EXHIBITIONS NEWS

نمایشگاه ها

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته برگزار می‌شود – اخبار نمایشگاه ها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته در روزهای 13 تا 16 دی ماه در محل نمایشگاههای دائمی تهران خبر داد

به گزارش پانا، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درنشستی خبری اظهار کرد: فعالان صنعت چاپ با وجود شیوع بیماری کرونا به فعالیت خود ادامه داد و بخشی از فعالان این صنف کار تهیه ماسک، جعبه‌های بسته‌بندی و لوازم مربوط به تولید و بسته‌بندی الکل و غیره را برای عرضه به بازار فعالانه انجام دادند.

وی افزود: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته با حضور 190 شرکت و در 7 سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد و با توجه به ریزش اغلب نمایشگاه‌ها این نمایشگاه با رشد مواجه است.

ابوالحسنی تاکید کرد:‌ بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته پذیرای مخاطبان خاص و تخصصی خواهد بود و این فرصت هم برای غرفه‌داران فراهم است که مخاطبان تخصصی بیشتری را به نمایشگاه دعوت کنند.

وی با اشاره به وابستگی 75 درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات گفت:‌ ثبت سفارش واردات مواد اولیه اکنون با مشکل مواجه است.

رئیس چاپخانه‌داران تهران تصریح کرد:‌ در بخش تولیدات شامل فیلم‌های پلیمری تکنولوژی مناسبی وجود دارد اما پتروشیمی مواد خام را به خارج صادر می‌کند و برای تولیدکنندگان داخلی نیز گران عرضه میشود به همین دلیل مذاکراتی با وزارت صمت و ارشاد صورت گرفته است تا پ پ با نرخ مناسبتری در اختیار انها قرار گیرد.

بهنام نجفی مدیر فنی برگزاری نمایشگاه نیز گفت: پلت فرمی طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان آخرین اخبار نمایشگاه را بازدید کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس iroxpo.com به صورت مجازی از نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از نمایشگاه اظهار کرد: با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و به روز دنیا که از کشور آلمان خریداری شده است امکان بازدید مجازی فراهم شده است و علاقه‌مندانی که امکان بازدید حضور ندارند می‌توانند به صورت مجازی بازدید داشته باشند و حتی غرفه‌دارانی که به دلایلی تمایل به حضور ندارند به صورت آنلاین در این نمایشگاه شرکت کنند.

غلامرضا شجاع، مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه کرونا اکنون به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، اظهار کرد:‌ رعایت قوانین و مقررات سخت‌گیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دستور کار قرار گرفته است و در تمامی 7 سالن برگزاری نمایشگاه این پروتکل‌ها رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ نگاه ما در برگزاری این نمایشگاه مالی و سودآوری نیست بلکه درصدد هستیم تا برگزاری این نمایشگاه فرصتی را برای اهالی آن فراهم کنیم تا از دستاوردهای جدید در این حوزه بهره‌مند شوند.

شجاع به اشاره به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی ایران اظهار کرد:‌ ایران از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک در منطقه دارد و امکان استفاده از ترانزیت هوایی و زمینی در کنار دسترسی به کشورهای منطقه اوراسیا با 400 میلیون نفر جمعیت که همگی عضو اکو هستند ظرفیتی بزرگ و اقتصادی برای کشور است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از آن به درستی بهره‌برداری کرد.

مدیر تشریفات برگزاری نمایشگاه عنوان کرد:‌ توجیه اقتصادی مناسبی برای انجام تولیدات کیفی و مناسب با هدف دستیابی به بازار صادراتی وجود دارد واین فرصتی است که در طول برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در ارتقای کیفیت صنعت چاپ و بسته‌بندی موثر است، اظهار کرد:‌ ماشین‌الات صنعت چاپ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به ارتباط این صنعت با بسته‌بندی صنایع غذایی و دارویی نقش مهمی در بهبود وضعیت صنایع وابسته به آن نیز خواهد داشت.

کرونا فرصت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را حذف کرد

شجاع در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تاثیرات نامطلوب کرونا بر حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: کرونا فرصت حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را از بین برده است و این امیدواری وجود دارد که با کاهش میزان بازدیدکنندگان فرصت حضور برای بازدیدکنندگان تخصصی فراهم شود و آمار بازدید آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که روز شنبه با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط برگزار می‌شود، عنوان کرد:‌ به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه روز شنبه با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط جلسه‌ای برگزار خواهد شد. در این جلسه از غرفه‌داران درخواست می‌شود تا مخاطبان تخصصی را به نمایشگاه دعوت کنند و این انتظار نباید تنها از برگزارکنندگان نمایشگاهی باشد تا بتوان نمایشگاهی قابل قبول ارایه داد.

شجاع با انتقاد از عملکرد شهرداری در تبلیغات نمایشگاهی اظهار کرد: این درحالی است که در کشور دوسلدورف آلمان شهرداری تمامی هزینه‌های تبلیغاتی نمایشگاهی را برعهده دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top