نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر زمانی کمیسر ژنرال اکسپو: حضور درخشان ایران در اکسپو 2020 دبی

کمیسر ژنرال اکسپو گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو به گواه نظرات کارشناسان و استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان خارجی، موفق ظاهر شده است.

دکتر زمانی کمیسر ژنرال اکسپو در گفت و گو با خبرنگار اخبار نمایشگاه ها گفت: “اکسپو المپیک فرهنگ ملل” پس از بازیهای المپیک و مسابقات جام جهانی فوتبال سومین رویداد مهم دنیا است. و فرصت ویژه ای برای گسترش تعاملات و ارتباطات بین ملت ها است و کشورها در این رویداد دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی ، علمی،فناوری، اقتصادی و چشم انداز توسعه ای خود را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به موقعیت ویژه پاویون ایران در اکسپو یادآور شد: پاویون جمهوری اسلامی ایران در منطقه تحرک و ورودی سایت اکسپو در همسایگی فرانسه و شیلی با وسعت ۲۰۱۴ متر، موقعیت مناسبی را برای جلب بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

وی افزود: محتوای خاص و متفاوت پاویون ایران با سایر کشورها مورد توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است. براساس آخرین آمار بیش از 700 هزار نفر از پاویون کشورمان بازدید کرده اند که نشان از موفقیت ایران در ارائه محتوای مناسب و حضور درخشان آن در اکسپو دارد.

کمیسر ژنرال اکسپو با اشاره به طراحی پاویون کشورمان در اکسپو اظهار داشت: طرح پاویون تلفیقی از معماری سنتی و معاصر و الهام‌گرفته از قصه‌های هزار و یک شب است که به اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگی، تمدن و سنت‌های باستانی و آداب‌ و رسوم اقوام ایرانی اشاره دارد.

دکتر زمانی معماری پاویون ایران را خاص و متفاوت از دیگر کشورها دانست و خاطرنشان کرد: پاویون جمهوری اسلامی ایران بر اساس ارزیابی های صورت گرفته به عنوان یکی از هشت پاویون برتر اکسپو دبی معرفی شده است.

وی با اشاره به حضور بخش های گردشگری و صنایع دستی در اکسپو عنوان کرد: حضور این بخش ها نقش به سزایی در جذب گردشگران خارجی و ترغیب آن ها به سفر به ایران دارد.
از سوی دیگر ارائه توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان در حوزه های مختلف چون فرش، معدن، زعفران و… در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی بوده است که نتایج قابل قبولی به همراه داشته است و شاهد جلسات متعدد B2B بین تجار و فعالان اقتصادی کشورمان با تجار و سرمایه گذران خارجی در اکسپو بوده ایم.

دکتر زمانی در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: برای اولین بار در اکسپو، شاهد برگزاری هفته های متعدد در حوزه‌های حائز اهمیت برای کشور هستیم که می توان به هفته معماری، معدن،فرش، زعفران، بانوان، روز ملی و سایر برنامه های دیگر اشاره کرد.

کمیسر ژنرال اکسپو با اشاره به اهمیت معرفی هنر صنعت فرش ایرانی به دنیا گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه فرش دستباف ایرانی در صادرات غیرنفتی کشور، در این دوره از اکسپو این بخش حضور چشمگیری داشته است و با بازخوردهای مثبتی از سوی بازدیدکنندگان خارجی مواجه شده است.

وی افزود: یکی از بخش های جالب و مورد توجه بازدیدکنندگان از پاویون ایران مشارکت در بافت فرش همدلی برای صلح است. بازدیدکنندگان زیر نظر یک استاد کار فرش، گره همدلی برای صلح می زنند و این فرش در طول ۶ ماه با این گر‌ه‌ها کامل و به موزه اکسپو تقدیم می‌شود.

دکتر زمانی در پایان به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در پاویون ایران پرداخت و تصریح کرد: در این دوره ایران بیشترین برنامه های فرهنگی و اجتماعی را در بین کشورهای حاضر در اکسپو برگزار کرده است، این برنامه ها هر روز در محل پاویون اجرا می شود و با استقبال بازدیدکنندگان خارجی همراه بوده است .