نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

بهنام طب

مدیر عامل شرکت “بهنام طب ایرانیان” خبر داد:  افزایش تولید و برنامه‌ریزی برای صادرات در فشار تحریم‌ها – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شرکت بهنام طب ایرانیان با شعار «مراقبت بهتر، نتایج بهتر» همواره تلاش کرده است با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه در تولید زیر اندازهای بیمارستانی در سایزهای متنوع و با بهترین کیفیت، گامی موثر در صنعت سلامت و بهداشت فردی و عمومی جامعه بردارد . شرکت بهنام طب ایرانیان با مشارکت در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی در تلاش است با ارائه بهترین محصولات، سلامت و تندرستی هموطنان را تضمین کند. به منظور آشنایی با عملکرد این شرکت با بهمن نژاد اکبری؛ مدیر عامل سختکوش آن به گفت‌وگو نشسته‌ایم که متن آن در پی می‌آید.

تاریخچه ای از شرکت خود بفرمایید و اینکه چه محصولات و خدماتی ارایه می کنید؟

بهنام طب ایرانیان در نیمه دوم سال 90 با هدف تولید و نوآوری انواع زیر اندازهای 5 لایه بیمار در ایران تاسیس شد. این زیر اندازها تا قبل از تولید توسط شرکت ما از خارج از کشور وارد می شد. اما از سال 90 ما توانستیم در تولید این محصول به خودکفایی برسیم. شرکت ما اکنون با ظرفیت حدود 2 هزار تن در سال انواع زیرانداز 5 لایه بیمار را به صورت ساده و بالدار با سه برند “همیار ، ماهر و B.T.I ” تولید می کند .

در اوایل تولید با رقبای خارجی به لحاظ کمی و کیفی و قیمت تمام شده رقابت کردیم و خوشبختانه تا کنون توانسته ایم برنده بازار باشیم. چرا که کالای ما در مقیاس استانداردهای جهانی تولید می شود.

جایگاه محصولات شرکت شما در بازارهای داخلی کجاست؟

ما از سال 96 طرح توسعه را کلید زدیم و تکنولوژی جدیدی وارد کردیم و به ظرفیت تولید شرکت نیز افزودیم و به این ترتیب در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت ما به 8 هزار تن در سال رسیده است. ما متنوع ترین زیراندازهای بیمار را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنیم به طوری که در زمینه زیراندازهای بیمار واحد مرجعی در کشور به شمار می آییم.

مهم ترین دستاورد شرکت در سال 97 چه بوده است؟

در سال 97 مهم ترین دستاورد ما مستقر کردن خط جدید تولید بود که حدود 6 هزار تن به ظرفیت تولید شرکت افزوده شد. به طوری که ما به تولید زیر اندازهای 5 لایه با عرض 100 در 100 ( یک متر مربع) هم دست پیدا کردیم. این زیراندازها مصارف گسترده‌ای از جمله در بیمارستان‌ها، مراکز دامپزشکی، مهدکودک‌ها، کلینیک ها و منازل دارد.

در زمینه صادرات چه اقداماتی انجام داده اید؟

برنامه های زیادی برای صادرات داریم. در نمایشگاه های خارج از کشورازجمله ” عرب هلث” شرکت کردیم و اطلاعات شان را گرفتیم و همین طور بازارهای عمان و قطر را زیر نظر داریم و در آن بازارها در حال فعالیت برای معرفی کالاهای خود هستیم. در عین حال با مشکلات تحریم ها روبه رو هستیم که تا حدودی دست ما را بسته است. اما صادرات در برنامه های سال جاری شرکت قرار دارد.

وضعیت شرکت شما به لحاظ اشتغال زایی چگونه است؟

شرکت ما در سال 92 با 3 نفر کار خود را شروع کرد. در حال حاضر به طور مستقیم 30 نفر در شرکت مشغول به کار هستند و به طور غیر مستقیم نیز 10 نفر فعالیت می کنند. در آینده نیز با توسعه فاز جدید اشتغالزایی شرکت بیشتر می شود.

با چه موانع و مشکلاتی در زمینه تولید و توسعه شرکت روبه رو هستید؟

اگر درد دل ما به عنوان یک کارآفرین به گوش مسوولان برسد، خوب است. تولید باید در ایران حمایت شود مثل کشورهای دیگر که به تولید صادرات محور اهمیت می دهند. مسوولان کشور باید به تولید در عمل و نه در شعار بها دهند چرا که کشور ما به لحاظ نرخ اشتغال رتبه مناسبی ندارد ، بنابراین از نظر افزایش اشتغال در کشور توجه به تولید اهمیت دارد. در حال حاضر ما از حمایت واقعی مسوولان محرومیم و قبل از اینکه ایده تولید به منصه ظهور برسد سازمان های دولتی به دنبال سود و حق حساب خود هستند که این روند انگیزه سرمایه‌گذاری را کم می کند. فشارها و استرس های این چنینی حتی در بسیاری از موارد انگیزه سرمایه‌گذاری را از بین می برد. وقتی که قرار است یک کارآفرین ایده ای را به فعل تبدیل کند خود به خود هزینه های هنگفتی پیش رو دارد که در این میان شایسته است  سازمان های دولتی چتر حمایتی خود را به سمت تولید کننده و سرمایه گذار باز کنند و حمایت ویژه و جدی به عمل آورند. بنابراین ما که با وجود مشکلات و ناملایمت ها هنوز در میدان تولید و توسعه ایستاده ایم ، عاشق تولید هستیم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم پشتیبانی ما آماده است تا پاسخگوی سوالات شما باشد
Scroll to Top