نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رشد چشمگیر تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی در سه نمایشگاه پر مخاطب صنایع نساجی و پوشاک – آرایشی و بهداشتی در سال

علي مرادي مديرعامل شرکت سامع پاد نوين و نايب رئيس هيأت مديره انجمن برگزارکنندگان نمايشگاه هاي بين المللي ايران خبر داد: رشد چشمگیر تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی در سه نمایشگاه
پر مخاطب صنایع نساجی و پوشاک – آرایشی و بهداشتی در سال 1402

انتخاب پیوسته علی مرادی از سوی اعضای انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی برای عضویت در هیأت مدیره انجمنی که خود از اعضای هیأت موسس آن بوده است، نشان از استمرار اعتماد اعضای این صنعت به توانایی و صداقت او در پیگیری اهداف و منافع صنفی و نیز التزامش به اساسنامه و مرام‌نامه اخلاقی و حرفه‌ای اعضای انجمن دارد. از سوی دیگر توانایی‌های حرفه‌ای او در پی ریزی و رشد کمی و کیفی سه رویداد نمایشگاهی که یکی از آنها (نمایشگاه بین‌المللی ایران بیوتی و کلین) در سال ۱۴۰۲ جشن سی سالگی‌اش را برگزار کرد و دیگری (نمایشگاه بین‌المللی نساجی) در سال ۱۴۰۳، سی ساله می‌شود، بهترین معرف عملکرد حرفه‌ای شرکت سامع پاد نوین به مدیریت او و استمرار ارتقای کیفی رویدادهای نمایشگاهی است. مرادی در گفتگو با کتاب سال صنعت نمایشگاهی ضمن تشریح عملکرد شرکت سامع پاد نوین در سالی که گذشت، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای کارشناسی اش درباره مسائل صنف برگزارکنندگان را نیز به عنوان نایب رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها با ما و مخاطبان در میان گذاشته است:
علی مرادی با اشاره به برگزاری ۳ رویداد نمایشگاهی پربازدید در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت سامع پاد نوین، از افزایش چشمگیر تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی در این رویدادها خبر داد.
مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین همچنین برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را شامل برگزاری ۳ رویداد مشابه، گسترش حضور هیئت‌های خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و پنل‌های تخصصی عنوان کرد.
نایب رئیس هیأت مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به جزئیات برگزاری این رویدادها گفت: مجموعه ما در سال جاری با برگزاری ۳ رویداد نمایشگاهی، حضوری فعال در صنعت نمایشگاهی داشت. در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، سی امین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته را با حضور 368 شرکت داخلی و خارجی از 13 کشور چین، ترکیه، فرانسه، هندوستان، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، ویتنام ، بلژیک و سوئد در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار کردیم.
همچنین در مهر ماه سال جاری، دو نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی و پوشاک را به صورت همزمان با مشارکت 412 شرکت داخلی و خارجی از ۱۱ کشور آلمان، ایتالیا، تایوان، ازبکستان، تاجیکستان، کره جنوبی، ترکیه، هند، ژاپن، اسپانیا، و چین برگزار کردیم که با استقبال چشمگیر فعالان این حوزه همراه بود.
وی در ادامه به دستاوردهای این رویدادها اشاره کرد و گفت: در تلاش بودیم تا بخش خارجی و پاویون کشورهای خارجی در دو نمایشگاه نساجی و ایران بیوتی نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی داشته باشد. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد افزایش چشمگیر تعداد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی در این دو نمایشگاه بودیم.
برنامه‌های سال آینده ما نیز شامل برگزاری ۳ رویداد نمایشگاهی مشابه است. با این حال، در تلاشیم تا با گسترش حضور هیئت‌های خارجی و دعوت از متخصصین برجسته در قالب این هیئت‌ها، کیفیت و اثربخشی این رویدادها را ارتقاء دهیم.
هدف ما از این اقدام، جذب متخصصین مفید و موثر در حوزه‌های مرتبط با هر نمایشگاه و ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجارب بین فعالان داخلی و خارجی است.
برای سال آینده، برنامه‌های متنوع دیگری نیز در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی و پنل‌های تخصصی با حضور اساتید و متخصصین برجسته اشاره کرد.بازدید از نمایشگاه‌های مشابه در خارج از کشور و بازاریابی جهت جذب شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران از دیگر برنامه‌های ما برای سال آینده است.
