نمایشگاه ها

حسین حسینی پناه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گل گندم دشت کویر

حسین حسینی پناه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گل گندم دشت کویر تصریح کرد: برند سونتین؛ بهترین نودل از لحاظ بسته بندی کیفیت و کمیت در ایران – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شرکت کشت و صنعت گل گندم دشت کویربا برند سونتین، یکی از شرکت های معتبر و مطرح در زمینه تولید محصول غذاهای آماده نودل است. این شرکت به خاطر بسته بندی، کیفیت و کمیت متفاوت خود نسبت به رقبا در بازار ایران، بهترین نودل را عرضه می کند و به گفته حسین حسینی پناه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گل گندم دشت کویر، نودل تولید این شرکت، نودل واقعی است و مطابق با یکی از شعار های  این شرکت،  برند سونتین، طعم واقعی نودل را  به مردم ارائه می‌دهد.

این شرکت در حال حاضر پنج طعم مختلف گوشت، مرغ، سبزیجات و دو طعم مختلف بوقلمون و مرغ کاری ایتالیایی را اختصاصا برای بازار ایران تولید می‌کند و برای اولین بار در دنیا نودل با طعم بوقلمون و نودل با طعم مرغ کاری ایتالیایی را تولید کرده است.

در این زمینه با حسین حسینی پناه مدیرعامل شرکت کشت و صنعت گل گندم دشت کویر گفت وگویی انجام داده ایم که از نظر مخاطبان گرامی می گذرد.

خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که شرکت کشت و صنعت گل گندم چه محصولاتی را تولید و عرضه می کند؟

محصول تولیدی ما انواع نودل با طعم های مختلف با برند سونتین یا هفده است. ما از سال  ۹۲ تولید خود را آغاز نمودیم و ابتدا چون کارخانه ما در منطقه ویژه اقتصادی یزد است با تمرکز بر بازار های صادراتی شروع به کار کردیم و در چندسال گذشته نیز برای حضور در بازار داخلی فعالیت های خود را شروع کرده ایم تا به بازار ایران و مصرف کننده ایرانی نیز محصولات خود را عرضه کنیم و بازار های داخلی را نیز پوشش دهیم.

در حال حاضر پنج طعم مختلف گوشت، مرغ، سبزیجات و دو طعم مختلف بوقلمون و مرغ کاری ایتالیایی را اختصاصا برای بازار ایران تولید می‌کنیم و برای اولین بار در دنیا نودل با طعم بوقلمون و نودل با طعم مرغ کاری ایتالیایی در شرکت ما تولید می‌شود.

این دو محصول صادر نمی‌شوند؟

خیر این دو محصول ما مخصوص بازار ایرانی تولید می‌شودو برای اولین بار در دنیا نودل با طعم بوقلمون و نودل با طعم مرغ کاری ایتالیایی در شرکت ما برای بازار ایران تولید می‌شود.

در بحث صادرات شرکت شما به چه کشور هایی صادرات دارد؟

شرکت ما کشور های منطقه را پوشش می‌دهد در حال حاضر به کشورهایی مانند امارات، لبنان، قطر، عراق، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان صادرات داریم

شرکت شما شعبه خارج از کشور دارد؟

ما در عمان و عراق شعبه داریم . دفتر شرکت ما در عمان برای بحث صادراتی به بعضی از کشور های خلیج فارس و دروازه ی ورود به آفریقا است و شعبه شرکت ما در کشور عراق هم برای پوشش دادن و نفوذ در کشورهایی مثل سوریه و ترکیه است.

پس سونتین در زمینه ی ارز آوری به داخل کشور بسیار فعال است؟ در زمینه صادرات با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

بخش فروش در قسمت صادرات ما قوی است.  اما در بخش صادرات به دلیل برگشت ارز و قوانینی که وجود دارد با مشکلاتی مواجه هستیم.  مثلا ما به کشور عراق و افغانستان کالا صادر می‌کنیم  اما پول محصول خود را به دلار و یورو نمی‌گیریم و تماما معاملات با ریال انجام می‌شود و تمام همکاران حوزه صادرات چه در مواد غذایی، چه صنعت فولاد و چه صادرات صنعت ساختمانی و … نیز همین مشکل را دارند و تمامی دریافت مبلغ فاکتورهای ما به صورت ریالی است منتها بانک مرکزی تعهد ارزی برای ما در نظر می گیرد.

به عبارت دیگر، بانک مرکزی در مقابل کوتاژهای گمرکی و صادراتی ما بعد از سه ماه، یا شش ماه یا یک سال تعهد ارزی در نظر می گیرد و بابت  ارزی که ما دریافت نکردیم از ما طلب بازگشت ارز صادراتی می‌کند. بنابراین در این بحث امسال سعی کردیم کمتر وارد موضوع صادرات و گرفتاری های آن شویم که تعهدات ارزی ما بالا نرود. چون باید خود ما از بازار آزاد ارز تهیه کرده و به بانک پرداخت بکنیم و این از لحاظ  سودی برای ما ندارد و این جزو مشکلات عمده شرکت ما در بحث صادرات است.

بفرمایید کالا های برند سونتین چه ویژگی دارند و جایگاه خود را در بازار چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نودل ما با تحقیقات کامل و فرمولاسیون روز دنیا با خط تولید تمام اتوماتیک تولید می شود و تمام نکات از تهیه مواد اولیه ی خوب با کیفیت عالی گرفته تا بحث مشتری مداری و سرویس خدمات مشتریان  یا پشتیبانی فروش کاملا با دقت و توجه به جزئیات بررسی می‌ شود و مشخصه ی  برند ما کیفیت محصولات ماست. نودل ما نودل واقعی است و در بازار ایران متاسفانه بسیاری از تولیدات نودل واقعی نیست و متاسفانه نودل واقعی و کیفیت نودل واقعی را نمی‌شناسند . ولی مطابق با یکی از شعار های کشت و صنعت گل گندم دشت کویر با برند سونتین، طعم واقعی نودل را  به مردم ارائه می‌دهیم. چه در زمینه رشته های آردی و چه در طعم چاشنی ها اقدامات موثری انجام داده و این طعم و مزه را ایرانیزه کرده ایم.

