نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بعد از تجربه حضور حداقلی شرکت های خارجی در دوران شیوع کرونا ایران آگروفود بیست ونهم حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی را با هم دارد

نشاط نمایشگاه ایران آگروفود و استقبال شرکت های تولیدی و متخصصان پس از دو سال کرونا و رکود نمایشگاهی، نوید تحولات قابل توجه در رشد تولید مواد غذایی، صادرات محصولات ایرانی و افزایش تعداد قراردادها و همکاری های گسترده در بازار را می دهد

نمايشگاه اگروفود امسال پس از 2 سال همه گیری کرونا با استقبال چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی و بازدیدکنندگان در حال برگزاری است و گزارش های میدانی از نمایشگاه صنایع غذایی امسال نشان می دهد که از نظر متراژ نمایشگاه که به 60 هزار متر مربع افزایش یافته، تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی نیز رشد بالایی داشته اند. همچنین استقبال بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بسیار بالا بوده و موجب نشاط و تحرک قابل توجهی در بین شرکت های تولید کننده، کارشناسان، متخصصان و عوامل بازار مواد غذایی شده است و بازدیدکنندگان معتقدند که این حضور موثر و استقبال کم نظیر می تواند عواید و رشد قابل توجهی در تولید، قراردادها، همکاری ها، افزایش فروش و صادرات محصولات صنایع غذایی ایران داشته باشد و سطح مذاکرات و گفت وگو نشان می دهد که تحرکات قابل توجهی را در بازار صنایع غذایی و صادرات آن در طول یکسال آینده شاهد خواهیم بود.
در گزارش حاضر علاوه بر گفت وگو با چند تن از بازدیدکنندگان و افراد حاضر در نمایشگاه، به بررسي نظرات مشارکت‌کنندگان پرداخته شده و همچنین نظرات لادن ملکي مدير و برگزارکننده توانمند و توسعه‌گراي نمايشگاه اگروفود ارائه شده است.
گزارش نظرات مشارکت کنندگان در نمايشگاه ايران اگروفود 2022 را با گفته‌هاي يکي از مدیران برجسته اين صنعت آغاز مي‌کنيم.ولی الله داوود ابادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه در ایران نقش نمایشگاه ها را اساسی دانست و گفت: نمایشگاه ها محل تجمع افراد متخصص، غیر متخصص، بازدید کننده و مصرف کننده هستند و تعاملاتی که بین صنایع و مشتریان و همکاران به وجود می آید بسیار اثر گذار و سود آور است. اما نمایشگاه علاوه بر تبلیغات بیشتر برای محصولات ایرانی باید زمینه ساز طرح مشکلات و رفع موانع تولید باشد ومسوولان در حمایت از تولید و رفع موانع و رشد دستاوردها و استانداردها و تامین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی کمک کنند. مثلا صنعت ما به بسته بندی ها و جعبه های کارتونی نیاز دارد خب ما در نمایشگاه کارتون نیز شرکت کرده تا بتوانیم همکاران بهتری را انتخاب کنیم و شرکت مورد نیاز خود را انتخاب و همکاری کنیم این موضوع قطعا به رشد قراردادها و تولید کشور کمک خواهد کرد .
وی افزود: از استان های دیگر نیز در این نمایشگاه حاضر می شوند و قرار داد هایی بسته میشود و تاکید ما این است که هر سال در جهت هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه اقداماتی انجام شود. برای راحتی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان تلاش هایی صورت گیرد. در سال های قبل کرونا که در تمام جهان همه گیر شده بود باعث رکود نمایشگاه ها شد ولی خوشبختانه از پارسال دوباره شروع به کار کردند و از امسال با تلاش بیشتر شاهد برگزاری بهتر نمایشگاه هستیم. ابزار های مهم نمایشگاه ها تبلیغات است ما چند سال است که در نمایشگاه ها شرکت میکنیم ولی تبلیغات چندانی نداریم ولی در کشور های دیگر از شش ماه جلو تر شروع به تبلیغات وسیع حتی در کشور های دیگر می‌کنند تا بازار و ذهن مشتریان و مخاطبان آماده شود و نتیجه بهتری از نمایشگاه گرفته شود. لذا لازم است که قبل از برگزاری نمایشگاه ها، تبلیغات لازم انجام شود تا مشارکت و برگزاری پرشور و موثری را شاهد باشیم.
قاسمی یکی از متخصصان صنعت مواد غذایی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاري نمايشگاه موفقي هستيم؛ افزود: با سپری شذن بحران کرونا، شاهد رونق در صنعت مواد غذایی هستیم و شرکت ها تمایل زیادی برای ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود دارند از این جهت شاهد برگزاری باشکوه نمایشگاه امسال آگرفود هستیم. شرکت ها انتظار دارند که هزینه های سال های قبل و همچنین کاهش درآمد خود را جبران کنند و شاهد نشاط و تحول و رونق صنایع غذایی کشور باشند و در دوره ای که جهان با رشد قیمت محصولات صنایع غذایی مواجه هستند به رفع مشکلات کمک کرده و درآمد قابل توجهی برای شرکت های ایرانی ایجاد نمایند.
