نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رسالت انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی توسعه صادرات از طریق برگزاری رویدادهای تجاری و بین‌المللی است

علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی: رسالت انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی توسعه صادرات از طریق برگزاری رویدادهای تجاری و بین‌المللی است

اعضای انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، مهندس علی ابراهیم‌زاده را به دبیری انجمن خود برگزیدند. علی ابراهیم‌زاده که در چند سال گذشته عضویت هیأت مدیره و دبیری انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران را نیز بر عهده داشته، تجربه ارزنده‌ای در سازماندهی امور تشکیلات صنفی دارد و یک ویژگی دیگر او که همه برگزارکنندگان به آن معترف هستند، پرکاری و پیگیری و با حوصله بودن اوست که حتی در روزهای تعطیل برای پیشبرد امور تشکل صنفی و نیز امور مجموعه نمایشگاهی تحت مدیریت خود وقت می‌گذارد. به همین دلیل اعضای انجمن تازه تاسیس برگزارکنندگان نمایشگاه‌های خارجی به درستی او را به دبیری تشکل خود برگزیده‌اند تا با استفاده از پتانسیل‌های منحصر به فردش بتواند راه را برای رشد انجمن و فعالیت‌های اعضایش هموار کند‌.

ابراهیم‌زاده طبق عادتش که کمتر حرف می‌زند و بیشتر عمل می‌کند، در مصاحبه با کتاب سال صنعت نمایشگاهی نیز مختصر و مفید از عملکرد و برنامه های انجمن گفته است: دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی با اشاره به فعالیت های این انجمن گفت: رسالت اصلی انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی، استفاده از ظرفیت مجریان توانمند در جهت برگزاری نمایشگاه ها در خارج از کشور است. در کنار این مهم، با آموزش شرکت‌های مستعد و صاحب صلاحیت در زمینه برگزاری ایونت‌های خارجی، به دنبال توانمندسازی و گسترش این حوزه تخصصی هستیم.

وی افزود:  در حال حاضر، اعضای فعال ما در حدود 30 تا 40 شرکت، بالغ بر 100 رویداد خارجی را در 30 کشور دنیا برگزار می‌کنند. این رویدادها که اکثراً از جمله مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای بین‌المللی به حساب می‌آیند، در کشورهای هدف صادراتی ایران برگزار می‌شوند.

انجمن علاوه بر وظایف جاری خود، عهده‌دار بررسی و مطالعه بازارهای جدید نیز می‌باشد. این امر با هدف شناسایی نمایشگاه‌های مناسب در هر بازار، بر اساس نیاز و درخواست آن، انجام می‌شود. با حضور در این نمایشگاه‌ها، می‌توان شرکت‌های فعال و توانمند را در بازارهای جدید فعال کرد و در نهایت، سهم صادرات کشور در کشورهای دارای پتانسیل را افزایش داد.

دبیر انجمن برگزار کنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی تاکید کرد: این انجمن با رسالت توسعه صادرات، در زمینه‌های مختلفی از جمله برگزاری ایونت و رویداد، پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری، و همچنین برگزاری نمایشگاه فعالیت می‌کند. هدف از این فعالیت‌ها، ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات بین فعالان اقتصادی در سطح بین‌المللی، و همچنین معرفی فرصت‌های صادراتی به شرکت‌های عضو انجمن است.

وی در خصوص برنامه های اصلی انجمن گفت: در سال آینده، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است. سلسله نشست‌های تخصصی با هدف معرفی ظرفیت بازارهای هدف و جذب شرکت‌های فعال در حوزه خارجی برگزار خواهد شد. همچنین، کمیته‌های تخصصی در بخش‌های مهم بازار هدف تشکیل می‌شوند تا با انجام مطالعات تخصصی و ارائه دانش و اطلاعات لازم به شرکت‌ها، به آنها در انتخاب و ورود به بازار هدف خود کمک کنند.

با برگزاری این نشست‌ها و فعالیت کمیته‌های تخصصی، اعضا می‌توانند با شناخت دقیق‌تر بازارهای هدف و دانش و آگاهی بیشتر، در مسیر توسعه و صادرات محصولات و خدمات خود گام بردارند و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

ابراهیم زاده در پایان گفت: حضور در بازارهای خارجی، ضرورتی انکارناپذیر برای تولیدکنندگان و مجریان برگزاری رویدادها در کشورمان است. اشباع بازار داخلی و نیاز به توسعه تجارت، ما را به سمت صادرات و حضور در بازارهای هدف سوق می‌دهد. از این رو، مطالعه و شناخت دقیق این بازارها از اولویت‌های مهم تجارت کشور محسوب می‌شود.