدیری مدیر تولید « شرکت پِرگاس» : «پرگاس» نام شناخته شده در تولید موتور گیربکس و گیرلس آسانسور

«شرکت پرگاس» به‌صورت تخصصی در تولید موتور گیربکس و گیرلس آسانسور فعالیت دارد و با سال ها تجربه و فعالیت در زمینه تولید موتور و قطعات حضور دارد. این موتورها در توان‌های ۵/۵ تا ۷/۳ کیلووات به تولید می رسد که برای آسانسور ساختمان‌هایی بین ۵ تا ۱۰ طبقه به‌کار می‌رود. در حاشیه نمایشگاه آسانسور، اقتصاد و نمایشگاه با علی مدیری مدیر تولید شرکت پِرگاس گفت وگویی انجام داده است.
ضمن معرفی خودتان بفرمایید که شرکت در چه زمینه ای فعالیت دارد و امسال در نمایشگاه آسانسور از چه محصولی رونمایی می کنید؟
علی مدیری هستم، مدیر تولید شرکت پِرگاس، که در زمینه تولید قطعات آسانسور فعالیت داریم و امسال برای رونمایی از موتور گیرلس ایرانی در نمایشگاه حضور داریم.
«شرکت پرگاس» به‌صورت تخصصی در تولید موتور گیربکس و گیرلس آسانسورتمرکز دارد. کار شرکت را با تعمیرات همین موتورها آغاز کردیم و بعد از چند سال کسب تجربه موفق شدیم که تولید موتور گیربکس و گیرلس ایرانی را طراحی و در دستور کار تولید قرار دهیم. در سال های قبل توان تولید موتور گیرلس فقط متعلق به ۸ کشور در جهان بود اما شرکت ما توانست این محصول را تولید کند و کشور ایران هم به جمع کشورهای تولید‌کنندۀ موتور گیرلس افزوده شد.
ما پیش‌تر در سال 95 موفق شدیم موتور گیربکس را تولید کنیم. اکنون این موتور را در توان‌های ۵/۵ تا ۷/۳ کیلووات به تولید می‌رسانیم که برای آسانسور ساختمان‌هایی بین ۵ تا ۱۰ طبقه به‌کار می‌رود.
طرح‌های توسعه‌ شرکت شامل چه مواردی خواهد بود؟
تلاشمان این است که بتوانیم تمامی قطعات آسانسور را در مجموعه شرکت خودمان تولید کنیم و این برنامه چشم‌انداز ماست و به سمت آن حرکت می‌کنیم؛ در حال حاضر، موفق شده‌ایم علاوه بر موتور گیربکس و گیرلس، فلکه‌های هرزگرد، قلاب بکسل و از این قبیل محصولات را تولید کنیم.
هدف بعدی تولید «تابلوی موتور آسانسور» است که امیدواریم تا سال آینده به تولید انبوه برسد؛ همچنین تولید محصولاتی مثل ریل آسانسور و سیم بکسل را در اهداف شرکت تعریف کرده ایم.
اگرچه در حال حاضر تولید این محصولات برای ما امکان پذیر است؛ ولی به این بسنده نکرده‌ایم و در تلاشیم که بتوانیم زیرساخت‌هایی را بنا کنیم که محصولاتی با کیفیت مطلوب تولید شود و تولید محصولات با ‌کیفیت معرف جنس ایرانی باشد و پرچم پر افتخار ایران را در بازار جهانی به اهتزاز درآورد.
در زمینه‌ی مشتری‌مداری و رضایت مشتری و همچنین رعایت استانداردها و شاخص های فنی چه اقداماتی کرده‌اید؟
برای کسب رضایت مشتری، و تحقق این موضوع ۵ نمایندگی را در سایر نقاط کشور راه اندازی کرده ایم. 3 نمایندگی هم در شهر تهران داریم و تمام توان‌ خود را به‌کار گرفته‌ایم تا به بهترین نحو، پشتیبانی، خدمات‌رسانی و تأمین قطعات را داشته باشیم. مرکز تأمین قطعات شرکت در شهر تهران است و قطعات را به‌صورت هفتگی به نمایندگی‌ها در سطح کشور ارسال می کنیم. از این لحاظ موفق بوده‌ایم و کم و کسری احساس نمی‌شود. تلاشمان این است که در ادامۀ فعالیت شرکت فروشگاه اینترنتی را نیز راه اندازی کنیم و امکان سفارش قطعات و ارسال قطعات به صورت اینترنتی فراهم شود.
برای تحقق اهداف مشتری‌مداری، بازه‌ای 20ساله را برای خدمات پس از فروش در نظر گرفته‌ایم و موتور گیربکس و گیرلس را به مدت 3 سال گارانتی بدون قید و شرط کرده‌ایم؛ به این معنی که اگر کوچک‌ترین مشکلی برای موتور پیش بیاید، موتور را تعویض می‌کنیم و از این طریق رضایت مشتری را جلب خواهیم کرد.
آیا در بازارهای خارجی هم حضور دارید و برای صادرات برنامه ای داشته اید؟
متأسفانه به‌دلیل محدودیت‌های پولی و ارزی و انتقال پول در سال های اخیر، ارتباط ‌برقرارکردن با کشورهای دیگر سخت بوده و حضور ما در بازارها محدود بوده است؛ ولی یکی از اهداف شرکت همین است که در سال های آینده در بازارهای منطقه و بازارهای دیگر حضور داشته باشیم و صادرات را شاهد باشیم. تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم که صادرات محصولات و قطعات شرکت را به خارج از کشور داشته باشیم و از این طریق درآمد ارزی برای شرکت داشته باشیم.
ارزیابی حضور شما در نمایشگاه چیست و آیا شرکت در نمایشگاه می تواند به اهداف شرکت ها و صنعت آسانسور کمک کند؟
محیط نمایشگاه و حضور شرکت های مختلف، بازدید متخصصان و مشتریان، همکاران و فعالان این صنعت، موجب دلگرمی است و برای کسانی که با ما کار می‌کنند حس همکاری و همدلی ایجاد می کند. از این جهت که مشتریان و همکاران بدانند «پرگاس» فعال است و سعی دارد خودش را به عموم علاقه مندان و فعالان صنعت آسانسور معرفی کند. این موضوع باعث می‌شود که مجموعه‌ها با خیالی راحت‌تر بتوانند به فعالیت خود با ما ادامه بدهند. گفت وگوها، مذاکرات، همکاری ها و قراردادها بیشتر شده و به رشد صنعت و کاهش مشکلات و چالش ها کمک می کند و در برنامه ریزی شرکت ها برای حضور در بازار کمک خواهد کرد.