نمایشگاه ها

تک تاز بیتا

تغییر جهت «شرکت تکتاز بیتا» از لوازم پلاستیکی به برقی

تورج هدهدی مدیرعامل «شرکت تکتاز بیتا»: تغییر جهت «شرکت تکتاز بیتا» از لوازم پلاستیکی به برقی

شرکت صنعت پلاستیک تکتاز بیتا فعالیت خود را از سال 1370 با ساخت قالب های پلاستیک آغاز کرد.از سال 1372 با تولید اولین محصول خود وارد عرصه تولید لوازم خانگی و آشپزخانه و مسافرتی شد.از ابتدا طراحی محصولات جدید، رعایت و حفظ کیفیت، بسته بندی مناسب و زیبا و همچنین ارائه محصولات با قیمت مناسب از اهداف این شرکت بوده است و همچنان این مسیر ادامه دارد.
به مناسبت برگزاری نمایشگاه صنایع لوازم خانگی با جناب آقای تورج هدهدی مدیرعامل «شرکت تکتاز بیتا» گفت و گویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:
لطفا خودتان را معرفی کرده، سوابق اجرایی و مدیریتی تان را شرح دهید؟
من تورج هدهدی هستم، و فعالیت این مجموعه را از سال ۷۰ شروع کردیم البته به صورت یک کارگاه کوچک و فقط در بحث قالب‌سازی فعالیت داشتیم؛ از سال ۷۲ به بعد دیگر کم کم وارد بحث تولید برای خودمان شدیم، که تا الان هم می‌شود گفت که نزدیک به 30 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنیم.
لطفا تاریخچه تأسیس و فعالیت شرکت را برای مخاطبان نشریه شرح دهید؟ چه کالا و خدماتی ارائه می دهد؟
ما از سال ۷۰ حدود سی سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی آشپزخانه به‌صورت پلاستیکی فعالیت می کنیم، از سال ۷۰ مجموعه ما شرکت نبوده و به ‌صورت شخص حقیقی بوده است. سال ۹۴ شرکت شدیم و در بازار هم در قالب لوازم خانگی پلاستیکی آشپزخانه از قبیل ظروف فریزری، فلاسک وکفگیر ملاقه‌ها، در بحث آشپزخانه فعالیت داشتیم.»
محصولات شرکت شما چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟ و در عرصه تولید و صادرات تاکنون چه دستاوردهایی داشته اید؟
ببینید ما محصولاتمان مثل سایر شرکت‌ها به این شکل نیست که کپی باشد. یعنی از ایده، طراحی، ساخت قالب‌ها و تولید محصول ما همواره در تمام این مدت هدفمان این بوده است که کالاها را طبق فرهنگ همین کشور طراحی کنیم. خدمت شما عرض کنم که مثلا ما در سال ۷۶ یک آبلیموگیری را طراحی کردیم که نمونه خارجی نداشت، و از سال ۷۶ به بعد هم در فصل لیمو آن را تولید می‌کنیم. سال ۷۷ هم یک سبزی‌خوردکن را طراحی کردیم که وجود خارجی نداشت، و تولید آن را شروع کردیم. تقریباً در اواسط دهه 80 پک مسافرتی که البته خارجی آن بود، اما کامل نبود و نسبت به فرهنگ جامعه ما جور نبود، ما آن محصول را تغییراتی دادیم و خیلی هم موفق بودیم و خیلی از شرکت‌ها هم بعد از ما از روی آن محصول کپی‌برداری کردند و ساختند. در بحث صادرات هم می‌توان گفت که ما نزدیک به ۱۰ سال هست که در زمینه کالاهایی که داریم مثل فلاسک یا پک مسافرتی‌ای که تولید میکنیم، به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان صادرات انجام می‌دهیم. این پک مسافرتی ما یک اتفاق جالبی به دنبال داشت، اینکه تاجرهای عراقی که کالا می‌خواستند و ما محدودیت تولید داشتیم چرا که هم باید بازار داخلی را پوشش می‌دادیم و هم بازار عراق را، چون جنس به آن‌ها دیر می‌رسید به چین رفتند و عین این مجموعه را در چین سفارش داده‌ و ساخته ‌بودند، بعد وارد کشورشان کرده بودند، اما بخاطر بحث حمل و نقل و قیمت تمام شده بالایی که برای آنها اتفاق افتاده بود موفق نشدند.
در نمایشگاه امسال چه برنامه هایی برای گسترش فعالیت خود دارید؟
ما امسال در ۱۴۰۰ یک مقداری خط قبلیمان در بحث لوازم آشپزخانه داریم، یک نیم نگاهی هم به لوازم خانگی برقی کرده‌ایم مثل چایی‌ساز، سرخ‌کن، یعنی پلاستیک و تلفیقی از استیل و برق و الکترونیک و این‌ها باشد. در این زمینه‌ها امسال شروع کردیم و یک چای‌ساز ساخته ایم، یکسری از قطعاتش را از چین وارد می کنیم که آن قطعاتی که از چین می‌آوریم باز هم بومی‌سازی می‌کنیم که بتوانیم صددرصد آن را ایرانی کنیم. یک سشوار هم جزو برنامه‌های کاری‌مان هست. ما برنامه‌های شرکت‌مان را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته به سمت لوازم خانگی برقی تغییر جهت می‌دهیم.