گفتگو با محسن رجایی، مدیر کارخانه پلی اکریل ایران
شرکت «پلی اکریل ایران» متشکل از چند واحد تولیدی در زمینه تولید الیاف مصنوعی پلی استر و اکریلیک میباشد که با توجه به زیر ساخت صنعتی موجود بزرگترین و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در خاورمیانه و اولین و بزرگترین تولیدکننده محصولات پلی استر در ایران محسوب میشود. در بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی ماشینآلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشینهای گلدوزی و محصولات نساجی با محسن رجایی، مدیر سختکوش و باتجربه کارخانه پلیاکریل ایران گفت و گویی انجام دادهایم که میخوانید.
محسن رجایی با بیان اینکه شرکت پلی اکریل ایران طی سالیان گذشته توانسته است بخش اعظمی از نیاز الیاف مصنوعی کشور را تامین و از خروج ارز جلوگیری نماید، گفت: این شرکت بازیگر نقش اول در جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی کشور میباشد.
مدیر کارخانه این واحد تولیدی با اشاره به اینکه شرکت پلیاکریل ایران با تکیه بر توان داخلی، اقدام به اصلاح فرآیندها در زمینه بهرهوری در مصرف مواد اولیه و انرژی کرده است، افزود: در راستای حفظ محیط زیست و ارتقای استانداردهای زیست محیطی نیز شرکت پلیاکریل جزو شرکتهای پیشرو بوده است که از نتایج آن میتوان به کسب جایزه صنعت سبز برگزیده اجلاس وزیران محیط زیست اکو در سال 2011 و کاهش مصرف آب در فرآیند تولید اشاره کرد.
این کارآفرین برتر صنعت کشور خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در مجموعه پلی اکریل محصولات منحصر به فردی مانند الیاف پلی استر، نخ پلیاستر، نخ POY (180و280 دیتکس)، نوار آنتی پیل، تاپس پلی استر، گرانول تقویت شده، الیاف و نوار اکریلیک را تولید مینماییم. در حال حاضر به دلیل نیاز کشور به این محصولات صادرات نداریم، ولی قبلا به کشورهای ترکیه و گرجستان و افغانستان محصول صادر میکردیم.
وی با اشاره به طرح های توسعهای شرکتش گفت: در حال حاضر اقدامات توسعه ای جهت تولید انبوه و با صرفه اقتصادی بالای محصولات تولیدی الیاف و نخ و تاپس پلی استر، الیاف و نوار اکریلیک ، محصولات جانبی گرانول ذوب ریسی و گرانول کامپاند ، الیاف شیشه ازت و دی ام تی جامد در حال اجراست.
محسن رجایی مشتری مداری و احترام به حقوق مشتریان و مصرف کنندگان را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در این زمینه باید به سیستم پویا و فعال ارتباط با مشتریان CRM شرکت اشاره کنم. همچنین نظر سنجی مستمر از کلیه مشتریان، دعوت از مشتریان برای بازدید از کارخانه، سرکشی مرتب به مشتریان و ارائه راهکارهای مناسب و جدید در راستای استفاده بهینه از محصولاتمان توسط کارشناسان فنی شرکت انجام میشود.
مدیر کارخانه پلیاکریل ایران، ادامه داد: واحد رسیدگی به شکایت مشتریان به طور مستمر به شکایات احتمالی رسیدگی میکند و ضمن کسب رضایت مشتریان، جهت جلوگیری از تکرار اینگونه شکایات و اصلاح روندها و رویهها اقدام به ارائه بازخورد به مدیران بالادستی، پروسس و واحد برنامهریزی شرکت مینماید.
وی اظهار کرد: در راستای جلب نظر مشتریان و احترام به نیازهای آنها تولید محصولات آزمایشی مطابق درخواست مشتریان در دستور کار قرار گرفته است. همچنین جهت حفظ کرامت مشتریان فروش بدون واسطه و مستقیم به مصرفکنندگان با تسهیلات ویژه انجام میپذیرد.
محسن رجایی در خصوص موانع و مشکلات پیش روی تولید گفت: ما در مجموعه پلیاکریل ایران با مشکلاتی همچون مشکلات تولید، کمبود نقدینگی، عدم ثبات قیمت محصولات پتروشیمی، واسطهگری و دلال بازیها در بازار و مشکلات خرید از خارج مواجه هستیم که در این راستا با اتکال به خداوند متعال و همت پرسنل و کارگران انشاالله بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.