وی درخصوص چشم انداز صنعت نمایشگاهی عنوان کرد: صنعت نمایشگاهی ایران با وجود تحریم‌ها به مرحله‌ای از بلوغ رسیده و برای تداوم رشد و توسعه نیازمند تقویت ارتباطات تجاری با نمایشگاه‌های خارجی است که می‌تواند مزایای متعددی برای توسعه صنعت نمایشگاهی ایران به همراه داشته باشد.
مرادی در ادامه به موضوع افزایش تعداد سایت‌های نمایشگاهی استانی اشاره کرد و گفت: این رشد، نیاز به مدیریت و ساماندهی را بیش از پیش آشکار می‌کند.
وی با بیان اینکه تعدادی از سایت‌های بزرگ استانی مانند: تبریز ، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز عملکرد موفق و مثبتی داشته‌اند، افزود:
با توجه به رشد روزافزون صنعت نمایشگاهی در ایران، نیاز به یک مرکز نمایشگاهی پیشرفته و مطابق با استانداردهای جهانی در تهران تحت عنوان : Tehran World Trade Centre & Convention Centre- TWTC به عنوان پایتخت کشور بیش از پیش احساس می‌شود.
وی با اشاره به تجربه موفق کشورهایی مانند امارات متحده عربی در احداث مراکز نمایشگاهی مدرن ، افزود: احداث چنین مرکزی در ایران نیازمند سرمایه‌گذاری کلان دولت و بخش خصوصی است.
وی در خصوص مشکلات و چالش های برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی گفت: بطورکلی، چالش‌های اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها در ایران با وضعیت اقتصادی کشور گره خورده است. تحریم‌های اقتصادی، بزرگ‌ترین مانع در مسیر حضور شرکت‌های خارجی مطرح در نمایشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.
اگرچه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شده، اما هنوز شاهد حضور کمرنگ برندهای معتبر و مطرح خارجی در این رویدادها هستیم.
یکی دیگر از چالش‌های بزرگ پیش روی صنعت نمایشگاهی ایران، ممنوعیت واردات برخی محصولات از جمله در حوزه‌های نساجی ، پوشاک ، آرایشی و بهداشتی است. این موضوع که ناشی از قوانین کلان وزارت صمت است، مانع بزرگی در مسیر حضور برندهای معتبر خارجی در نمایشگاه‌های ایران به حساب می‌آید.
مرادی همچنین با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری فعالان صنعت نمایشگاهی ایران با همتایان بین المللی گفت: تا زمانی که نتوانیم با دعوت از برگزارکنندگان مطرح خارجی، فضایی در نمایشگاه‌های خود به آنها اختصاص دهیم و در مقابل، فضایی در نمایشگاه‌های آنها داشته باشیم، نمی‌توان به همه ظرفیت های صنعت نمایشگاهی دست پیدا نمود و در واقع این موضوع یکی از پیش نیازهای توسعه در صنعت کشور میباشد.
مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین افزود: در سال 1402 تمهیدات بسیار مناسبی توسط شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی .ج.ا.ایران در نمایشگاههای تهران برای نمایندگی‌های رسمی شرکت های خارجی در ایران در نظر گرفته شده تا معادل ارز سنایی به تاریخ روز صدور مجوز نمایشگاه به صورت ریالی پرداخت نمایند، اما پاویون‌ کشورهای خارجی به دلیل عدم وجود ارتباطات بانکی بین المللی ، مجبور به استفاده از صرافی‌ها جهت انتقال وجه هستند که این موضوع ضمن بالا بردن ریسک مشارکت کننده و برگزارکننده ، کارمزد زیادی به برگزارکنندگان نمایشگاه ها تحمیل میشود.
نایب رئیس هیأت مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاههای بین المللی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های بزرگی که در سال 1402 گریبانگیر صنعت نمایشگاهی ایران بود و با توجه به شرایط اقتصادی کشور پیش‌بینی می‌شود در سال 1403 با رشد فزاینده‌ای نیز همراه باشد، افزایش هزینه‌های اجرایی برگزاری نمایشگاه از جمله: هزینه تبلیغات و بازاریابی ، ساخت و ساز غرف ، حقوق و دستمزد ، موکت و ………. تحت تأثیر رشد فزاینده تورم است که جامعه برگزارکنندگان نمایشگاهها علی رغم این چالش، توانسته است کیفیت رویدادها را در حد قابل قبولی حفظ نمایند.
در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت ، سال بسیار پرباری را برای همه دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور مسئلت دارم.