نمایشگاه ها

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برگزاری ۱۱ نمایشگاه تخصصی با متراژ ۱۶۰ هزار متر مربع دستاورد شرکت چیستا در سال ۱۴۰۲

شرکت نمایشگاهی چیستا با سابقه درخشان خود از سال ۱۳۸۶ در زمینه برگزاری رویدادهای تخصصی پیشگام بوده است. این مجموعه با برگزاری بیش از ۲۵۰ رویداد داخلی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف، تجارب ارزشمندی را کسب کرده و افتخار همکاری با اکثر مراکز نمایشگاهی کشور را در کارنامه خود دارد. چیستا به عنوان یکی از معدود شرکت‌های نمایشگاهی، در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های استانی، بین‌المللی در دو مرکز نمایشگاهی تهران و همچنین نمایشگاه‌های خارجی در کشورهای هدف، فعالیت داشته است. برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای مناسبتی از دیگر خدمات این شرکت است که نشان‌دهنده تنوع فعالیت‌ها و تعهد چیستا به ارائه خدمات جامع در صنعت نمایشگاهی است. عضویت در معتبرترین انجمن ها و تشکل های داخلی وخارجی و سه دوره اسپانسری کتاب سال UFI تنها بخشی از رویکرد تخصص محور شرکت نمایشگاهی چیستا است. وحید طیبی نژاد رئیس هیات مدیره شرکت نمایشگاهی چیستا اگرچه از جوان‌ترین اعضای انجمن برگزارکننده نمایشگاه کشور است، اما کارنامه او در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و متنوع در تهران، شهرستان‌ها و خارج از کشور با کارنامه شماری از پیشکسوتان پرکار این انجمن برابری می‌کند. طیبی نژاد که همواره در حمایت از کتاب سال صنعت نمایشگاه پیش قدم بوده  است، در گفت و گو با کتاب سال صنعت نمایشگاهی به تشریح چالش‌ها و چشم‌انداز این شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداخته است.

وحید طیبی نژاد در ابتدای این گفتگو به مهم‌ترین دستاوردهای شرکت چیستا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد شرکت طی این سال‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت کشور و ایجاد برندینگ عناوین نمایشگاهی برای رویدادهای تخصصی بوده است. عناوین نمایشگاه‌های Woodex در حوزه صنعت چوب، Cycle Show در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه، Drinktec در حوزه نوشیدنی‌ها و Industry در حوزه صنعت، اکنون نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح بین المللی نامی آشنا برای مخاطبین حوزه‌های خود است.طیبی نژاد در ادامه با تاکید بر نقش مؤثر نمایشگاه‌ها در رونق اقتصادی و صنعتی کشور اظهار کرد: این رویدادها به عنوان بستری مناسب برای تبادل اطلاعات و دانش، ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌ها، ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب و کار و توسعه صادرات، نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

شرکت چیستا در سال جاری تعداد 11 نمایشگاه تخصصی با متراژ کل 160 هزار متر مربع برگزار کرده است و گامی مؤثر در راستای تحقق اهداف مذکور برداشته است. حمایت و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه دهندگان خدمات و صادرکنندگان معتبر ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، از جمله اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه‌ها بوده است.

صنایع به عنوان یکی از مهم‌ترین زنجیره‌های تأمین بخش‌های صنعتی و عمرانی، از غنی‌ترین پشتوانه‌های تولید و بازرگانی در سطح داخل و خارج کشور برخوردارند. پیشرفت‌های سال‌های اخیر در زمینه تولیدات در سطح بین‌المللی، جایگاه  نمایشگاه ها را تثبیت کرده است. لذا امیدواریم با برگزاری مطلوب این قبیل نمایشگاه ها  بتوانیم زمینه آشنایی هرچه بیشتر تولیدکنندگان، تامین کنندگان و بازرگانان این بخشهای مختلف را با مصرف‌کنندگان بالقوه و بالفعل این صنایع فراهم آوریم و در این بین بتوانیم کمکی شایان به امر توسعه و پیشرفت این صنعت در جنبه‌های ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

وی در خصوص مشکلات برگزارکنندگان بیان داشت: عدم اطمینان از صدور مجوزهای بلندمدت نمایشگاهی، ناسامانی‌های شدید اقتصادی و فقدان تشکل صنفی فراگیر در این صنعت، از جمله مهم‌ترین چالش های هستند که برگزارکنندگان با آن مواجه اند.

طیبی نژاد در پایان گفت: صنعت نمایشگاهی در سال 1402، نسبت به چند سال گذشته، شاهد رشد قابل توجهی در هر دو زمینه کمی و کیفی بوده است. پایان یافتن دوران پاندمی کرونا و حضور مؤثر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و خدمات در رویدادهای تجاری، موجب استقبال چشمگیر مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از تمامی نمایشگاه‌های سال جاری شد. قطعاً ایجاد ثبات اقتصادی و تلاش برای برقراری روابط سازنده بین‌المللی می‌تواند این روند رو به رشد را تقویت کند و افق روشنی را برای صنعت نمایشگاهی و اقتصاد کشور ترسیم نماید. امیدواریم با همدلی و همگرایی اهالی صنعت نمایشگاهی و با حمایت مسئولان و تصمیم‌سازان کلان، شاهد سالی موفق و پررونق در این صنعت کشور باشیم.