نمایشگاه ها

Search
Close this search box.

آواب صنعت پیشگام جدا سازی نمک از آب به روش اسمز معکوس

مهندس امیر نفیسی مدیر شرکت آواب صنعت:

آواب صنعت پیشگام جدا سازی نمک از آب به روش اسمز معکوس

شرکت “آواب صنعت” فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با رویکرد بهره مندی از روش های نوین تصفیه آب و فاضلاب، همگام با تکنولوژی های روز دنیا، آغاز نمود. به دلیل حضور متخصصین مجرب، ارتباط مستمر فنی با شرکت های صاحب نام جهان در زمینه صنعت آب و همچنین حضور در عرصه های بین المللی چون نمایشگاه ها و سمینارهای مرتبط، موفق به کسب دانش فنی در زمینه طرا حی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس ( RO)، اولترافیلتراسیون (UF) و همچنین سیستم های ضدعفونی آب به روش اشعه فرا بنفش (UV) شد.

این شرکت حضور چشمگیری در نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب ایران دارد به همین دلیل با مهندس امیر نفیسی مدیرعامل شرکت آواب صنعت گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

لطفا در مورد تاریخچه آواب صنعت توضیح دهید و چه خدماتی را در بازار ارائه می دهید؟

شرکت ما از سال 1375فعالیت خود را زمینه جدا سازی نمک از آب به روش اسمز معکوس آغاز کرده است که به اصطلاح به آن RO گفته می شود. در ابتدا شرکت دستگاه های RO را به صورت پک شده از خارج از کشور وارد می کرد اما به مرور زمان شروع به مونتاژ در داخل کشور کرده ایم. آواب صنعت به کشور های دیگر از جمله: افغانستان، عراق، امارات عربی صادرات داشته است که بعدا این صادرات متوقف شد.

شعبات  شرکت شما در کجا دایر است؟

شعبه مرکزی ما در خیابان مطهری قرار دارد، فروشگاه و نمایشگاه دائمی آواب صنعت در خیابان طالقانی نبش خیابان ملک و الشعراء بهار دایر است همچنین واحد تولید و مونتاژ شرکت ما در کیلومتر 15 بزرگراه شهید لشکری واقع شده است.

لطفا بفرمایید که محصولات و کالاهای شما چه ویژگی های ممتازی نسبت به کالاهای مشابه در بازار دارد؟

ما وارد کننده ی ممبران این دستگاه ها هستیم و تجهیزات و لوازم را در کشور وارد می کنیم. همچنین به صورت کاملا مهندسی شده در نرم افزار های تخصصی مجموعه ی ما طراحی و مونتاژ می شود. از سوی دیگر تمامی قطعات وارد شده اورجینال می باشد.

آواب صنعت برای توسعه فعالیت خود چه برنامه هایی دارد؟

ما در حال راه اندازی خط تولید یکی از قطعات پر مصرف دستگاه های RO هستیم تا کل کشور را پوشش دهیم و جلوی خروج دو و نیم میلیون دلار ارز در سال را بگیریم. همچنین در حال برنامه ریزی برای صادرات به کشور های منطقه هستیم.

وضعیت اشتغال در شرکت شما به چه صورت است و چه برنامه ای برای افزایش اشتغالزایی دارید؟

در حال حاضر 12 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم با مجموعه ما همکاری می کنند. همچنین در شرایطی که کشور درگیر بیماری همه گیری کرونا بود ما امسال برخلاف بسیاری از شرکت های دیگر که تعدیل نیرو داشته اند جذب نیرو کرده ایم . و تصمیم داریم بر اساس اصل استخدام نیروی های جوان و متخصص برای راه اندازی خط تولید جدید از جوانان متخصص کشورمان استفاده کنیم.

آواب چند دوره در نمایشگاه شرکت کرده است؟ به نظر شما برگزاری این نمایشگاه چه تأثیری بر فعالیت شرکت های فعال در حوزه آب و فاضلاب دارد؟

شرکت ما در تمام ادوار نمایشگاه شرکت کرده و تاکنون غیبت نداشته است. حضور در نمایشگاه فرصت ارزنده ای برای شرکت ها است تا بتوانند محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته و با استفاده از این حضور قراردهای جدید ببند. از سوی دیگر می توانیم دغدغه های خود را با مسئولینی که از نمایشگاه دیدن می کنند مطرح کنیم.

در مورد روش اسمز معکوس توضیح دهید؟

قطعا زمانی که مجموعه ها و  ارگان ها باسیستم های جدید تصفیه آب و فاضلاب آشنا شوند منافع زیست محیطی و مالی قابل توجه ای دارد. روش اسمز معکوس ( RO)، جدیدترین متد تصفیه آب در دنیا است و کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای بیابانی از همین متد استفاده می کنند. کشور ما نیز که با کمبود آب مواجه است می تواند از این روش استفاده کند. ما از این سیستم برای مناطق مناطق کم آب مثل سیستان و بلوچستان استفاده کرده ایم.

شرکت شما چه دغدغه هایی دارد و چه برنامه ای برای رفع آن پیشنهاد می کنید چه انتظاری از نهادهای حمایتی دارید؟

تغییر در قوانین جاری کشور از سوی وزارت خانه ها و تغییرات نرخ ارز از جمله مهمترین دغدغه های ما است.

همچنین باید همانگی بین وزارت صنعت و نیرو و اقتصاد و دارایی صورت گیرد تا کالاهایی که غیر مرغوب و بی کیفیت هستند وارد کشور نشوند و شرکت های واجد شرایط بتوانند کارهای صحیح جاری کشور را انجام دهند.