نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی صنایع و نوآوری های کشور  به بازارهای بین الملل دستاورد شرکت سایا نمای پارسیان

شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان در سال 1387 با هدف گسترش فعالیت های نمایشگاهی در کشور بالاخص در استان اصفهان و با تکیه بر نو آوری و بنیان گذاری عناوین متفاوت و نوین نمایشگاهی، فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با اعتقاد بر اینکه صنعت نمایشگاهی میتواند محلی برای گردهمایی صنعتگران و فعالان اقتصادی و همچنین معرفی صنایع و نوآوری های کشور ایران به بازارهای بین المللی اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده است و تاکنون بیش از یکصد و پنجاه عنوان نمایشگاهی در یازده استان کشور را درکارنامه فعالیت خود دارد. علیرضا آموخته مدیرعامل شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان و از مدیران خوشنام و با تجربه بخش خصوصی در گفت وگو با کتاب صنعت نمایشگاهی به دستاوردها و فعالیت های این شرکت اشاره کرده است:

دستاوردهای شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان در توسعه صنعت نمایشگاهی چه بوده است؟

شرکت مشاوران نمایشگاهی سایا نمای پارسیان علاوه بر ارتقاء سطح کیفی نمایشگاه ها، اقدام به تعریف و بنیان گذاری عناوین تخصصی نمایشگاهی و همایش ها نمود که تا کنون بسیاری از آنها همچنان برگزار میشود. عناوین نمایشگاههایی اعم از اولین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاست و رنگ و صنایع شیمیایی، اولین نمایشگاه تخصصی تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات، اولین نمایشگاه تخصصی صنعت آب، تاسیسات آب و فاضلاب، اولین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترانزیت و خدمات گمرکی در اصفهان اولین نمایشگاه تخصصی صنعت آسانسور و بالابرها و پله برقی تبریز، اولین نمایشگاه تخصصی آجیل، خشکبار میوه های خشک و زعفران در تهران و همچنین برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه افغان پلاست که در کشور افغانستان و شهر کابل که یکی از موفق ترین نمایشگاههای تخصصی بود که مورد استقبال صنعت گران و فعالان این صنعت قرار گرفت، تعدادی از عناوینی میباشد که این شرکت برگزار کرده است.

همچنین در دوره همه گیری بیماری کرونا و محدودیت های فراوان تردد و تجمع، این شرکت موفق به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان اصفهان (MATEX2022) در سایت جدید نمایشگاهی، پس از چهار دوره متوالی برگزاری توسط این شرکت و همزمان با افتتاح این سایت استاندارد شد که وظیفه، حساسیت و مسئولیت بسیار سنگینی به عهده داشت که با رعایت کلیه قوانین بهداشتی و به لطف پروردگار بدون کمترین آسیب به مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان با موفقیت برگزار شد.

این شرکت تلاش کرده است تا با ارئه خدمات متفاوت و تلاش در جهت رضایت مشارکت کنندگان زمینه های ارتباط بیشتر و موثر تر غرفه داران را با سایتهای نمایشگاهی برقرار نماید.

همچنین این شرکت با دارا بودن تیم تخصصی عکاسی و فیلمبرداری و تهیه تیزرهای نمایشگاهی سعی کرده است تا آرشیو کاملی از نمایشگاههای مختلف را ایجاد نماید.

عناوین تخصصی برگزار شده توسط این مجموعه در سال 1402 شامل چه مواردی است؟

با توجه به گستردگی تقویم نمایشگاه های این شرکت به تعدادی از عناوین تخصصی برگزار شده توسط این مجموعه در سال 1402 اشاره می شود:

  • نمایشگاه تخصصی صنایع پلاستیک، رنگ، رزین و پوشش های صنعتی ISFAHANPLAST2023که می توان به عنوان اولین رویداد برگزار شده در سال 1402 به آن اشاره نمود.
  • نمایشگاه تخصصی مبلمان و دکوراسیون داخلی شیراز PARSFURNITURE که در دو دوره در شهریور ماه و بهمن ماه جمعا با حضور بیش از 400 مشارکت کننده در فضایی بالغ بر 16000 متر مربع برگزار شد.
  • نمایشگاه جانبی کنگره دندانپزشکی تحت عنوان کنگره ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی با حضور بالغ بر 50 شرکت تخصصی داخلی و بین الملی و با حضور یکصد دندانپزشک
  • نمایشگاه تخصصی قطعات و مجوعه های خودرو اصفهان ISFAHANAUTOPARTSدر متراژی بالغ بر 5000 متر مربع و با حضور بیش از یکصد شرکت
  • نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی اراک در متراژی بالغ بر 4500 متر مربع با حضور بیش از 50 شرکت
  • نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی کرمانKERMANBUILEXPO در متراژی بالغ بر 5000 متر مربع و حضور بیش از 80 مشارکت کننده
  • نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی بندرعباسBANDARABBASBUILDINGEXPO در متراژی بالغ بر 5000 متر مربع با حضور بیش از 80 شرکت
  • نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی اصفهان MEDIFAIR2024در متراژی بالغ بر 4500 متر مربع با حضور بیش از 130 شرکت برگزار شد

به صورت کلی و بر اساس تعهدات سایت های نمایشگاهی که هر ساله درصدی به عنوان رشد متراژ تلقی می شود این شرکت موفق به انجام تعهدات و رشد کمی و کیفی این عناوین شده است

پیشنهادات این شرکت جهت راهکارهایی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی نمایشگاهها  شامل چه مواردی است؟

در راستای ارتقای کیفیت و انسجام برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در سطح کشور، توجه به نکات ذیل ضروری است:

  •  بهره‌گیری از ظرفیت مجریان بومی و دارای سابقه در عناوین نمایشگاهی هر استان: این امر با اتکا به تجربه و تخصص مجریان بومی، می‌تواند به ارتقای کیفیت و تناسب هرچه بیشتر نمایشگاه‌ها با نیازهای هر استان کمک کند.
  • جلوگیری از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز و سایت‌های غیرمجاز: فعالیت اینگونه شرکت‌ها و سایت‌ها، می‌تواند به بروز مشکلاتی نظیر کلاهبرداری، عدم ارائه خدمات مناسب و خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی منجر شود.
  • بهبود سیستم حمل و نقل عمومی بین شهری: این امر می‌تواند به سهولت رفت و آمد مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها در سراسر کشور کمک کند.
  • توجه به سوابق فعالیت شرکت‌های برگزارکننده و دوری از نگاه صرفاً مالی توسط سایت‌ها به برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی: با در نظر گرفتن سوابق و عملکرد شرکت‌های برگزارکننده، می‌توان از کیفیت و انسجام هرچه بیشتر نمایشگاه‌ها اطمینان حاصل کرد. همچنین، نگاه صرفاً مالی به این موضوع، می‌تواند به خدشه‌دار شدن کیفیت و تنوع نمایشگاه‌ها منجر شود.
  • عدم توالی برگزاری عناوین نمایشگاهی بدلیل رقابتهای ناسالم و یا عدم وجود تقاضا: با برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با نیازهای هر استان، می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.