نه آنچنان مانند شرق آسیا که مهد نودل است و نه طعمی کاملا ایرانی که خصوصیت اصلی شرق آسیایی بودنش را از دست بدهد، محصولی متعادل ارائه داده ایم.  به طوری روی چاشنی ها کار کرده ایم و محصولات ما با دو  چاشنی و دو بسته بندی وجود دارد که یک طعمی چیلی است برای افرادی که ذائقه تند تری  دوست دارند و یک بسته بندی برای سلیقه های دیگر با طعم ملایم در نظر گرفته ایم. بنابراین  در بسته بندی های ما بجای یک چاشنی دو چاشنی استفاده کرده ایم و از لحاظ بسته بندی نیز کیفیت ما نسبت به دیگران متفاوت است و از لحاظ وزنی هم ده گرم از تمام برند های داخل بازار چه داخلی و چه وارداتی بیشتر است‌ و ما از لحاظ کیفیت این ادعا را داریم.

ما تنها مجموعه ای هستیم که به صورت تخصصی بر روی نودل کار می‌کنیم و نودل برای ماست و خواستگاه ما نودل است بنابراین تعصب و عرق خاصی نسبت به نودل داریم و اعلام می‌کنیم که بدون شک بهترین نودل ایران را چه از لحاظ بسته بندی چه از لحاظ کیفیت چه از لحاظ کمیت در ایران به مردم عزیز کشورمان ارائه می‌کنیم.

در بحث قیمت گذاری، قیمت محصولات شما نسبت به رقبا چقدر تفاوت دارد؟ و آیا در فروشگاه های زنجیره ای سونتین توزیع می‌شود؟

با وجود کیفیت بهتر و کمیت بیشتر نسبت به رقبا، قیمت محصول ما با تمامی رقبا برابر است و محصول خود را باکیفیت و کمیت بیشتر و قیمت کمتر در دسترس هم میهمان عزیزمان قرار داده ایم و در فروشگاه های رفاه، اتکا، هایپراستار، و چند فروشگاه زنجیره ای توزیع می شود.

در زمینه اشتغال زایی شرکت شما چه اقداماتی را انجام داده است؟

ما از روزی که شروع به کار کردیم از سال ۹۲ تا سال ۹۹ سعی کرده ایم رو به جلو حرکت کنیم مجموعه ی ما از روز اول تا امروز روند توسعه و رو به رشد خود را از لحاظ نفرات و استخدامی داشته و خوشبختانه هنوز هم رو به جلو است ما از بخش اصلی کارخانه که کارکنان تولید زحمت کش ما مشغول به کار هستند تا بخش تأمین و دپارتمان خرید و دپارتمان بازرگانی و بخش مارکتینگ با دوستان زیادی همکاری می‌کنیم و خوشبختانه همه دوستان جوان با استعداد و تحصیل کرده ای هستند و همچنان رو به جلو هستیم و به صورت مستقیم ۷۰ نفر و به صورت غیر مستقیم با ۲۰۰ نفر همکاری داریم.

چه طرح های توسعه ای در دست اقدام دارید و قصد دارید در کدام کشورها شعبه های جدید خود را راه اندازی کنید؟

برای تولید خود خط جدیدی را خریداری کرده ایم برای همین محصول نودل که در همین چندماه آینده راه اندازی خواهد شد و برای بحث بازرگانی نیز علاقه نشان می‌دهند و حتما هستیم و برای کشور هایی مثل امارات بخاطر مشکلات سیاسی که در ماه های اخیر پیش آمد روند کار دفتر و نمایندگی ما در آنجا متوقف شد ولی در کشور قطر کار هایی انجام داده ایم و مشغول رایزنی هستیم و در کشور امارات همینطور و در کشور های آفریقایی نیز فعالیت های داریم.  در مورد نوع محصولات هم ما روزانه با پلتفرم هایی که موجود است در فضای مجازی ما روزانه با مشتریان و مصرف کنندگان نهایی خود در ارتباط هستیم و از این عزیزان بازخورد می‌گیریم برای  به روز کردن محصولاتمان و مطمئنا محصولات جدیدی را طی ۱۴۰۰ به سبد خود اضافه می‌کنیم که در همین راستای غذا های فوری که در ایران تاکنون نه تولید شده و نه به بازار عرضه شده است و چند محصولی که ارائه می‌دهیم برای اولین بار در دنیاست که در رده غذاهای فوری وجود دارد منتها محصولاتی به غیر از نودل خواهد بود.

تاکنون در چند دوره از نمایشگاه های ایران آگروفود شرکت نموده اید و هدف شما از شرکت در این نمایشگاه چیست؟

ما  امسال اولین سالی است که در نمایشگاه ایران آگروفود شرکت کرده ایم زیرا بررسی ما از بازار ایران به نوعی  دیگر بوده است که بیشتر به بازار های  صادراتی توجه داشته ایم و طی چندسال اخیر به بازار ایران ورود پیدا کرده ایم و به همین علت چون فعالیتی نداشتیم نمی‌توانستیم شرکت بکنیم و جوابگو باشیم به دوستان داخلی ولی با ملاحظه علاقه و آشنایی بیشتر مردم با محصول نودل آمدیم در بازار داخلی و امسال به صورت رسمی و برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا کردیم.