نمایشگاه ها

Search
Close this search box.
دستکش حریر

مدیرعامل شرکت “دستکش حریر ایران” اعلام کرد: برنامه ریزی برای تولید سالانه یک میلیارد دستکش معاینه در اوج تحریم‌ها

شرکت تولیدی دستکش حریر ایران (سهامی خاص) تحت عنوان بلومولدینگ در سال 1356 تاسیس شد و با راه‌اندازی یک خط تولید کم ظرفیت، فعالیت خود را با تولید دستکش‌های خانگی آغازکرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با تغییرات مدیریتی، نام شرکت نیز به شرکت دستکش حریر ایران تغییر یافت. با نگرش های نوین در راهبری این مجموعه و تلاش پرسنل و تیم مدیریتی جدید، شرکت دستکش حریر ایران مبدل به یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی این محصول درخاورمیانه شد.

درحال حاضر شرکت دستکش حریر ایران با تکیه بر توان بیش از 700 نفر سرمایه انسانی، علاوه بر کارخانه قدیمی خود در شهر صنعتی البرز قزوین که در زمینی به مساحت 12000 متر مربع استقرار یافته است، طرح توسعه سالن‌های تولید و انبار را در شهر صنعتی ارومیه آذربایجان‌غربی به مرحله اجرا در آورده است که مجموعاً در سال توان تولید 50 میلیون جفت انواع دستکش های خانگی و صنعتی ، 200 میلیون قطعه دستکش معاینه و 60 میلیون جفت دستکش جراحی استریل را دارد و به لطف خداوند و همت مجموعه سازمان با تمام ظرفیت مشغول به تولید است. تولیدات این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخل که سهم عمده ای از آن متعلق به محصولات شرکت دستکش حریر ایران است، به کشورهای روسیه، اکراین، ترکیه، امارات متحده عربی، عراق، افغانستان و … نیز صادر می شود و بعد از قریب به 4 دهه فعالیت ، این شرکت در پی گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است.

در گفت‌و‌گو با اصغر فرج‌زاده اهری مدیرعامل توسعه‌گرای این شرکت از چند و چون موفقیت‌ها و برنامه‌های آتی  شرکت جویا شدیم.

در زمینه چگونگی تاسیس شرکت و زمینه های فعالیت آن توضیح دهید.

شرکت دستکش حریر ایران در سال 1356 با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هدف تولید تخصصی دستکش های لاتکس صنعتی و خانگی تاسیس شد و به سرعت توانست جایگاه متمایزی در تولید و عرضه محصولات با کیفیت به دست آورد.

از سوی دیگر، واحد پزشکی شرکت دستکش حریر مطابق با خط مشی سازمانی و با هدف رفع نیاز منطقه از واردات دستکش‌های طبی پایه گذاری شد. کیفیت بالای محصولات طبی ما حاصل انتقال دانش فنی و تکنولوژی از کشور آلمان بوده است و همچنین این مجموعه بزرگ ترین سایت تولیدکننده دستکش‌های پزشکی و استریل در خاورمیانه و غرب آسیا است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که محصولات شرکت شما در بازار داخلی جایگاه ویژه ای دارد.

بله ، باتوجه به اهمیت دستکش در کشور تمام محصولات تولیدی این شرکت چه در بخش پزشکی و چه در بخش خانگی و صنعتی در تمام نقاط ایران اسلامی از محبوبیت برخوردار بوده و بازار مناسبی دارد.

از دستاوردهایتان در سال 97 برای مخاطبان نشریه اقتصاد و نمایشگاه بگویید؟

مهمترین دستاورد شرکت در سال گذشته راه اندازی خطوط جدید انواع دستکش معاینه و جراحی در شهرستان ارومیه بود که در این واحد از به روزترین وبا کیفیت ترین دستگاه ها در ساخت دستکش استفاده شده است. همچنین دستگاه تمام اتوماتیک بسته بندی دستکش جراحی و 3خط  جدید تولید دستکش وینیل استرچ در شهرک صنعتی کاسپین به دست توانمند متخصصان ایرانی و مهندسان شرکت دستکش حریر نصب و راه اندازی شده به طوری که ظرفیت تولید انواع دستکش جراحی و معاینه در سال 97 به دو برابر سال های گذشته رسیده است.

در سال جاری چه برنامه ای در دست اقدام دارید؟

مهم‌ترین برنامه شرکت دستکش حریر ایران در سال جاری اخذ جواز تاسیس با ظرفیت  تولید یک میلیارد دستکش معاینه است که به حول و قوه الهی به دست توانمند متخصصان و مهندسان شرکت خطوط جدید در حال نصب و راه‌اندازی است.

با نظر به وضعیت رقابتی بازارها، مقاصد صادراتی خود را چگونه ارزیابی و هدف گذاری کرد اید؟

باتوجه به کیفیت بالا ، داشتن استانداردهای ایرانی و ISO  و CE اروپا وFDA  آمریکا محصولات این شرکت قابل صادرات به تمام کشور های منطقه است. در سال گذشته نیز محصولات خود را به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، افغانستان و آذربایجان و لبنان و سوریه صادر کرده‌ایم. در سال جاری نیز مازاد تولید به خارج از کشورصادر می شود. ولی با توجه به افزایش مصرف دستکش در ایران اولویت شرکت تامین نیاز داخل است.

نوسان قیمت ارز چه تاثیری بر افزایش قیمت محصولات شرکت شما داشته است؟

قیمت ارز و مواد اولیه و همچنین مواد بسته بندی در سال گذشته و سال جاری  افزایش چشم گیری داشته است ولی قیمت دستکش متناسب با بالا رفتن هزینه‌ها افزایش نداشته است، حتی اداره کل تجهیزات پزشکی قیمت دستکش جراحی را تغییر نداده است. درهمین جا از مسوولان تقاضامندم نسبت به اصلاح قیمت ها اقدام کنند تا در سال جاری شاهد توقف تولید این واحد و واحدهای مشابه نباشیم.

و سخن آخر؟

باعث افتخاراست که از صفر تا صد تولید دستکش در این شرکت توسط متخصصان و مهندسان توانمند و زحمتکش ایرانی انجام می گیرد. با تشکر از نشریه ” اقتصاد و نمایشگاه” امیدوارم صدای ما به گوش مسوولان و دولتمردان کشور برسد و در سیاست های مرتبط به تولید و صادرات تجدید نظر کنند.