نمایشگاه ها به ترتیب موضوعی:

هر هفته یک نمایشگاه پر اعتبار در اصفهان برگزار می کنیم

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان:

فعالیت رسمی استان اصفهان در حوزه صنعت نمایشگاهی که از سال 1372 آغاز شده تاكنون روند رو به رشدي را با سرعت قابل توجهي دنبال كرده است.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان رسالت خويش را با برگزاري نمايشگاه های متعدد و هدفمند با موضوع‌هاي متنوع و با هدف اصلي ايجاد بستر اقتصادي مناسب، رقابت سالم، شناسايي واحدهاي برتر و ايجاد ارتباط بين اعضاي مجموعه‌هاي مختلف صنعتي، فرهنگي، هنري، خدماتي و… دنبال کرده است.

در حالی که در سال 1372 فقط 9 نمایشگاه در استان اصفهان برگزار شده بود، اما این روند هر سال با افزایش همراه بود و در سال 98 به 55 عنوان نمایشگاهی رسید. در واقع می توان نتیجه گیری کرد که صنعت نمایشگاهی اصفهان به گونه ای فعال شده که هر هفته، یک رویداد نمایشگاهی را برگزار می کند.

درخصوص موفقیت ها و برنامه  های سایت نمایشگاهی استان اصفهان با علی یارمحمدیان، مدیرعامل توسعه گرای شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان مصاحبه ای انجام داده ایم که می خوانید.

 

در مورد سوابق خود و مدیریت سایت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان اطلاعاتی بدهید؟

بنده از زمانی که به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان منصوب شدم، مواردی نظیر افزایش اثربخشی فعالیت‌ها با برنامه‌محوری، نگاه استراتژیک و بلندمدت به فعالیت‌های نمایشگاهی، فعال شدن نمایشگاه‌های اصفهان به عنوان ابزاری برای توسعه گردشگری شهر اصفهان، استفاده از توانمندی‌های دولت، دستگاه دیپلماسی کشور و ظرفیت‌های بین‌المللی جهان شهر اصفهان در راستای ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه‌های اصفهان، تکمیل و راه‌اندازی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، ایجاد بسترهای مشارکت بخش خصوصی و عمومی در افزایش کمی و کیفی برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین استفاده از این ظرفیت در راستای سرعت بخشیدن به احداث پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، حمایت از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی با ایجاد بسترهای مناسب نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، حمایت از کارآفرینان و شرکت‌های کوچک و متوسط و استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاهی در مسیر توسعه بازاریابی شهری و به صورت متقابل استفاده از ظرفیت‌های شهر در مسیر توسعه نمایشگاه‌ها را به عنوان اهداف نهایی خود در این مسئولیت انتخاب و فعالیت در راستای تحقق آنها را آغاز کردم.

از موفقیت ها و دستاوردهایتان در سال 98 برایمان بگویید.

هیچ موفقیتی ارزشمندتر از این نیست که بگویم نمایشگاه اصفهان در سال 98، برگزاری 55 عنوان نمایشگاهی را برنامه‌ریزی‌ کرد و به هدف خود نیز دست یافت. در کنار این موضوع، پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان که محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان نیز محسوب می‌شود، در حال ساخت است و پیشرفت آن به بیش از 90 درصد رسیده است. دلیل رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی در استان اصفهان، درنظرگیری برنامه‌های رشد و توسعه بوده است.

بر این اساس، برنامه‌های چشم‌انداز کوتاه مدت و بلندمدتی در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی این استان تهیه شده که بر دو اصل اساسی «تبدیل شدن به کیفی‌ترین سایت نمایشگاهی کشور» و «افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان شرکت» متمرکز شده است.

برنامه‌های جنابعالی برای سال 99 چیست؟

آنچه برنامه چشم‌انداز توسعه صنعت نمایشگاهی در اصفهان را مهم جلوه می دهد، فعالیت هایی است که برای توسعه پیش بینی شده است. در این زمینه، استانداردسازی خدمات (شامل ضابطه مندی روش های اجرایی، نظام کنترل عملیات، ارائه خدمات تحت وب یکپارچه، تطابق با استانداردهای بین المللی و هماهنگی بازاریابی و عملیات)، توسعه بازار (شامل گسترش تحقیقات بازار و تقویت بازاریابی)، توسعه تعاملات راهبردی (شامل بهبود رفتار تشریفاتی و توسعه ارتباطات موثر) و اطلاع یابی و اطلاع رسانی موثر (شامل یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری) مورد توجه قرار گرفته است.

برای سال 99 تاکنون 50 عنوان نمایشگاهی پیش‌بینی شده اما یقیناً تا 60 عنوان نیز افزایش خواهد یافت. چرا که محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان در نیمه‌های سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فضای مطلوب تر و بیشتری برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در اختیار خواهیم داشت.

‌ نمایشگاه‌ها چگونه می‌توانند در رونق تولید تاثیر بگذارند؟

صنعت نمایشگاهی نه به‌عنوان راهکاری مقطعی و موقت، بلکه به‌عنوان سیاستی همیشگی و بنیادین، اقتصاد ایران را به ساحل شکوفایی و رونق و ثروت می‌رساند؛ به شرطی که همه عوامل یکپارچه و همسو در خدمت اجرای درست سیاست‌ها باشند. در چارچوب اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باید دریچه و نگرش جدیدی به روی صنعت نمایشگاهی کشور گشوده شود و به این صنعت نگاه حمایتی داشته باشیم.

در همسایگی ما کشورهایی هستند که فقط ربع قرن فعالیت‌های نمایشگاهی دارند اما با اصلاح نگرش خود در مدت کوتاهی از نمایشگاه‌داری سوله‌ای به نمایشگاه‌داری مدرن و هدفمند تبدیل شده‌اند. یک تغییر در نگرش‌ این کشورها، این بوده که به اهمیت «حمایت» پی برده‌اند تا آنجا که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های مشارکت تولیدکنندگان و صنعتگران خود را در نمایشگاه‌های معتبر جهان تقبل می‌کنند و می‌پردازند؛ در حالی که ما در ایران به صادرات نفت و مواد معدنی خام اکتفا کردیم، آنها فناوری‌های پیشرفته جهان را وارد کشورشان کردند.

من با صراحت و جدیت می‌گویم اگر تصمیم گرفته‌ایم بودجه کشور را از تسلط نفت برهانیم باید راهکارها و ابزار مناسب را به‌کار گیریم که صنعت نمایشگاهی یکی از کارسازترین و مهم‌ترین این ابزار است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن