نمایشگاه ها

هدف لاک سیم افزایش بهره وری صنعت ایران و قطع وابستگی صنایع داخلی به محصولات خارجی است

یاشار مهدیزاد رئیس هیأت مدیره شرکت لاک سیم: هدف لاک سیم افزایش بهره وری صنعت ایران و قطع وابستگی صنایع داخلی به محصولات خارجی است

شرکت تولیدی و صنعتی لاک سیم در راستای ایفای نقشی مثبت و موثر در رشد و شکوفایی صنعت برق کشور  داشته است. این شرکت در طی فعالیت خود موفق به کسب دستاوردهای چون واحد نمونه کشوری در زمینه  تولید سیم لاکی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، واحد نمونه کیفیت در چهار سال متوالی و… شده است.

نشریه اقتصاد و نمایشگاه با یاشار مهدیزاد رئیس هیأت مدیره شرکت لاک سیم گفت و گویی انجام داده است:

لطفا خودتان را معرفی کرده، سوابق اجرایی و مدیریتی تان را شرح دهید؟
اینجانب یاشار مهدیزاد فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات و شبکه از دانشگاه فنی وین و فارغ التحصیل رشته مدیریت DBA ، به عنوان رئیس هیأت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت لاک سیم هستم .

تاریخچه تاسیس و فعالیت  شرکت خود را شرح دهید ؟ چه کالا و خدماتی ارائه می دهید ؟

شرکت تولیدی و صنعتی لاک سیم در راستای ایفای نقشی مثبت و موثر در رشد و شکوفایی صنعت کشور در دوران سازندگی، از بدو تاسیس در سال 1365 تا کنون، افزایش بهره وری صنعت ایران و قطع وابستگی صنایع داخلی به محصولات خارجی در زمینه سیم لاکی را هدف کار خود قرار داده است.

جهت  نیل به این هدف شرکت تولیدی و صنعتی لاک سیم با ظرفیت اسمی  سالیانه 8677 تن  تاسیس شد. از آنجایی که سیم لاکی یک کالای  واسطه ای (intermediate) است،کارایی و دوام محصول نهایی بستگی زیادی به کیفیت بالای سیم لاکی دارد. بنابراین با درایت مؤسسین اقدام به خرید بهترین ماشین آلات تولید سیم لاکی از سازندگان معتبر این حوزه در جهان یعنی ماشین‌های سیم نازک کنی از شرکت نیهوف( NIEHOFF) آلمان و ماشینهای تولید سیم لاکی از شرکت (MAG) اتریش نمودند تا به هدف خود یعنی تولید سیم لاکی  ( MAGNET WIRE) با بهترین کیفیت دست یابند.

شرکت لاک سیم از بدو  تاسیس تا کنون همواره سعی نموده است با اجرای طرح های توسعه ای  متعدد و افزایش ظرفیت اسمی سالیانه در حدود 16000 تن ، نیازهای مصرف کنندگان داخلی این کالا را با تولید انواع سیم لاکی گرد  مسی و آلومینیومی از سایز 0.10   الی  5.50  میلی متر و سیم لاکی تخت از سایز 3 الی 8 میلی متر مربع تامین نماید.

انواع سیم لاکی گرد و تخت مسی با ویژگی های خاص از نظر انواع عایق‌های لاکی و پوششی و نیز کلاس حرارتی متنوع که عبارت‌اند از :

الف) سیم های مختص به کمپرسورهای برودتی

ب) سیم های قابل لحیم کاری ( با عایق پلی اورتان PU))

ج) سیم های لاکی خود چسب (SELF BONDING) در انواع گرد

د) سیم های لاکی با کلاس حرارتی مختلف از 120 تا 200 درجه سانتیگراد.

محصولات شما چه ویژگی منحصر به فردی دارد ؟ در عرصه تولید و صادرات چه دستاوردهایی داشته‌اید ؟

تمام خطوط تولید شرکت لاک سیم مجهز به انواع  سیستم های کنترل در خط بوده تا حفظ کیفیت در تمام محصولات این شرکت را تضمین نماید.

علاوه بر توان تولید با استانداردهای مختلف بین المللی، شرکت لاک سیم استانداردها و الزامات خاص مشتریان خود را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان، برآورده نموده است.

گواهینامه ها و افتخارات :

  • واحد نمونه کشوری در زمینه تولید سیم لاکی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
  • لوح سپاس واحد تولیدی نمونه از موسسه استاندارد و تحقیقات استان گیلان از بدو تاسیس تاکنون
  • گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
  • دارنده پروانه واحد تحقیق و توسعه (R&B) از وزارت صنایع بخاطر داشتن کامل ترین تجهیزات ازمایشگاهی
  • واحد نمونه کیفیت در 4 سال متوالی (96-97-98-99)

همچنین این شرکت جهت حفظ و تضمین سیستم مدیریت خود موفق به اخذ  استاندارد های ISO 9001:2015   در حوزه مدیریت کیفیت , 14001:2015 در حوزه محیط زیست و 45001:2018  در حوزه ایمنی ، از شرکت SGS سوئیس گردیده است.

آزمایشگاه شرکت لاک سیم با برخورداری از کامل ترین تجهیزات و نیز کادر متخصص و مجرب خود همواره در تلاش مستمر جهت ارتقاء کیفیت محصولات خود است به شکلی که این شرکت توانسته علاوه بر تامین نیازهای بالاتر از استاندارد تعدادی از مشتریان خاص خود، موفق به ایجاد نوآوری‌هایی در بهینه سازی پروسه تولید گردد.

با توجه به اصول حفظ کیفیت , رقابت پذیر و منطبق بودن محصولات با استانداردهای بین المللی ,  این شرکت موفق به افزایش صادرات درسال 99 به میزان حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته شده است و در سال جاری نیز با همین رویکرد در صدد است تا هم نقشی مهم و موثر در صادرات غیر نفتی داشته باشد و هم سهم بازار محصولات ایران در کشور های همسایه را افزایش دهد.

 در نمایشگاه امسال چه برنامه ایی برای گسترش فعالیت خود دارید ؟

همان‌گونه که پیش تر نیز عرض گردید در نمایشگاه امسال متخصصین شرکت،نظریات و پیشنهادات و احیانا نیاز های جدید مشتریان خود را جمع آوری کرده و پس از بررسی و پردازش اطلاعات حاصل از مشتریان،برنامه ای را تدوین خواهند نمود تا پاسخگوی نیازهای جدید مشتریان باشد.