نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گردهمایی فعالان صنعت دام و طیور در نمایشگاه بین‌المللی تهران

بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران با حضور ۱۴ شرکت خارجی از اروپا و ۳۹ سفیر و ۱۱ هیئت تجاری از کشورهای همسایه در ۱۲ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

سالار رضایی، مجری برگزاری این نمایشگاه در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران گفت: شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه اکثرا از اروپا هستند و تعداد آن ها، ۱۴ شرکت است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ تیر تا دو مرداد برگزار می‌شود، افزود: سه کشور خارجی به صورت پاویون و ۱۴ کشور به صورت نمایندگی حضور دارند. فضای تحت پوشش نمایشگاه ۴۰ هزار متر مربع است.

مجید موافق غدیری، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران نیز در این نشست خبری گفت: شعار امسال خوراک دام و هدایت پایدار است و با شعار سال همخوانی دارد. امسال می‌توانیم رنگ و لعاب نمایشگاه را بیشتر ببینیم.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند توانمندی‌های حوزه‌های فعال در دام و طیور را به نمایش بگذارد زیرا می‌توانیم فضای دام و طیور را از نگاه سنتی خارج کنیم و بتوانیم اهمیت صنعت دام و طیور را به دولت و مردم نشان دهیم.

موافق غدیری ادامه داد: سعی داریم تا در تجهیز کردن هر چه بیشتر تجهیزات واستفاده از هوش مصنوعی و به روز‌تر کردن فناوری در زمینه تولید کمک کنیم. بر همین اساس در نمایشگاه پیش‌رو چندین پنل و میز گرد مختلف با حضور معاونان وزیر و مسئولان کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ورود ارز ۲۸ هزار تومانی تولید کنندگان با چالش روبه‌رو شدند که در یکی از پنل‌های نمایشگاه دام و طیور این موضوع بررسی خواهد شد.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با بیان اینکه امسال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، پاویون فناوری آبزیان برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل تحریم بسیاری از نمایندگان بزرگ  صنعت طیور و دام از کشور‌های مختلف حضور ندارد، اما ۳۹ سفیر و ۱۱ هیئت تجاری از کشور‌های همسایه در نمایشگاه بین المللی حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان تمایل دارند در سالن ۳۸ باشند ولی به طوری برنامه ریزی کردیم که تولیدکنندگان برتر در تمامی سالن‌ها حضور فعال داشته باشند، گفت: کشور‌های چین، ترکیه و روسیه در نمایشگاه بین المللی پاویون دارند.