خانم مصطفوی ساکن شهر مشهد یکی از کارافرینان فعال در صنعت مواد غذایی و کشاورزی به اخبار نمایشگاه ها گفت: دیدن مدیران و برندها در اينجا، هرساله افتخار بزرگي است که نصيب ما مي‌شود. ولي هدف اصلي از حضور در نمايشگاه اين است که بتوانيم بازار کار جديد ايجاد کنيم، برندينگ داشته باشیم و به ديگران محصولات‌مان را بشناسانيم و نمايشگاه اگروفود با سابقه و اعتباري که دارد به بنگاه‌هاي اقتصادي در توسعه کسب و کار و ايجاد برند کاملا کمک مي‌کند.
يکي از نکات بارز نمايشگاه امسال حضور پر رنگ غرفه‌داران و بازديدکنندگان خارجي بود. موضوعي که اتفاقا با استقبال شرکت‌هاي ايراني هم روبرو شده است. در گوشه و کنار نمایشگاه می توان بازدیدکنندگان خارجی از چین و هند گرفته تا کشورهای اروپایی را مشاهده کرد. تعداد افراد چینی و هندی و سایر کشورهای خارجی که در محل نمایشگاه حاضر بودند، کاملا چشم گیر بود.
در همین ارتباط آقای همتی از کارشناسان صنعت مواد غذایی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها در گسترش مناسبات تجاری با کشورها و تعامل با جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: کشورهایی نظیر چین، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هلند و برزیل و سایر کشورهای دارای صادرات توسعه یافته پیشتازان برگزاری نمایشگاه های بین المللی به شمار می آیند. نمایشگاه ابزار بسیار مهمی برای نمایش تولیدات به مصرف کنندگان داخلی و خارجی و ارائه راهکارهای مناسب برای تولیدات بیشتر و همچنین پیشنهادات بیشتر به مصرف کنندگان و تجار تبدیل شده و نمایشگاه محل مناسبی برای تبادل اطلاعات علمی بازرگانی و تجاری آنها است.
تقوی فر از فعالان این صنعت نیز اظهار داشت: امسال شاهد برپايي نمايشگاه پربارتري نسبت به دوره‌هاي قبلي هستيم و حضور شرکت‌ها پررنگ‌تر است. البته اين موضوع سبب شده فضاي کم‌تري به مشارکت کنندگان اختصاص يابد.
شمشیری روزنامه نگار و تحلیلگر اقتصادی نیز در مورد موضوعات مورد توجه نمایشگاه های بین المللی گفت: علاوه بر موضوعات عمومی و شکلی نمایشگاه، یعنی نمایش دستاورها و محصولات، آشنایی با آخرین استانداردها، فناوری ها و روش های بازاریابی، همکاری های داخلی و بین المللی و درخواست از دولت و نهادهای متولی صنعت و تجارت، نکات دیگری نیز باید در حاشیه نمایشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. از جمله به بهانه نمایشگاه صنایع غذایی، باید به موضوع استراتژی صنعت غذای ایران، منطقه، کشورهای همسایه و جهان با هدف ایجاد امنیت غذایی برای بشر، رعایت محیط زیست، رفع سوء تغذیه و قیمت های مناسب برای کمک به معیشت خانوارهای متوسط و کم درآمد جامعه و رفع فقر توجه شود. همچنین حفظ منابع آب و زمین و اراضی و مراتع برای نسل های آینده، کنترل جمعیت و کاهش زباله های حاصل از بسته بندی محصولات غذایی، کنسروها و ظروف پلاستیک که در سراسر جهان و حتی دریاها و اقیانوس ها پراکنده هستند، باید مورد توجه باشد. باید بسته بندی صنایع غذایی تغییر کند. اگر ملاک ما رعایت بهداشت و امنیت جامعه و کمک به تغذیه سالم انسان هاست نه تنها باید خاک سالم داشته باشیم و منابع آب را حفظ کنیم بلکه جهان نباید با انبوه زباله ها مواجه شود. باید موادی در بسته بندی ها و بطری ها و قوطی های کنسرو استفاده شود که در طبیعت تبدیل به مواد دیگر شود و برای ده ها سال عامل زشتی محیط زندگی و طبیعت نباشد. باید سازمان های بین المللی و مهندسان پلیمر و پتروشیمی و متخصصان بسته بندی فکری برای این مشکلات کنند و کره زمین را از خطر این همه زباله نجات دهند. دلیلی ندارد که برای رفاه امروز و بهداشت و سلامت بشر امروز، برای سال های بعد شاهد انبوه زباله و بسته بندی های نامناسب مواد غذایی در جهان باشیم.
لادن ملکی مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه و مجری نمایشگاه ایران آگروفود 2022 با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت های داخلی و خارجی و مشارکت 17 کشور و 95 شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی ایران آگروفود 2022 افزایش مشارکت شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال را نشانه رشد تعداد و فضای نمایشگاهی در سال جاری ارزیابی کرد که نسبت به سال های قبل که با پدیده کرونا مواجه بوده ایم رشد قابل توجهی داشته است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزي، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته  “ایران آگروفود 2022” پس از تعدیل محدودیت ها و ملاحظات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ با استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان داخلی و کشورهای خارجی همراه بوده است. ۵۷۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۹۵ شرکت خارجی یا نمایندگی آنها در کل فضای تحت پوشش نمایشگاه به وسعت ۶۰ هزار متر مربع از اخرین دستاوردهای خود رونمایی می کنند.
