نمایشگاه ها

شرکت سکو ایران

شرکت سکو ایران، در اغلب پروژه های استراتژیک و بزرگ کشور، حضور مؤثری دارد

احمد پورفلاح، مدیرعامل و نایب رییس شرکت سکو ایران: شرکت سکو ایران، در اغلب پروژه های استراتژیک و بزرگ کشور، حضور مؤثری دارد

شرکت سکو ایران، کار خود را قبل از انقلاب و با پروژه شهرک اکباتان شروع کرده و بیش از پنجاه سال قدمت دارد. این شرکت در اغلب پروژه های استراتژیک، شانس همکاری داشته و نمای ساختمان آخرین وزارتخانه ای که در ایران ساخته شد، یعنی وزات مسکن، راه و شهرسازی را ساخته است. همچنین در تمامی بیمارستان هایی که بعد از انقلاب در تهران ساخته شده مشارکت داشته است.
در این زمینه، جهت آشنایی با فعالیت های شرکت سکو ایران، نشریه اقتصاد و نمایشگاه در حاشیه نمایشگاه درب و پنجره، با احمد پورفلاح، مدیرعامل و نایب رییس شرکت سکو ایران، گفت وگویی انجام داده است.

ضمن معرفی خود، فعالیت های شرکت سکو ایران را تشریح کنید.
– احمد پورفلاح، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت سکو ایران، رئیس اتاق ایران و ایتالیا و همچنین از مؤسسان و بنیان گذاران خیریه محک و مشاور عالی ریاست اتاق ایران هستم. «سکو» یک نام ایتالیایی است که از سال 1930 در ایتالیا شروع به تولید پروفیل بدون استفاده از جوش کرده است. به تدریج استفاده از این محصول در دنیا گسترش شد و امروزه در حدود پنجاه کشورجهان از جمله ایران با تکنولوژی سکو، پروفیل تولید می کنند و آن را تبدیل به انواع سازه های سبک ساختمانی مانند درب، پنجره، سقف، نما، کرکره، نرده و… می نمایند.
شرکت سکو ایران چه جایگاهی در بازار دارد و در چه پروژه هایی مشارکت نموده است؟
قبل از انقلاب و با پروژه شهرک اکباتان کار را شروع کردیم و بیش از پنجاه سال در بازار ایران قدمت فعالیت داریم. علاوه بر ساخت بیمارستان ها، برخی ساختمان ها و وزارتخانه ها، در ساخت ایستگاه های مترو تهران و مشهد نیز مشارکت داشته ایم. بعد از سیستم گالوانیزه که از سیستم سکو در آن استفاده می کنیم، وارد خط تولید PVC شدیم. در پروژ ه مسکن مهر نیز به دلیل افزایش تقاضا برای PVC، خط تولید ایجاد کردیم.
در حال حاضر، به دلیل اینکه PVC را با سرمایه کم می شود راه اندازی کرد، تعداد تولیدکنندگان در این حوزه افزایش یافته، و از حدود دوازده سال پیش، از سیستم الوماتک آلمان استفاده کرده ایم و خط تولید آلومینیوم را با حضور مدیران سکو ایتالیا، در قالب یک واحد صنعتی در پاکستان به نام سکو لاهور راه اندازی کردیم. علاوه بر سازه های ساختمانی که تنوع زیادی دارند، برای کارخانه های تولیدی دیگر مانند کارخانه آجرسازی، کارخانه سایپا، شرکت های هیوندایی و ایسوزو و… پروفیل تولید می کنیم.
محصولات شاخص شرکت سکو ایران چیست و چه نوآوری های را در این صنعت داشته اید؟
– ما همواره سعی کرده ایم تا با تلاش فراوان، نیازهای جامعه را برطرف نماییم. تولید درب و پنجره به دلیل دقت در اندازه گیری و ظرافت هایی که دارد، بسیار سخت است. سکو برای اولین بار در ایران، تنوع رنگ را برای درب و پنجره هایی که همیشه نقره ای یا قهوه ای بودند، ایجاد کرده و برای گسترش این محصول، مشوق هایی چون تخفیف 10 درصدی و تحویل زودهنگام را در نظرگرفتیم.
ما اولین کارخانه ای بودیم که درب و پنجره های ترمال بریک را با قابلیت جلوگیری از هدر رفت انرژی، ساخته ایم.
مجموعه ی سکو ایران، چه طرح هایی برای افزایش سرمایه گذاری و اشتغال زایی دارد؟
– ما در زمینه اشتغال زایی فعالیت های زیادی را انجام داده ایم و بسیاری از افرادی که در کارخانه های مختلف در حال فعالیت هستند، در مجموعه سکو آموزش دیده اند. سعی کرده ایم هم در اشتغال زایی و هم در صادرات، نقش خود را ایفا کنیم. ما به شعار خود که زیباتر کردن شهر بوده، عمل نموده ایم.
آیا محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر می کنید؟
در زمینه صادرات نیز حرفی اقداماتی داشته ایم. یک فروشگاه ورکشاپ در شهر باکو آذربایجان بر پا کرده ایم که از این طریق، درب و پنجره و ویترین اغلب مغازه ها را برای آنها تولید کرده ایم.
با چه هدف و رویکردی در نمایشگاه بین المللی درب و پنجره شرکت کردید؟
– در صنعت نمایشگاهی، ما قدیمی ترین برند این صنعت هستیم. تا امروز هر سال در این نمایشگاه و در سایر نمایشگاه های خارجی مانند استرالیا، مالزی، روسیه و امارات شرکت کرده ایم. با نمایشگاه همیشه ارتباط نزدیکی داشته ایم و حتی تولید درب و پنجره ها و تابلوهای نمایشگاه را شرکت ما انجام داده است.
ما همیشه سعی کرده ایم در محیط پیرامون خودمان تأثیرگذار باشیم چه از نظر سازه و چه از نظر کارهای مربوط به تشکل های صنفی و مدنی و خیریه. این صنعت فقط منحصر به تکنولوژی نیست بلکه مجموعه ای از هنر و تکنولوژی است و تولید محصولات پروفیل آن هم بدون جوش، کار بسیار دشوار و هنرمندانه ای است.