رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران در پیامهای مستقلی به نمایشگاههای در حال برگزاری در نمایشگاه بینالمللی تهران گفت: «راه برون رفت کشور از شرایط فعلی، تکیه به توان داخل و به ویژه ظرفیت عظیم نیروی انسانی در دانشگاهها، صنایع، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها و گذر از اقتصاد سنتی به اقتصادی است که ستونهای آن را فناوری و نوآوری تشکیل میدهد.»
ضرورت برندسازی در نمایشگاه آسانسور و پلهبرقی
در پیام دکتر بهمن حسینزاده به هشتمین نمایشگاه بینالمللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقالهها و قطعات و تجهیزات جانبی آمده است: روند رو به رشد ساخت و ساز واحدهاي مسكوني، تجاري و صنعتي و نياز جمعيت كشور به مسكن و خدمات مرتبط با آن موجب گرديده تا محصولات مرتبط با صنعت ساختمان طي سالهاي اخير سهم بیشتری در عرصه اقتصاد داشته باشند. صنعت آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته نیز بدليل نياز جامعه، سياستهاي دولت در انبوه سازي و همچنين افزايش سطح خدمات در كاربردهاي مختلف مسكوني و تجاري به يكي از صنايع پر مخاطب تبديل گشته و طي سالهاي اخير رشد قابل توجهي در عرصه توليد آنان و همچنين انتقال تكنولوژي و پويايي اين صنايع در كشور ايجاد شده است.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش این صنعت ضرورت برگزاری نمایشگاههای اختصاصی و بینالمللی در این حوزه ایجاد گردیده است.
نقش نمایشگاهها برای ایجاد فرصتهای بازاریابی، فروش، برندسازی و شبکه سازی بسیار حائز اهمیت است و هشتمین نمايشگاه بينالمللي آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله ها، قطعات و تجهيزات جانبی به عنوان پلتفرم بزرگی برای ایجاد تعامل و همکاری میان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع با شرکتهای دانش بنیان، متخصصان و مشتریان در فضایی حرفهای منجر به خلق ارزش در اکوسیستم کارآفرینی کشور خواهد شد.
سیاست شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ج.ا.ایران در سال جاری، حمایت هر چه گسترده تر از کلیه فعالان تولیدی، خدماتی و تجاری در کشور است که در نهایت به رونق اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برگزاری نمایشگاههای تقاضا محور و ارائه نیازهای فناوری دستگاههای بزرگ صنعتی و اجرایی کشور به جامعه بزرگ دانشگاهی و دانشبنیان داخلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. سیاست دیگر شرکت، کمک به حضور فعال و گسترده کسب و کارهاینوپا و همچنین شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاههای داخلی و خارجی است که این نمایشگاه با برنامههای متنوع خود، این سیاستها را به خوبی پیگیری میکند.
معتقدم راه برون رفت کشور از شرایط فعلی، تکیه به توان داخل و علیالخصوص به ظرفیت عظیم نیروی انسانی داخلی در دانشگاهها، صنایع، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها است و گذر از اقتصاد سنتی و منبعمحور، به اقتصادی که ستونهای آن را فناوری و نوآوری تشکیل میدهد، میبایست سرلوحه اقدامات در بخشهای دولتی و خصوصی قرار گیرد.
در پایان ضمن ابراز خرسندی از تداوم برپایی این نمایشگاه، امیدوارم همکاری همه مجموعههای خدماتی، تولیدی، بازرگانی و دانشگاهی کشور منجر به رشد روزافزون اقتصادی مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در کشور شده و شاهد رشد و بالندگی ایران اسلامی عزیز باشیم.
صنایع قیر و آسفالت و سیمان زیربناهای توسعه
دکتر حسینزاده همچنین به فعالان صنعت قیر و آسفالت و سیمان به مناسبت برگزاری «یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، سیمان، بتن ، عایقها و ماشینآلات وابسته» پیام داده است: به طور کلی جادهها و راههای ارتباطی هر کشوری ، شريانهای حياتی اقتصادی آن کشور را تشکيل میدهند که به طور مستمر نيازمند تعمير، بازسازی و بهسازی هستند.
کشور پهناور ایران نیز دارای راههای شوسه و مرزهای زمینی طولانی است بر این اساس برای ایجاد یک شبکه کارآمد راهسازی نیازمند برنامهریزیهای دقیق جهت حفظ و نگهداری آن است و با توجه به محدودیت سرمایه و بودجه در کشور و نیز لزوم حفاظت از سرمایههای موجود ملی ، با بهبود کیفیت و بالابردن عمر رویههای آسفالت و به کارگیری فناوریهای نوین میتوان به این مهم دست یافت که به طور حتم نیاز مند ارتقاء سطح دانش فنی و اجرای صحیح و اصولی پروژههای عمرانی میباشد .
در همین راستا نقش نمایشگاهها برای ایجاد فرصتهای بازاریابی، فروش، برندسازی و شبکه سازی بسیار حائز اهمیت است و یازدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشینآلات وابسته به عنوان پلتفرم بزرگی برای ایجاد تعامل و همکاری میان تولیدکنندگان و صاحبان صنایع با شرکتهای دانش بنیان، متخصصان و مشتریان در فضایی حرفهای منجر به خلق ارزش در اکوسیستم کارآفرینی کشور خواهد شد.
سیاست شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ج.ا.ایران در سال جاری، حمایت هر چه گستردهتر از کلیه فعالان تولیدی، خدماتی و تجاری در کشور است که در نهایت به رونق اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برگزاری نمایشگاههای تقاضا محور و ارائه نیازهای فناوری دستگاههای بزرگ صنعتی و اجرایی کشور به جامعه بزرگ دانشگاهی و دانشبنیان داخلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
سیاست دیگر شرکت، کمک به حضور فعال و گسترده کسب و کارهاینوپا و همچنین شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاههای داخلی و خارجی است که این نمایشگاه با برنامههای متنوع خود، این سیاستها را به خوبی پیگیری میکند.
شرکت سهامی نمایشگاههای جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خوشوقتی از تداوم برپایی این نمایشگاه، مراتب سپاسگزاری خود را از انجمنها، شرکتها و نهادهای دولتی و خصوصی که با مشارکت و حضور در این نمایشگاه و عرضه محصولات خود امکان برپایی این رویداد بینالمللی را فراهم نمودهاند، اعلام میدارد.