نمایشگاه ها

شرکت فاران تابش

عبدالمجید علیئی، مدیرعامل شرکت فاران تابش مطرح کرد: 60 تا 90 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی با سیستم گرمایش تابشی – نشریه اقتصاد و نمایشگاه

شرکت فاران تابش در سال 1388 با هدف به تولید سیستم گرمایش تابشی با برند ثبت شده فاران تابش و کاربردی نمودن ابزار و بسط و گسترش فرهنگ بهینه سازی مصرف سوخت توسط جمعی از متخصصان و مهندسان خلاق و با تجربه تاسیس گردید.

این شرکت طی 10 سال گذشته و در راستای خط مشی خود که مهم‌ترین آنها کیفیت بالای محصولات، خلاقیت، نوآوری، ارائه خدمات به موقع و در نهایت مشتری مداری می‌باشد، از متریال مرغوب مطابق استانداردهای جهانی استفاده نموده و موفق به تجهیز بسیاری از پروژه‌های صنعتی، ورزشی، گلخانه و فضاهای باز شده است. حضور پرنشاط و گسترده شرکت فاران تابش در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی ما را بر آن داشت تا با عبدالمجید علیئی، مدیرعامل توانمند و ساعی شرکت در خصوص چند و چون فعالیت ها و موفقیت‌هایش به گفت و گو بنشینیم که می‌خوانید.

تولیدات شرکت فاران تابش چیست و چه محصولاتی را در نمایشگاه عرضه کرده اید؟

تخصص و فعالیت شرکت فاران تابش، ایجاد گرمایش در فضاهای بزرگ کارگاهی و صنعتی و فضاهای باز، مجموعه های ورزشی و رستوران های دارای فضای باز است. ما با سیستم گرمایش تابشی، به روش تابشی گرما ایجاد می‌کنیم. گفتنی است که این تنها راهکار ایجاد گرمایش در فضای باز است و در صورتی که برای ایجاد گرمایش در سوله های صنعتی و اماکن ورزشی به کار گرفته شود، می تواند دستاوردهایی مانند 60 درصد کاهش مصرف سوخت و 90 درصد کاهش مصرف برق را در بر داشته باشد. تلاشمان بر این است که از اجناس و مواد اولیه مرغوب در تولیداتمان استفاده کنیم که در این راستا می توان به استفاده از لوله های آلومینایز اشاره کرد که این لوله توسط شرکتی به نام آل رضا وارد می‌شود و به لوله هایی که با نام‌های مختلف برای این کار معرفی می شوند، ارجحیت دارد. اصولا تمامی سازنده های قوی جهان، از آلومینایز که یک پدیده کوتینگ است، استفاده می کنند. استفاده از این لوله یکی از مزیت های مهم ما است که این کار را توسط شرکت آل رضا پیش برده ایم. استفاده از شیر و سنسور فشار ایمنی و قطعات اصلی با برند سیت گروپ، یکی دیگر از مزیت های ما است. گاز شهر، یعنی گاز طبیعی در کشور با قیمت معقول ارائه می شود و همین کم مصرف بودن این دستگاه و راندمان بالای 92 درصد یکی از دلایلی است که بیشتر کارخانجات خودروسازی، صنایع غذایی و سالن های ورزشی و … مشتاق و مصر به استفاده از این دستگاه شده اند.

 شرکت فاران تابش باتوجه به فعالیت رقبا جایگاهش در بازار کنونی ایران کجاست؟

بعد از افزایش قیمت دلار، دیگر رقیب خارجی نداریم. دو شرکت خارجی بودند که در کشور دستگاه می‌فروختند، ولی دیگر دستگاه وارد نمی کنند. راجع به رقبای داخلی هم ترجیح می دهم نظری ندهم.

به زعم مشتریان جایگاه شما کجاست و چقدر شما را می شناسند؟

امسال دهمین دوره است که جهت معرفی این سیستم و دستگاه در نمایشگاه لوازم خانگی شرکت کرده‌ایم. اینکه برند ما چقدر مطرح و معتبر است، دوستان خودشان قضاوت کرده و می کنند. خوشبختانه مشتریان ما توجه ویژه به ما داشته و معرفی ما به راحتی از طریق مشتری به مشتری در حال انجام است. یعنی مصرف‌کنندگان سیستم و دستگاه های ما آنقدر راضی هستند که محصولات شرکت فاران را به دوستان دیگر خود پیشنهاد می‌دهند. ما در این نمایشگاه برای معرفی محصول و نیز به منظور اشاعه فرهنگ بهینه سازی مصرف سوخت و معرفی سیستم گرمایش تابشی با سمپل های برش خورده، دستگاه را در معرض دید و قضاوت عموم گذاشته‌ایم.

آیا صادرات هم دارید؟

بله، صادرات به عراق و اکراین و گرجستان داشته ایم.

به لحاظ مشتری مداری و خدمات پس از فروش چه اقداماتی انجام داده اید؟

در این زمینه یکی از بهترین کارهایی که انجام داده ایم، این است که شرکتی دیگر هم در کنار فاران تابش بنیان گذاشته ایم به نام فاران سرویس، که بدون توجه به اینکه دستگاه از چه برندی خریداری شده، ارائه خدمات پس از فروش می دهد. مثلا برندهای خارجی که زمانی دستگاهی در کشور فروخته اند و اکنون دیگر حضور ندارند که خدمات بدهند، شرکت فاران سرویس این کار را انجام می دهد و هر گونه سرویسی لازم باشد، در اختیار مصرف کنندگان می گذارد.

در مسیر تولید و توسعه شرکت، با چه موانع  و مشکلاتی مواجه بوده‌اید؟

بحث ترخیص از گمرک و سخت شدن واردات قطعات از مشکلات ماست. موضوع افزایش قیمت‌ها از سال گذشته تا کنون را همه واقف هستند، ولی دغدغه ای که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، ترخیص بسیار سخت کالاهاست.

متاسفانه برخی تولید کنندگان با تولید محصولات بی کیفیت تمامی زحمات در جهت اشاعه فرهنگ استفاده از سیستم تابشی را بر باد می دهند. فقط کافی است مردم موقع خرید به قطعات دقت کنند و استانداردهای جهانی را در خریدشان مدنظر داشته باشند. تنها مشکلی که می‌تواند یک مشتری را از سیستم تابشی گریزان کند، خرید محصولات بی کیفیت است.

نظرتان راجع به نمایشگاه چیست و چه تاثیری در تحقق اهداف شرکت‌ها می‌تواند داشته باشد؟

نمایشگاه به قول یکی از اساتید، یک دانشگاه است که هرکسی تمامی دستاوردهایش را در آن ارائه می‌دهد. بستگی دارد که طرف مقابل چقدر قصد برداشت داشته باشد. نمایشگاه می‌تواند بهترین راهکار برای معرفی و پیشرفت باشد.