لادن ملکی مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه در گفت و گو با اخبار نمایشگاه ها با بیان این مطالب گفت: با توجه به اهمیت مواد غذایی و نقش منحصر به فرد آن در حیات فردی و مناسبات اجتماعی و از سوی دیگر با عنایت به اینکه روند رو به افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشورمان که تامین کننده مواد اولیه صنایع تبدیلی و غذایی محسوب شده با تحقیق و به کارگیری دانش فنی روز و منابع خدادادی میسر شده و در همین راستا صنایع تبدیلی بسته بندی و نگهداری محصولات غذایی نیز همسو و همگام با این رشد، فعالیت گسترده‌ای را در این بخش از صنعت بر عهده دارند. بی‌تردید برگزاری نمایشگاه های بین المللی تخصصی در این زمینه یکی از بهترین و موثرترین راهکارها جهت انتقال دانش فنی روز و تبادل اطلاعات و بازاریابی در زمینه های مختلف این صنعت گسترده و مهم است که نهایتا منجر به رشد سطح این صنعت و ارتقاء کمی و کیفی تولید در کشورمان در راستای امر توسعه صادرات غیرنفتی می شود و از طرف دیگر برگزاری چنین نمایشگاهی جایگاه مناسبی را جهت ارائه توان و ظرفیت تولید و صادرات کشورمان و ارائه نوآوری‌های و تازه های بازار در ایران به تجار و بازرگانان خارجی ایجاد می نماید.
ملکی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه امسال پس از تعدیل محدودیت ها و ملاحظات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ از استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان داخلی نیز برخوردار بوده است و شرکت کنندگان و تولیدکنندگان مطرح داخلی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه فرآورده ها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، ماشین آلات، تجهیزات و تکنولوژی های صنایع غذایی، بسته بندی و واحد های تحقیقاتی و پژوهشی در معرض دید دست‌اندرکاران و متخصصان خواهند گذاشت.
وی افزود: شرکت کنندگان و بازديدکنندگان متخصص از نمايشگاه با آخرين دست آوردهای علمی و صنعتی شرکت کنندگان و تولید کنندگان داخلی و خارجی در زمينه های موضوعی نمايشگاه، تشويق و ترغيب توليد كنندگان براي رقابت سالم و هدفمند در عرصه اين صنعت و ايجاد فضا جهت ارتباط مستقيم توليد كنندگان با متخصصین برگزار می شود.
ملکی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده شرکت های خارجی در نمایشگاه ایران آگروفود اظهار داشت: خوشبختانه پس از یک وقفه موجه و عدم حضور دو ساله شرکت کنندگان خارجی مجددا در سطح قابل قبولی با تلاش‌های مستمر برگزار کننده و شریک تجاری خارجی این نمایشگاه، شرکت کنندگان خارجی در قالب پاویون رسمی یا گروهی از آلمان، ایتالیا، برزیل، بلاروس، روسیه، هلند و هند و سایر شرکت کنندگان یا نمایندگی های ایشان از ۱۷ کشور اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، برزیل، بلاروس، بلژیک، ترکیه، تونس، دانمارک، روسیه، سوئیس، فرانسه، هلند و هند بار دیگر در نمایشگاه ایران آگروفود ۲۰۲۲ حضور خواهند یافت.
مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه تصریح کرد: این نمایشگاه با اهدافی چون ارتقاء سطح دانش فنی و فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات و تم های نمايشگاه، معرفی توانمنديها و پيشرفت های کشورمان در زمينه های صنعت موضوعی نمايشگاه، ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غير نفتی کشور، آشنائی با آخرین دستاوردهای فناوری، استانداردها، سلایق و شاخص های موجود در بازار و سلیقه مشتریان و مصرف کنندگان برگزار می شود.
وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر در برگزاری نمایشگاه ایران آگروفود ۲۰۲۲ این است که پیش از ثبت نام و جانمایی کلیه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی تدوین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در اختیار متقاضیان مشارکت قرار گرفت، تا شرکت‌کنندگان کماکان بیش از هرچیز رعایت این نکات را در راستای حفظ سلامت عمومی مد نظر داشته باشند.
مدیر اجرایی شرکت پالار سامانه گفت: حضور گسترده و هدفمند مجدد تشکل ها و انجمن ها فعال صنایع غذایی با اعضای زیر مجموعه خود به طور اخص انجمن ارگانیک ایران، انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران به صورت گروهی و در سالن های اختصاصی از ویژگی های ارزشمند این نمایشگاه است؛ بر پایی پاویون شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نیز توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری قطعا همچون همیشه بر غنای این نمایشگاه خواهد افزود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه بازدید حداکثری متخصصان و دست‌اندرکاران و نشست های تخصصی در قالب مذاکرات بی توبی در این گردهمایی چهار روزه می باشد.